Sayfalar

19 Temmuz 2010 Pazartesi

PATLICAN OTURTMA

Patlıcan oturtma nasıl yapılır
Patlıcan oturtma tarifi
Kıymalı patlıcan tarifi


Hazır söz patlıcan ve şurekasından açılmışken, oturtma yapmadan geçmek olmazdı. Ne zamandır da tembellik edip yapmamıştım. Dün kolları sıvadım nihayet. Ben patlıcanın hiçbir yemeğini uzunca bir süredir kızartmıyorum. Çok kişiden fırınladıklarını duydum ama benim yöntemim farklı. Patlıcanınıza hangi şekli verecekseniz verin, tuzlu su faslını yapın ve sıkıp çıkardıktan sonra; dibine sıvıyağı sadece fındık kadar döküp kağıt havluyla silerek yaydırdığınız karnıyarık tenceresini biraz kızdırın, patlıcanları dibine sıralayın, kapağını da kapatın. Çıtırtı sesleri yükseldiğinde altını kısın. Arada bir açıp altlarını kontrol edin, kızarmış olanın diğer tarafını çevirin. Böylece hem her tarafı kızarmış hem de kapağı kapalıyken buharıyla da yumuşacık pişmiş oluyor, yağda kızarmış kıvama yağsız olarak geliyor yani. Dilerim memnun kalırsınız bu yöntemden. Hafif lezzetlerle afiyet olsun..

Malzemeler:
****************

*5 adet kemer patlıcan
*150-200 gr.kadar yağsız dana kıyması
*1 adet kuru soğan
*1 adet yeşil biber
*1-2 diş sarmısak
*2 adet domates
*1 yemek kaşığı tuzsuz domates salçası (eğer ev salçası ise 1 tatlı kaşığıyla sınırlayın, çok tuzlu olmasın)
*Tuz-karabiber-pul veya toz biber
*Tencerenin dibi için en fazla 1 tatlı kaşığı sıvı yağ
*Soğan kavurmak için 1 yemek kaşığı sıvı yağ

Yapılışı:
*************
*Patlıcanları alacalı soyun, istediğiniz şekli verin (ben uzun halini ortadan ikiye bölüp, sırt kısmına bıçakla sığ çizikler atıyorum, böylece içinin pişmesi kolaylaşıyor)
*Tuzlu suda bekletin.Yukarıda anlattığım veya bildiğiniz yöntemle kızartın.
*Fırın tepsisine sıralayın.
*Diğer tarafta tencereye sıvıyağı, yemeklik doğranmış soğanı, ince kıyılmış yeşil biberi ve sarmısağı alın ve soteleyin.
*Kıymayı ekleyip birlikte kavurun. Tuzunu, baharatını atın.
*Rendelediğiniz veya küp doğradığınız domatesleri ekleyerek onu da pişirin.
*Salçayı sulandırıp ekleyin, biraz sonra ateşten alın.
*Kıymalı karışımı patlıcanların üzerine düzgünce yayın.
*İsterseniz bir-iki yeşil biberle süsleyip 220 derecelik fırının tam orta rafına koyun.
*Biberlerin üzeri közlendiğinde fırından çıkarın.
*Sıcak haliyle ve alternatif olarak pilav-cacık ikilisiyle servis edin.

4 yorum:

  1. Ellerinize sağlık,ne harika sebze şu patlıcan..1001 çeşit şey yapıyoruz tadlarına doyum olmuyor yemek çok güzel görünğüyor bu arada

    YanıtlaSil
  2. dalından toplanmış patlıcanlarım bugün geldi. Yarına karnıyarık yapacaktım, en iyisi oturtma yapayım, çok lezzetli gözüktü gözüme...

    Ellerinize sağlık, sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Sevgili Aylin,teşekkür ederim güzel görüşüne.Aslında istediğim kalitede çekemedim fotoğrafını ama lezzeti gerçekten güzeldi.Oradan anlaşılabiliyorsa ne mutlu..Sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. Sevgili Dokuzuncu Bulut,tanıştığımıza memnun oldum öncelikle.Bu yemeğin aslında karnıyarıktan lezzet olarak hiçbir farkı yok,sadece çok daha pratik,o kadar.Şimdiden afiyet olsun,bahçe patlıcanıyla da nasıl olur hmmm..Sevgiler..

    YanıtlaSil

İKİ DAKİKANIZI AYIRIP FİKRİNİZİ SÖYLER MİSİNİZ ACABA?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...