Sayfalar

19 Nisan 2012 Perşembe

KIYMALI PAZI SARMASI

Pazı sarması nasıl yapılır
Pazı sarması tarifi
Kıymalı pazı sarması tarifi
Etli pazı sarması tarifi


Kıymalı pazı sarmasını aslında çok nadir yaparım çünkü bizim evde zeytinyağlısı daha bir sevilir ama bu kez oğlum için kıymalısı yapıldı, eh afiyetle mideye indirildi de..

Baktım ki bu hafta halen pazı vardı pazarda. Pazı sarma tarifim de arşivimde yayınlanabilmeyi bekliyordu. Hal böyleyken, zamanı çok geçmeden aradan çıkaralım bari bu tarifimizi.. Afiyet olsun:)


Malzemeler:
****************
*2 bağ pazı
*150 gr. orta yağlı dana kıyması
*2 su bardağı kadar pirinç
*2 iri soğan
*Dilediğiniz yeşillikten yarım demeti geçmeyecek şekilde derleyin
*Bir yemek kaşığı domates salçası
*Bir adet domatesin rendesi
*Tuz, karabiber, dilerseniz az yenibahar
*Zeytinyağı

Yapılışı:
****************
*Pazıları yıkadıktan sonra, kaynar suya daldırıp çıkarın ve soğumaya bırakın.
*İç harcı için soğanları yemeklik kıyın, yıkadığınız pirinçle birlikte zeytinyağında biraz kavurun.
*Kavurduğunuz malzemeye kıymayı çiğ olarak, yeşillikleri kıyarak, domatesi rendeleyerek katın.
*Tuz, salça ve baharatı da ekleyip iyice harmanlayın.
*Pazı yapraklarının damarlarını aşağıdaki gibi kesip çıkarın.


*Çıkardığınız damarlardan tencerenin dibine kafes yapın (sarmaların dibinin tutmasını önlemek için)
*Dilediğiniz büyüklükte birleştirdiğiniz yarım yaprakları iç harcından koyarak sarın ve tencereye sıralayın.
*Pazıların yarı yüksekliğine kadar su ekleyip üzerine tabak kapatın ve önce harlı, sonra kısık ateşte pişmeye bırakın.
*Suyunu çektiğinde bir adet sarmayı deneme amaçlı tadın. Pirinç pişmişse, diğer tüm malzeme de pişmiş demektir, ateşi kapatın. Pirinçler henüz biraz çiğse, az az sıcak su ekleyip pişene kadar ateşte tutun.

8 yorum:

  1. Ayyy çok severim annem yapar,ellerine sağlık ablacım,yemiş kadar oldum:))

    YanıtlaSil
  2. enfes olmuş bayılırım pazı sarmasına hele etlisine:) sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  3. kıymalısın çok severim ben de böylesi nefis oluyor. ben damarlarını çıkarmak yerine bıçağın tersiyle hafifçe ezmeyi tercih ediyorum. böylece sadece saplarını tencerenin altına koyuyorum. afiyet şeker olsun sevgilerimle

    YanıtlaSil
  4. Hımm nefis olmuş,ben hiç yapmadım..Annem yapar hep onda yeriz..ellerinize sağlık..sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  5. Çok güzel görünüyor canım ellerine sağlık. Bu arada sana mesaj yazıp gönderdim ama nasıl oldu anlamadım gitmemiş bağlantı hatası olmuş farketmemişim, 6 mayısta bir engel olmazsa geliyorum canım bir börek veya kakaolu kek yaparım. Seni ve arkadaşları görmekten mutlu olurum bu arada kıvırcığı da getiriyorum. Mail adresine tel nomu gönderiyorum.

    YanıtlaSil
  6. mımmm ellerine sağlık serapcım süper görünüyor.

    YanıtlaSil
  7. Eline sağlık ablacım canım bu günlerde çok sarma çekiyor çok güzel görünüyor olsa da yesem şimdi sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. Havvacım, Yemek bir aşk; sağolun..

    Elifçim, senin yöntem de iyiymiş. Denerim bir dahakine..

    Nurşencim, Bernacım, Özgencim; çok sağolun..

    Fadişçim; mesajını aldım canım. Bekliyorum inşallah..

    YanıtlaSil

İKİ DAKİKANIZI AYIRIP FİKRİNİZİ SÖYLER MİSİNİZ ACABA?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...