Sayfalar

16 Mayıs 2011 Pazartesi

ÇAVDARLI EKMEK (Makinede)

Geçen hafta bu tarifi yayınladım. Ve muhtemelen siz daha tarifi farkedemeden, tarif yayından kalktı..Çoğunuz sorunun farkındaydınız zaten. Hatta bir arkadaşım yorum bile bırakmıştı, ona cevap vereyim diye girdiğimde farkettim kaldırıldığını. Blogspot yine bir dalgalandı ve duruldu sanırım. Tam düze ne zaman çıkacağız bakalım.. Gelelim çavdarlı ekmeğimize. Bu ekmek, ne ilk çavdarlı ekmek tarifim, ne de son olacak. Bu kez SEVERIN ekmek makinesi kitapçığından alıp denedim sizler için. Fotoğraflardaki görüntüden de tahmin edeceğiniz üzere, oldukça yumuşacık ve güzel dokulu bir ekmek oldu. Çökmedi, üstelik lezzeti de gayet güzel. Aslında çavdar ekmeği veya çavdarlı ekmek tarifi internette muhtelif, sayısız..Ama ben bu 'sayısız' olma durumunda fayda görüyorum. Çünkü kombinasyon ne kadar bol olursa, evlerdeki malzemelerle uyum imkanı da o kadar çok oluyor.. Afiyet olsun..

Malzemeler:
************************

(Çay ve yemek kaşığı ölçüleri ekmek makinelerinin içinden çıkan çift taraflı kaşıkla'dır)
*2 çay kaşığı limon suyu
*310 ml. su
*1,5 yemek kaşığı sıvıyağ
*1,5 yemek kaşığı süt tozu (Pınar' ın süttozunu kullanın, coffeemate aynı işi görmez)
*400 gr. beyaz un
*125 gr. çavdar unu
*1,5 çay kaşığı toz maya
*1,5 çay kaşığı çekilmemiş kimyon (bunun yerine çekilmemiş keten tohumu ve/veya çörekotu kullanabilirsiniz)
*1,5 çay kaşığı tuz
*1 çay kaşığı tozşeker

Yapılışı:
**************************
*Tüm malzemeyi - sıvı olanlar öncelikli olacak şekilde - makinanın haznesine koyun.
*Temel ekmek programına kurun. 
*Program bitiminde hazneden çıkarıp tel ızgara üzerinde soğutun.   









7 yorum:

  1. Canım ellerine sağlık misler gibi kokusu geldi öpüyorum.

    YanıtlaSil
  2. canım ellerine sağlık .
    benimde silindi yorumlarıyla birlikte daha sonra yayın geri geldi ama yorumlar yoktu:))
    mutlu bir hafta diliyorum sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Günaydın Haticecim; bir med-cezir'dir velhasıl, gidiyor. Bir var, bir yok..Hayırlısı artık:) Sağol bu arada yorumun için. Sevgiler canım..

    YanıtlaSil
  4. Blog sayfalarına yorum bırakmakta zorlanıyorum çoğu zaman kabul etmiyor. Büyük bir sabırla düzelecek diyorum. Ellerine sağlık Serap'cım ekmek harika kabarmış. Afiyet Olsun...

    YanıtlaSil
  5. Nilgüncüm; hepimiz aynı dertten muzdaribiz maalesef:( İnşallah düzelir, benim de ümidim o yönde..Çok sağol canım benim..Sevgiler..

    YanıtlaSil
  6. Nadirde olsa bloggerde böğle sorunlar olabiliyor bazen.Ayarlar kısmından dışa aktar seçeneği tıklayarak ayda birde olsa blogunuzun yedeğini almakta fayda var.

    YanıtlaSil
  7. Sevgili Beylikdüzü; çok önemli bir bilgi vermişsin. Çok sağol canım..

    YanıtlaSil

İKİ DAKİKANIZI AYIRIP FİKRİNİZİ SÖYLER MİSİNİZ ACABA?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...