Sayfalar

25 Aralık 2010 Cumartesi

ÖN MAYALI TAHIL EKMEĞİ


Ön mayalı tahıl ekmeği tarifi
Ön mayalı ekmek tarifi
Ön maya nedir
Ön maya nasıl yapılır


Bugün size benim ekmeklerimden birini anlatabilirim artık .. Ön mayayı sizlere dün anlatmıştım çünkü. Bu ekmeği elinizde yoğurmanızı tavsiye ederim, çünkü ön mayalı ekmek yapımında, makinede başarılı sonuç pek alınamıyor. Eğer büyükçe bir elektrikli karıştırıcınız varsa işiniz daha kolay (Kitchenaid gibi) Ancak elle yoğurmanın keyfi de başkadır, stres attırır :)) Ayrıca böyle bir ekmeğin tadını, piyasadan aldığınız / alacağınız hiçbir ekmekte bulamayacağınızı size garanti edebilirim. Kolay gelsin, afiyet olsun..

Malzemeler:
***********

*200 ml.ön maya (önceden hazırlamış olmanız gerek)
*1 su bardağı ayran (yarı yarıya su + yoğurtla yapın)
*Ön maya ve ayran karışımını 650 ml'ye tamamlayacak kadar su
*100 gr.tam buğday unu
*100 gr.tam çavdar unu
*100 gr.yulaf unu (yoksa yulaf ezmesi olur)
*100 gr.soya unu (yoksa mısır unu da olur)
*280 gr.beyaz un
*1,5 tatlı kaşığı Dr.Oetker instant maya
*1 tatlı kaşığı tuz
*1 çorba kaşığı keten tohumu
*2 çorba kaşığı pekmez
*2 çorba kaşığı zeytinyağı

Yapılışı:
********
*Her zamanki gibi tüm malzemeyi bir kabın içinde iyice yoğurun, ihtiyaca göre minik ninik un / su ilavesi yapabilirsiniz, istediğiniz şekli verin (ben iki uzun kalıba paylaştırdım, kalıpları önce yağlayın)
*Üzerini biraz unla sıvazlayın, alternatif olarak elinizi suya batırınp ekmeğin üzerine sürün ve serpiştirdiğiniz yulaf ezmesi / haşhaş tohumu / kepeği biraz bastırıp yapışmalarını sağlayın.
*Ilık bir yerde tercihan 50 dereceye ayarlanmış fırında mayalandırın.
*İyice kabardığında 200 dereceye getirdiğiniz fırında üzeri biraz kızarana kadar pişirin, sonra 170 dereceye kısıp 20-25 dakika daha içinin pişmesi için fırınlayın.
*Püf noktası şudur: Eğer ekmekle kabın arası biraz aralanmışsa yani ekmek kaptan ayrılmışsa; suyunu yeteri kadar çekmiş, yani pişmiş demektir.
*Biraz ılınmasını bekleyip kalıptan çıkardıktan sonra yine tel ızgara üzerinde soğutun.
*Ekmeği tamamen soğumadan keserseniz dağılır veya hamur olur. Bu yüzden sıcak ekmek hevesinizi biraz dizginlemenizi öneririm. Hiç olmazsa ılık hale gelene kadar..Tercih sizin..








13 yorum:

  1. ellerine sağlık.çok güzel olmuş.ev yapımı gibi varmı

    YanıtlaSil
  2. Canım misler gibi olmuş ekmekler ellerine sağlık.
    Sıcakken terayağ ve balla yemesi süper olur öpüyorum.

    YanıtlaSil
  3. Bernacım, haklısın..Ev yapımı gibi yok gerçekten..Sağol..

    Deryacım, boşuna demedik size ön mayayı bir yere not edin diye:)) Teryağı mı dedin? Offf..

    YanıtlaSil
  4. Ellerinize saglik. mükemmel görünüyor.

    YanıtlaSil
  5. somuncular kraliçesisin benim için:))harikasın başka söze ne hacet

    YanıtlaSil
  6. Sağol Feriha Ablacıımmm..Nasıl teşekkür edeyim bilemedim inan..Hatta kızardım mı ne:))Çok sağol, sen de bizim kraliçemizsin..

    YanıtlaSil
  7. Ekmekler nefis görünüyor ellerinize sağlık.Köylerde ekmekleri sizin yaptığınız gibi sakladıkları ekmek mayalarını kullanarak hazırlıyorlar.En içten sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  8. Sevgili Fatoş, benim de 1 yılı geçkin ekşi mayam var, yaşatıyorum. Öylesi de nefis oluyor gerçekten. Sağolasın..Sevgiler..

    YanıtlaSil
  9. Serapcığım,
    Bir yıldır yaşattığın ekşi maya olması inan ki, takdirlerin ötesinde. Hayran kaldım! Ben şimdiye dek, ki dört senedir ekmek yapıyorum, bu kadar uzun süre maya yaşatamadım.
    Tebrikler, tekrar. :))

    YanıtlaSil
  10. Ekmekçikızım, benimki de ara sıra küser gibi yapıyor, uzun süreli ihmallerimde ama barışıyoruz yine. Geçen gün farkettim epeydir beslemediğimi. Açtım ki kokusu kötülemiş. Ama üzerinde oluşan kötü katmandan dolayı olduğunu anlayıp o bölümü döktüm hemen. Bir güzel besledim, kapını değiştirdim. İki üç gün ilgilenince düzeldi,yeniden nefes almaya başladı. Sağolasın canım, senin daha iyisini yapacağına eminim. Sevgiler..

    YanıtlaSil
  11. merhaba. Tarifi okudum. Cok lezzetli bir ekmek olur diye düşünüyorum. Elinize sağlık. Kendime güvenirsem deneyeceğim inşallah. :) www.yemeksohbetleri.blogspot.com

    YanıtlaSil
  12. Bestecim; en kısa zamanda o güvenin geleceğine eminim..İyi denemeler, sağol..

    YanıtlaSil

İKİ DAKİKANIZI AYIRIP FİKRİNİZİ SÖYLER MİSİNİZ ACABA?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...