Sayfalar

10 Aralık 2010 Cuma

KABAK SIYIRMA

Kabak sıyırma tarifi
Kabak sıyırma nasıl yapılır
Girit yemekleri


Bu harika zeytinyağlıyı Alsancak'taki 'Girit Mutfağı' lokantasında yemiştik arkadaşlarımla ve hatta ilk gördüğümüzde enginar yemeği sanmıştık, lezzeti de enginarı andırıyordu ama bildiğimiz sakız kabağından yapılmış nefis bir Girit yemeğinden başka bir şey değilmiş meğer. O gün bu gündür kabak aldığımda başka türlü yapmak gelmiyor içimden.. Bir de siz deneyin bakalım.. Özellikle kabağı yabana atanlara iyi bir alternatif olabileceğini umuyorum. Benim bunu sunduğum bütün misafirlerim enginar olduğu konusunda tereddüte mutlaka düştü. Afiyet olsun..

Malzemeler:
************

*6 adet sakız kabak
*1 adet soğan
*4-5 diş sarmısak
*1 limonun suyu
*1 tutam pirinç
*1/2 demet dereotu
*Tuz-şeker
*Zeytinyağı

Yapılışı:
*************
*Kabakları yıkayın ve tepelerini kesin. Herhangi bir salatalık - havuç soyucusuyla her bir kabağı kabuğunu soyar gibi çekirdeklerine gelene kadar sıyırın. Yani kabağın kendi boyunda jilet gibi incecik dilimler elde edeceksiniz.
*Ben bu soyucuyla dilimleme işini, limon suyunu koyduğum bir kabın içine yapıyorum ki kabaklar pişirme işlemine geçene kadar limonu biraz çeksin.
*Sıyırma işi bitince bir karnıyarık tenceresinin dibine zeytinyağını koyup üzerine yemeklik doğradığınız soğanı, ince kıydığınız sarmısakları ekleyin.
*Limon suyuyla birlikte kabakları tencereye yayın, üzerine tuzunu, şekerini ve bir tutam pirincini de koyup kısık ateşte kabaklar pişinceye kadar ve dibini tutma eğilimi yoksa su eklemeksizin kendi suyuyla pişirin. *Altını kapatana yakın ince kıyılmış dereotunu da ekleyin ve biraz sonra ateşi kapatın.
*İster zeytinyağlı yemek niyetine ister meze olarak servis edebilirsiniz.
*Yoğurt hatta süzme yoğurt eşliğinde servis etmenizi öneririm.








21 yorum:

  1. Canım hayırlı cumalar kabakla yapılan her lezze
    te bayılırım ellerine sağlık sevgiler.Ayrıca harika yorumun içinde teşekkürler:))

    YanıtlaSil
  2. Kabak sevilmez mi,hele ki bizim canım sakız kabaklarımız...Bu yemeği hemen denemeli şimdiden benim favorilerim arasına girdi bile.Ellerine sağlık,sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Deryacım, sağol ama sen de iyi yorumu hakediyorsun kesinlikle canım..

    Nilgün ablacım, sağolun, nefis oluyor hemen deneyin..

    YanıtlaSil
  4. kabağı ben de severim bunu da denemeli, ellerine sağlık. Ama çekirdekli kısmı atılıyor sanırım...

    YanıtlaSil
  5. Bloğunuza tesadüfen girdim.
    Birde aç karına geldim,
    uffff tüm tariflerde görünüşlerde harikaaa..:)
    Bu yemeklerden fırsat bulduğunuzda minyatür bloğuma bende beklerim...

    www.ozdenceyhan.blogspot.com

    YanıtlaSil
  6. Harika görünüyor, kabağı da çok tüketirim ben, malum diyet meseleleri:) Bu tarifi deneyeceğim. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  7. bizim evde kabak sadece mücver (firinda) olarak yeniyor.Ama bu tarifi okuyunca kulagima hos geldi.
    Birde bu türlü denemeliyim:)

    YanıtlaSil
  8. Saadetçim, çekirdekli kısmı yemeğe kullanmıyoruz evet, ama atmıyoruz da..Ben dipfrize atıp börekte çörekte kullanıyorum. Sevgiler canım.

    Özden Bey, sağolun. Aç olduğunuz için o kadar güzel görünmüşlerdir naçizane. Blogunuza uğrarım. Saygılar..

    Fadişçim, diyet için ideal bir yemek bu. Zeytinyağını 1 tahta kaşık kullan, kafi. Sevgiler..

    Süntercim, senin beğeneceğinden eminim ama pek yakında bu tarifin öyle bir şekle sokulmuş halini vereceğim ki evdeki çocuklar bile bayılacak. Sağol canım.

    YanıtlaSil
  9. gerçekten harika bir tarif.eminim nefistir.ellerine sağlık canım benim.

    YanıtlaSil
  10. Benram, mutlaka dene, bayılacaksın. Sevgiler..

    YanıtlaSil
  11. Hımm
    değişik bir tarif...
    Alsancak'taki Girit mutfağı bana çok yakın :))
    bir kez ben de gitmiştim oraya fakat öğle tatilim olmadığı için işyerime getirmiştim yemeğimi ..
    Bu kabak yemeğini görmedim hiç çok hoş kabağı seven biri olarak bunuda listeme ekliyorum.
    ellerine sağlık cnaım....

    YanıtlaSil
  12. Yıldız'ım, hergün yapıyorlar mı bilmiyorum ama rastgelirsen mutlaka tatmanı isterim, sevgiler canım..

    YanıtlaSil
  13. Aaa ben bunu yaparım çok sık adını hiç bilmiyordum:)Ellerine sağlık tam benlik dimi diet diet.))

    YanıtlaSil
  14. Tam diyetlik Aylincim, afiyet olsun..

    YanıtlaSil
  15. Giritli olduğumuzdan kabağın her çeşidini yapıyor ve çok severek de tüketiyoruz sen farklı doğramışsın çok değişik olmuş. Bir Giritli olarak gönülden ellerine sağlık diyorum...

    YanıtlaSil
  16. Bir Girit'liden takdir almak çok güzel Nilgüncüm. Ama yine de fikir babası Girit Mutfağı Lokantasının hakkını yemeyeyim, önce onlar sağolsunlar. Sen de sağol..

    YanıtlaSil
  17. Ablacım olmadı benim ekmek:(((Beceremedim olmadı bir gün sen bana biraz maya verirsin öyle denerim tekrar.

    Bu gün bu tarifini deniycem. ben kabagada enginarada bayılırım. öpüyorum.....

    YanıtlaSil
  18. Ececim; ekşi maya ekmeği maalesef garantisini hiç veremediğim bir ekmek türü. O kadar çok şey etkiliyor ki kabarıp kabarmamasını..Küçük bir ipucu verebilirim: Eğer mevsim yaz değilse, kabarabilmesi için biraz yaş veya instant maya kullanabilirsin. Yazın gerek olmaz..Görüşünce konuşuruz ayrıntılı..

    YanıtlaSil
  19. bende yaparım, süpper olur. girit kabağı kullanırım. ellerinize sağlık. süpper bir yemek.

    YanıtlaSil
  20. Aslıcım, bu tadına doyulmaz bir lezzet bence de..Girit mutfağı sağolsun, sen de sağol canım:))

    YanıtlaSil
  21. AYY BU YEMEĞİ BENDE AYNI YERDE ALSANCAK'TA ÇOK SEVDİĞİM ARKADAŞIMLA YEDİM ORTAMDA YEMEKTE SÜPERDİ .

    YanıtlaSil

İKİ DAKİKANIZI AYIRIP FİKRİNİZİ SÖYLER MİSİNİZ ACABA?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...