Sayfalar

23 Aralık 2010 Perşembe

YEŞİL KEK (Ispanaklı Kek)


Ispanaklı kek tarifi
Yeşil kek tarifi
Ispanaklı kek nasıl yapılır
Yeşil kek nasıl yapılır


Birkaç yıl öncesine kadar pek çoğumuzun bilmediği, ilk gördüğümüzde yeşil fıstıklı sandığımız ve kabul edelim ki fikir olarak acayip orijinal olan bu kek en sonunda benim mutfağıma da girdi. Defalarca yemiş ama yapmaya fırsat bulamamıştım. Ispanağın hep çiğ girdiği tarifler biliyorum ben nedense, bu haşlandığı için hep erteledim herhalde. O gün, bugünmüş demek ki. Yapımı da zor değilmiş üstelik. Ama 'bugün ıspanaklı kek yaptım' dediğimde oğlumun webcam'deki surat ifadesini görmeliydiniz ! 'Yok, olmaz, olamaz, kesinlikle olamaz' nidaları arasında güzel birşey olduğuna ve ıspanağın neredeyse sadece renk vermek için kullanıldığına inandırmam epey güç oldu. 'Ayrılsak da Beraberiz' dizisindeki Feridun Bitir tiplemesinin diyeceği gibi 'ıspanak ve kek..birbirine ne kadar uzak iki kelime abicim' der gibi baktı bana..Artık geldiğinde yapmak farz oldu ! Afiyet olsun..

Malzemeler:
**************

*3 yumurta
*1 su bardağı şeker
*1 su bardağı haşlanmış ve püre haline getirilmiş ıspanak (yaklaşık bir küçük pazar torbası dolusu ıspanak tam geliyor)
*2 su bardağı un
*1/2 su bardağı sıvı yağ (yağ kullanmak istemeyenler aynı miktarda süt koyabilir, ben öyle yaptım)
*1 paket kabartma tozu
*1 paket vanilya

Üzeri için:
-----------
*1 paket toz krem şanti
*1 su bardağı soğuk süt

Yapılışı:
*************
*Öncelikle tarifin özünde 1,5 su bardağı şeker olduğunu belirteyim, yalnız üzerine krem şanti konulduğu ve o da zaten tatlı olduğu için, kek çok tatlı oluyor. Siz dilerseniz şekeri 1 bardak kullanın.
*Yumurtaları ve şekeri iyice çırpın.
*Haşlayıp rondoda püre haline getirdiğiniz ıspanağı, sıvı yağ veya sütü, unu, kabartma tozu ve vanilyayı da ekleyip homojen kek hamurunuzu hazır edin.
*Varsa kelepçeli kek kalıbında yoksa herhangi bir kalıpta 175 dereceli fırında pişirin.
*Krem şantiyi sütle çırparak hazırlayın.
*Kekin kıyılarından 1-2 santim kadar kesip robotta un ufak yapın.
*Şantiyi kekinizin üzerine sıvadıktan sonra ufaladığınız yeşil kek kırıntılarını serpiştirin.








14 yorum:

  1. Bu keki ilk gördüğüm zaman bukadar antepfıstığını nasıl kullanmışlar demiştim, daha sonra öğrendim tabi ıspanak ile yapıldığını ama gerçekten nefis görünüyor ellerinize sağlık =)

    YanıtlaSil
  2. Mekilacım, bu kadar pahalı görünüp bu kadar ucuza malolan fazla tatlı yoktur herhalde:) Haklısın..Sağol canım, sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. nefis olmuş.ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  4. Ben de tam bu kekin üstündeki ne diye düşünürken tarifin sonunda cevabımı aldım. Ne güzel bir anlatım bu böyle, ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  5. Sağol Fadişim..Çok tatlısın. Ama edebiyat kökenli olunca anlatımlar biraz daha tadında oluyor naapalım:) Beğendirebildiysek ne mutlu bize..Sevgiler canım..

    YanıtlaSil
  6. İlk yediğimde amma masraflı bir kek İçinde ne çok antep fıstığı var diye düşündüm. Ispanaklı olduğunu duyunca amaaan kekinde ıspanaklısı mı yapılırmış amma saçma dedim. Ama çok da hoşuma gitti. Ellerine sağlık Serap'çım sağlıklı ve mutlu hafta sonu dileği ile..

    YanıtlaSil
  7. Biz ailecek çok severiz ıspanaklı kek ve pastayı..Ellerine sağlık canım ablacım:)

    YanıtlaSil
  8. Güzel yeni yıl kartınız için çok teşekkür ederim. Ben de size ve ailenize, mutlu ve sağlıklı bir yıl diliyorum. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  9. Nilgüncüm, işte oğlum da aynen senin gibi düşündü ilk başta..Neyse Allahtan çok güzel bir lezzet de, önyargılar yıkılıyor yenildiğinde..Sağolasın, sevgiler..

    Aylin'im, sağolasın canım kardeşim.

    Nedukçum, estağfurullah..Çok çocuksu bir kartpostal olabilir belki ama kart yollama ruhumuzu canlandırdığı için, misyonu büyük:) Sevgiler..Sağolasın iyi dileklerin için..

    YanıtlaSil
  10. Canım sen söylemsesn bunu antep fısyıklı sanırdım, ne hoş duruyo böyle, eminim lezzetide güzeldir, baklavayada mı koysak ne yapsak:) ellerine sağlık canım.Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  11. Sen çok yaşa emi Afetçim..Sabah sabah güldürdün beni..Ispanaklı baklava..Kulağa bile hoş geliyo valla. Hahahaha..Sağol canım..

    YanıtlaSil
  12. Ne keyifli bir yazı olmuş,gönlüne sağlık ablacığım.Ispanak ve kek,ilk duyanlarda ekseriyetle aynı tepkiye yol açar.İşin eğlenceli kısmı da bu değil mi? :) Ispanak,doğal gıda boyası aslında.AklA gelen hemen her tatlıda kullanılabilir.Afiyet olsun sizlere..

    YanıtlaSil
  13. Böyle alışılmışın dışında anlatmak bana da çok keyif veriyor Şeymacım, sağol..Ama oğlum gerçekten de o vaziyetteydi, inan:))Ispanak çok nötr bir tat, o yüzden de tatlı-tuzlu farketmiyor kullanım alanı olarak..

    YanıtlaSil

İKİ DAKİKANIZI AYIRIP FİKRİNİZİ SÖYLER MİSİNİZ ACABA?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...