Sayfalar

8 Şubat 2011 Salı

HAVUÇ PİLAKİ

Havuç pilaki tarifi
Havuç pilaki nasıl yapılır 
Kalmış havuçları nasıl değerlendirebiliriz 


Çok yakın bir arkadaşımdan öğrendiğim ve yemeklik sebzemin kalmadığı 'imdat' günlerinde gerçekten de imdadıma yetişen bir zeytinyağlı bu. Üstelik dolabınızda tüketemediğiniz veya kısa sürede tüketemeyeceğinizi bildiğiniz havuçlarınız varsa, harika bir temizlik operasyonu. Arkadaşımdan sadece havuçtan sebze yemeği yaptığını öğrenmiş ama detaylarını tecrübelerime dayanarak oluşturmuştum. Doğrusu fikir çok hoşuma gitmişti. Bu, belki insanın aklına sık sık gelebilecek bir yemek değil ama dediğim gibi bekleyen havuçlar için ideal. Ve sonuç nefis bir zeytinyağlı lezzeti..Afiyet olsun..

Malzemeler:
*********************

*5-6 adet orta boy havuç
*1 adet büyük baş soğan
*5-6 sap dereotu
*1 kahve fincanı zeytinyağı
*Yarım kahve fincanı pirinç
*1/2 limonun suyu
*Tuz
*(Bu yemeğe şeker koymuyoruz, çünkü havuç zaten şekerli bir sebze)
*1 su bardağı sıcak su

Yapılışı:
*****************
*Soğanları zevkinize göre ister yemeklik, ister ay ay doğrayın ve zeytinyağında biraz soteleyin.
*Soyup verev doğradığınız havuçları da atıp sotelemeye devam edin.
*Tuzu, limon suyunu ve sıcak suyu ekledikten sonra pirinci katıp kısık ateşte havuçlar yumuşayıncaya kadar pişirin, gerekirse az az sıcak su ilavesi yapabilirsiniz.
*Ateşten indirmeye yakın ince kıydığınız dereotunu ekleyip birkaç dakika sonra altını kapatın.
*Ilık veya soğuk servis yapın.
*Yoğurtla servis etmenizi özellikle öneririm.









12 yorum:

  1. Ohh.pek severim ben de.Yıllar önce dolapta bulduğum tek sebze olan havucu aynen böyle pişirip bayıla bayıla yemiştim.Naçizane ben 1-2 diş sarımsak da koyarım.
    Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Ne demek naçizane Peteğim..Fikir fikirden üstündür. Sağol, sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. Serapcığım lezzetli olduğu görünüşünden belli ellerine sağlık sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. serap ablacım ellerine sağlık.şifa gözüyle bakıyorum ben bu tarife.eline sağlık.oğluşuna şifa olsun:))

    YanıtlaSil
  5. Harika görünüyor canım, hemen deneyeceğim, bizim evde bir havuç canavarı var, seveceğine eminim:))

    YanıtlaSil
  6. melihacım bende çok sık yaparım ama soguk olarak söyle atıştırmalık gibi tv karşısında tüketirim bunu :))
    canım ellerine sağlık afiyet bal olsun
    Yerkende limon sık hımm çok nefis oluyor bak canım çekti :))

    YanıtlaSil
  7. Canımmm tadını bilen biri olarak ellerine sağlık
    diyor ve öpüyorum.

    YanıtlaSil
  8. ellerine sağlık canım bende severim bunu gerçekten harika bir zeytinyağlıdır

    YanıtlaSil
  9. Ellerine sağlık canım b nefis görünüyor..bayılrıyorum zeytinyağlılara


    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  10. Minecim, Alevim, Fadişçim, Sevilcim, Deryacım, Handecim, Aylincim; hepiniz çok sağolun, varolun, eklemeleriniz ve beğeniniz için..

    YanıtlaSil
  11. canım ben de yapmayı çok istiyorum şeker havuçla nefiss olur:)) şifa olsun sevgiler selamlar

    YanıtlaSil
  12. Sağol Feriha Ablacım, amin hepimize şifa olsun..

    YanıtlaSil

İKİ DAKİKANIZI AYIRIP FİKRİNİZİ SÖYLER MİSİNİZ ACABA?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...