Sayfalar

12 Eylül 2010 Pazar

ŞİŞE DOMATESİ

Şişe domatesi tarifi
Kışlık domates hazırlığı
Şişe domatesi nasıl yapılır
Çiğ şişe domatesi tarifi
Çiğden şişe domatesi tarifi


İnsan tatil yaparken şişe domatesi de yapar mı? Benim gibi hiperaktif bir çılgınsa yapar, hem de 25 kg domatesten ! Yazlığa giderken niyetim vardı zaten..O nedenle robotumu, büyük hunimi ve de şişelerimi götürmüştüm. Orada bahçesinde domates yetiştiren bir teyze var. Ondan aldım domatesleri de. Bir iki gün dinlendikten sonra yaptım. Bu işin muhtelif yöntemleri var, ben yıllardır aspirin asidiyle (asit salisilik) yapıyorum, anneden gelen alışkanlık. Hemen bir eczaneden onu da tedarik ettim. Oldu bitti. Sağolsun 21 yaşındaki sevgili yeğenim de şişelere doldurmama yardım etti. Elbirliğiyle ve kakra kikiri güle oynaya hallettik. Kışın hayırlısıyla kullanırız inşallah. Afiyet olsun..(Bu arada, alttaki resimde üzerimdeki şey reklam falan değil..Önlük bulamamanın çaresizliğiyle altı kesilip kazak gibi giyilmiş herhangi bir market torbası !!)


Malzemeler:
***************

*25 kg domates
*25 gr.asit salisilik (eczanelerde 5'er gramlık paketlerde satılıyor, 5 adet)

Yapılışı:
*************
*Ben domatesleri soymuyorum, peşinen söyleyeyim (çünkü ayakta çok durunca varislerim ergenleşiyor !!) Ve biz kabuklarıyla robottan geçirilmiş domatesten asla rahatsız olmuyoruz. Siz dilerseniz kaynar suya daldırıp soğuk suya atarak kabuklarını çıkartabilirsiniz.
*Domatesleri yıkayın. Tepelerini bıçakla oyup çıkarın. Dörde-sekize kesip robota atın. Robotun haznesi yeterince dolduğunda çalıştırın ve parçalanmış domatesleri temiz bir leğende biriktirin (benim sadece bu işe kullandığım özel bir leğenim var)


*Hepsi bittiğinde aspirin asidini ince delikli bir süzgeçten eleyerek domatese karıştırın. Elinizle uzun uzun karıştırarak tamamına eşit miktarda yayılmasını sağlayın, aksi takdirde topaklanır ve her yerine eşit dağılmaz.  *Sonra huni yardımıyla şişelere doldurun, birkaç saat bekletin, bu esnada iyice oturup esas hacimlerine ulaşacaklardır.
*Üstlerini sıvıyağla veya eritip soğuttuğunuz margarinle tamamlayın (bu işlem, olası hava alma riskini yokeder)
*Kapaklarını sıkıca kapatıp, evinizin serin bir yerinde, kullanana kadar saklayın.




2 yorum:

  1. Güle güle keyifle kullanmak nasip etsin afiyetler olsun ellerine sağlık canım sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Mine'm, canım..Sağolasın. Valla hızınıza hayranım hepinizin..Ben sizi takip edemeden siz yorum yazıyorsunuz hepiniz..Helal olsun.. Sevgiler..

    YanıtlaSil

İKİ DAKİKANIZI AYIRIP FİKRİNİZİ SÖYLER MİSİNİZ ACABA?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...