Sayfalar

6 Mart 2011 Pazar

EYNAL KAPLICALARI

Eynal kaplıcaları
Simav Eynal Kaplıcaları


Öncelikle bloguma tekrar girebildiğim ve yazı yazabildiğim için çok mutlu olduğumu söylemek isterim..'Kurunun yanında yaş da yanar' atasözünü doğrularcasına, tüm blogspot yazanları olarak uğradığımız muamele akıl alır ve anlaşılır gibi değil. Kendini bilmezin biri blogspottaki sitesinde Digitürk yayını verdi diye, diğer tüm blogger'ların da kapatma cezasına maruz kalmasına başka ne denir bilemiyorum. Umarım en kısa zamanda yapılan haksızlığın farkına varılır da, bloglarımız geri verilir. Şu an yazabilmemizi, bilgisayarımızın birtakım ayarlarıyla oynamamıza borçluyuz maalesef. Son durum budur..

Gelelim son yayınlanan kaydımdan bu yana nerelerde olduğuma:)) Çok değil, sadece 3 günlüğüne gittiğim Kütahya-Simav'daki Eynal Kaplıcaları'nı size biraz tanıtayım istiyorum. En kısa zamanda izlenimlerimi anlatacağım bir başka etkinlik olan dünkü IGLO İzmir toplantısında da gördüm ki blogger arkadaşlar içinde - hacimce olmasa da- yaşça en büyüklerden biri benim. Buna rağmen henüz kaplıca ihtiyacım vuku bulmadı şükürler olsun. O yüzden daha genç arkadaşlar 'bizim kaplıcayla işimiz ne ola ki?' diyebilirler. Ama ben- hele ki gidip gördükten sonra- oraya bir kaplıcadan ziyade bir 'kafa dinleme' yeri olarak baktığım için yine de biraz bahsetmekte fayda görüyorum..

İzmir' den yaklaşık 5 saat uzaklıktaki Simav'a sadece 6 km. mesafede Eynal Kaplıcaları. Altı fokur fokur kaynayan bir mucize orası, Türkiye coğrafyasına yayılmış sayısız mucize gibi. Yukarıda gördüğünüz, oranın Büyük Hamam'ı. Sayamadığım kadar çok kurnasıyla, göbek taşı ve kocaman havuzuyla tam bir sıcak su cenneti. Esas inanılmaz olan konaklama fiyatları. Aşağıdaki fotoğrafta gördüğünüz apartlarda kalınıyor. Bir oturma ve bir yatak odası, bir mutfağı, balkonu, bir banyo-WC ve bir alaturka WC bulunan apartlarda günlük konaklama sadece 40.- Lira.. İki kişi gittiyseniz kişi başı 20.-Lira, düşünün. Mutfakta ocağı, buzdolabı, minimum sayıda kap-kacak, halılar, koltuklar, kısaca dayalı döşeli odalar bunlar. Sınırsız sıcak su var, ısısı öyle elinizi değdirebileceğiniz cinsten değil üstelik..Uydu yayını yapan TV, doldurup içine girebileceğiniz şifa küveti var her odada. Merkezi sistemle ısıtılıyor evler. Etraf deseniz yemyeşil, seralarla dolu. Salatalık bakkallarda bile satılıyor, çıtır çıtır. Ben bayıldım, tam kafa dinlemek için bir yer. Alın kitabınızı, gazetenizi; yapın çayınızı, kahvenizi; sıcak tedavinizi alın, çıkın. Özellikle kış tatilleri için ideal, zira kaloriferler cayır cayır.. Yine belediyenin işlettiği bir termal otel var, spor salonu benim en hoşuma giden yanı oldu. 1 saat yürüme bandı 2.-Lira:)) Tabii tahmin edeceğiniz gibi orada da her gün yürüdüm..

Annem ve arkadaş grubu orada toplu halde kalıyorlar, birer- ikişer kişi her bir evde.. Ben ve kuzenim oraya misafirliğe gittiğimiz için epey itibar gördük. Misafirliğimizin ikinci gününde bizi yine Simav'a yakın Başdeğirmenler diye bir restorana götürdüler.

Orada bir yığın meze ve yemek getirdiler, ekşi maya ekmekleri fırından çıkıp dilimlenerek geldi önümüze buram buram kokarak.. Menüde ızgara çeşitleri ve orada kendi yetiştirdikleri alabalık vardı. Mideler taş gibi kalkılırken ödenen maksimum rakam ise yine komikti: 15.-TL.. Ben alabalık tercih ettiğim için 12,5 TL ödedim ve şaşkınlıktan açık kalan ağzımı dönüş yolunda ancak kapatabildim:))
Balıkesir yolu üzerinde, Akhisar'ı hemen geçince Gölmarmara sapağından sağa girilerek yemyeşil çam ormanlarının içinden çok virajlı bir yoldan gidiliyor, malum Sındırgı virajlarından geçerek.. Özel vasıta kullanmayanlar için Kütahyalılar Otobüs İşletmesi'nden toplam 50.-TL' ye gidiş-dönüş bileti temin edebiliyorsunuz. Yolunuz bir gün düşerse, anlattıklarımı hatırlayarak keyfini çıkarırsanız umarım. 








20 yorum:

  1. çok sevmem ben sıcak suları :)) kaplıcaların agır kokusundan hıc hoslanmam ama ortamı ıcın gıdılırmıs tam 10 sene yasadım ben kutahya orda da var termal tesısler gıttım mı belkı bırkez gırdım mı yıkandım mı hayır hıc :)) sevemedım gıttı ama sıze ıyı gelmiş ya çok sevındım :) sevgiler abacıgım :))

    YanıtlaSil
  2. Sağol Burcucum..Evet sıcak ortamın kendine has bir kokusu oluyor ama ben alıştım kısa sürede. Allah hiç ihtiyaç doğurmasın hayatın boyunca inşallah..Sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. Lezzetli somunlar ben Kütahyalıyım. Kütahya'nın isminin geçmiş olması bile özlemimi attırdı. İyi dinlenmişsiniz, Allah içinize sindirsin. Ben de ailemle gitmeyi isterim doğrusu, eminim hoşumuza gider:)

    YanıtlaSil
  4. Fadişçim; eğer hayalindeki böyle sakin bir tatilse, memnun kalacağını düşünüyorum. Kütahyalı olmana sevindim bu vesileyle..Sağol canım..

    YanıtlaSil
  5. Serap'cım ne güzel anlatmışsın ağzından bal damlıyor. Geçen yıl arkadaşlar toplu olarak gittiler, o kadar güzel eğlenmişler ki bu sene yine gidelim mi diye konuşup ayarlamaya çalışıyorlar. Havalar biraz ısınsın seninle bir yerde buluşup tanışalım artık. Nerede oturduğumu sormuştun ben sana mail attım ama gelmedi herhalde. Görüşmek dileği ile..

    YanıtlaSil
  6. Sefan olsun Serapçım, allah içine sindirsin. Arada böyle ufak kaçamaklar gerekiyor, şarj olmak için:))

    YanıtlaSil
  7. Nilgüncüm; mailini almadım ama kesin buluşalım. Havaların ısınması şart değil, kapalı bir mekanda da olur. Ben sana yazmaya çalışayım bakalım cebimi..Sağol canım, ben düzgün yazma konusunda biraz takıntılı ve titizim sanırım. Çala kalem yazmayı sevmiyorum:)) Seninle çok güzel sohbet edeceğimize eminim..

    YanıtlaSil
  8. Çenebazım; nasıl iyi geldiğini anlamışsındır zaten anlatışımdan:)) Kraliçeler gibi ağırladı annem bizi sağolsun; gelsin kestaneler, gitsin meyveler..:))) Sağol hayatım..

    YanıtlaSil
  9. Hazır bloglara girebiliyorken iki satır yorum da ben bırakayım,bakarsın yarın sabah bir kalkarız yine pufff!Canım çok iyi yapmışsın,insana bazen değişiklik iyi geliyor.Tazeleniyor canlanıyor.Yeni paylaşımlarını bekliyorum,yorum bırakamazsam bil ki yeni dns ayarı aramaktayım.Sevgiler...

    YanıtlaSil
  10. Serap ablacım ne güzel gezip gelmişsin, Allah içine sindirsin, sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  11. Nilgün ablacım, Müberracım; çok sağolun..

    YanıtlaSil
  12. sıcak sıcak ben bayılırım kaplıcaya. Ablacım bende çok memnun oldum tanıştığıma çok uzak değiliz görüşürüz tekrar. ben sana bişey sorucaktım ben eve gelirgelmez ekşi maya yaptım 2. ama hiç faliyet yok 1 e 1 yaptım streçle kapattım ama üzerine su çıyor napayım yeniden mi yapayım sen nasıl yapıyosun?

    YanıtlaSil
  13. 34 yaşındayım ama bende yok yok...
    Bel,sırt ve boynumdan rahatsızım.Hep istememe rağmen çocuklarla zor olucağı için bir türlü gidemedim.
    Nasıl istiyorum o sıcacık,şifalı sularda olmayı ahhhh:(((
    İnşallah benimde birgün yolum düşer oralara...
    Öpüyorum.

    YanıtlaSil
  14. Ececim; ekşi maya sorunu bloguna yanıtladım hayatım..Sağol.

    Melihacım, aslında çocuk havuzu da var kaplıcanın, çok rahat ailecek gidebilirsiniz. Sevgiler..

    YanıtlaSil
  15. Serapçım canım arkadaşım dns ayarlarını ben de değiştirdim ama kendim yazıp kendim mi okuyayım çoğu kişi bunu bilmiyor ya da birer birer başka kanallara gidiyorlar çok ama çok üzülüyorum günler sonra senin yorumunu görmek beni çok ama çok mutlu etti ve emin ol umutlandırdı saol sevgiler

    YanıtlaSil
  16. Canım benim blogspottan asla vazgeçmem:))Sadece
    bulunsun diye açtım wordpresi inşallah blog yasağı
    kalkar eski cıvıltılı günlerimize döneriz öpüyorum.

    YanıtlaSil
  17. Cok faydali bir tanitim olmus bu Serapcim. Fiatlarda cok uygunmus gercekten.
    Sagol tanitimin icin.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  18. Gülercim, Deryacım; en kısa zamanda kavuşuruz bloglarımıza da sevgiyle kucaklaşırız canlarım..

    Süntercim; benim bu tanıtımımdan Simav Belediyesinin haberi bile yok inan.)) Ama yurdumuzun bir güzelliğini seve seve paylaştım dostlarımla..Sevgiler..

    YanıtlaSil
  19. Pamukkalede girmiştim termal suya, inan yarım saat dayanamadım. sıcaktan bayılıp turistlere rezil olacaktım.Ama kesinlikle rahatlatıcı.
    seni tanıdığımı ayrıca çok mutlu oldum :)

    www.cafederins.com

    YanıtlaSil
  20. Zehracım; ben de seni tanıdığıma çok sevindim ve mutlu oldum. İnşallah en kısa zamanda karşılaşmak dileğiyle..Çok sağol..

    YanıtlaSil

İKİ DAKİKANIZI AYIRIP FİKRİNİZİ SÖYLER MİSİNİZ ACABA?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...