Sayfalar

14 Ocak 2011 Cuma

PORTAKALLI PELTE

Portakallı pelte tarifi
Portakal peltesi tarifi
Portakal peltesi nasıl yapılır


Çocukluğumdan beri bayıldığım bir lezzettir pelte. O zaman yalnızca sade olanını bilirdik, şimdiyse çeşit çeşit meyve ve meyve suyuyla lezzetlendiriyoruz. Rahmetli dedem, ben onlara kalmaya gittiğimde, anneanneme mutlaka yaptırır ve sofrada bana pelte sürprizi yapmaya bayılırdı, adına da "peluze" derdi. İşte portakal suyuyla yapılan kolay ve ferah bir lezzet. Sevgili Yıldız'ın portakallı ve mandalinli lezzetler etkinliğine gitsin ve size de afiyet olsun.

Malzemeler:
*******************

*4 su bardağı taze portakal suyu (yaklaşık 7-8 adet sıkmalık portakal)
*4 yemek kaşığı nişasta
*4 yemek kaşığı şeker

Üzeri için:
------------
*Dilediğiniz süsleme malzemesi (ben nar ve çam fıstığı kullandım, kuşüzümü de olabilir)

Yapılışı:
******************
*Tüm pelte malzemesini tencereye alıp ocağa oturtun.
*Çırpma teliyle karıştırarak pişirin.
*Koyu kıvama geldiğinde kaselere bölüştürün.
*Biraz ılınmasını bekleyin ve üzerini dilediğiniz malzemeyle süsleyerek soğuk servis edin.
*Zerde gibi gözüküyor değil mi? :)






14 yorum:

  1. yaaa bayıldımmmm :) en sevdiğimm:) hemen yapıcam hemenn :) eline sağlık!

    YanıtlaSil
  2. Unicorn'cum ben de bayılırım ben de..Sade yani suyla yapılanına bile..Yaşasın pelte..Hemen yap canım..

    YanıtlaSil
  3. Eline sağlık.ekşi-tatlı ne güzel.

    YanıtlaSil
  4. Çok ferah bir lezzeti var Peteğim. Sağol canım..

    YanıtlaSil
  5. ellerine sağlık harika görünüyor.bebeklere de rahatlıkla yedirilebilir bence ek mama olarak.

    YanıtlaSil
  6. Bence de yedirilebilir Lezzet Sarayım..Sağol canım..

    YanıtlaSil
  7. Hafif bir tatlı, sunumu da hoş olmuş, eline sağlık Serap ablacığım :)

    YanıtlaSil
  8. Çok sağol Müberracığım. Sevgiler canım..

    YanıtlaSil
  9. hımm bende çok severim tatlım bak canım çekti :))
    ellerine sağlık afiyet bal olsun
    sevgiler

    YanıtlaSil
  10. Sevilcim, yiyeceksek böyle tatlılar yiyelim değil mi..Sütlü veya meyveli..Daha masum..Sağol canım..

    YanıtlaSil
  11. Canım,
    çok teşekkür ederim
    ellerine sağlık
    tarifi aldım
    yoğunluktan dolayı ve gelen tarifleri sırasıyla yayınladığımdan dolayı önümüzdeki hafta tarifin yayında olacak....
    Segiler kocamannnnnnnn...
    Çok teşekkürler......

    YanıtlaSil
  12. Rica ederim Yıldızcım, sevgiler benden..

    YanıtlaSil
  13. Çocukluğumu hatırladım, kış aylarında babaannem sıkça yapar biz yedikten sonra da bal şeker olsun, top top yağ olsun derdi. Ellerine sağlık arkadaşım..

    YanıtlaSil
  14. Nilgüncüm, al benden de o kadar. Yazımda da dem vurdum zaten çocukluğumdan. Annem pelteci gelecek kandırmacasıyla yemek yedirirdi bana, başka türlü yemezdim. Sağol bitanem..

    YanıtlaSil

İKİ DAKİKANIZI AYIRIP FİKRİNİZİ SÖYLER MİSİNİZ ACABA?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...