Sayfalar

28 Eylül 2011 Çarşamba

KEPEKLİ ÇİÇEK EKMEK

Çiçek ekmek tarifi
Kepekli çiçek ekmek tarifi


Geçen ay, çok eski bir ortak dostumuzun Kuşadası'ndaki yazlığına gittik eşimle beraber. Ve çok sevdiğimiz bu dostumuzla çok keyifli bir gün geçirdik. Ona giderken yaptığım çiçek ekmeğimi anlatmaya geldim bugün sizlere. Oldukça basit, temel ekmek yapımından hiç de farkı olmayan, ufak eklemelerle zenginleştirilmiş ama çok lezzetli bu ekmeği, bu şekliyle hoşunuza gittiyse, elinizle yoğurarak yapmanızı tavsiye ederim. Hiç yapmayanlara gönül rahatlığıyla söyleyebilirim ki; hamur yoğurmak, hele ekmek hamuru olursa, müthiş bir terapidir. Yoğurduğunuz süre içinde sizi bütün sıkıntılarınızdan alır, uzaklaştırır. Hatta o hamurun içine dertlerinizi de kattığınızı varsayıp iyice yoğurursanız, emin olun size verdikleri sıkıntı miktarında psikolojik bir düşüş bile yaşatabilir size:)) Bence denemeye değer..Afiyet olsun..

Malzemeler:
************
*750 gr. kepekli un VEYA 700 gr. beyaz un + 50 gr. saf kepek VEYA 700 gr. beyaz un + 50 gr. yulaf ezmesi
*1 tatlı kaşığı tuz
*2 tatlı kaşığı instant maya
*1 yemek kaşığı pekmez
*1 yemek kaşığı zeytinyağı
*Biraz keten tohumu veya çörekotu
*460 ml. kadar su (yetmezse çok az daha ilave edebilirsiniz)

Üzeri için dilerseniz: Yulaf ezmesi veya saf kepek

Yapılışı:
**********
*Tüm malzemeyi bir yoğurma kabına alıp iyice özleşene kadar yoğurun ve ılık bir yerde ağzı örtülü olarak ilk mayalanmasına bırakın.
*Yarım saat kadar sonra hamur kabarıp hacimlendiğinde unlanmış tezgaha sıyırın.
*Un yardımıyla iyice yoğurarak içinde hapsolmuş gazı çıkartın.
*Tekrar küçülmüş hamurunuzu 8-9 eşit parçaya bölün.
*Herbirini kendi içinde yuvarlayıp top haline getirin ve hiç ezmeden yağlanmış tepsinize aralıklı olarak çiçek şeklinde dizin.


*Eğer yulaf ezmesiyle süsleyecekseniz, bu aşamada çok az un ve suyu karıştırıp (çorba terbiyesi kıvamında) fırçayla hamurunuzun üzerine sürün ve yulaf ezmesini serpiştirip elinizle bastırarak yapışmasını sağlayın.
*Üzerini yine ince bir bezle (mümkünse nemli bir tülbentle) örtün ve ılık bir yerde tepsi mayasına bırakın. *Toplar kabarıp birbirine yapıştığında, önceden 200 dereceye ısıtılmış fırına verin.
*Üzeri iyice kızarınca 150 dereceye indirip 20-25 dakika daha tutup çıkarın.
*Beş dakika terletip tepsiyi boşaltıp ekmeğinizi bir nihale veya tel ızgara üzerinde soğutun.

















19 yorum:

  1. Nefis gözükmekte,miss gibi de kokuyor,buram buram,
    ellerine sağlık.

    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  2. Elinize sağlık insanın kendi yapması gibi yok dediğiniz gibi bence de mutfakta olmak terapi gibi geliyor insana sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. ablacım ellerine sağlık bayılıyorum bu ekmeklerine senin ellerine sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Sevgicim; gerçekten de güzel kokuyordu, sağol:))

    Özgencim; sonuna kadar haklısın, sağol canım..

    Baharcım; sağol ama senin pastalarının yanında esamesi bile okunmaz bunların:))

    YanıtlaSil
  5. ohh mis gibi ekmek kokusu geldi burnuma ellerinize sağlık çok güzel görünüyor...

    YanıtlaSil
  6. Gerçekten muhteşem gözüküyor, ev ekmeği gibisi varmı?
    Elinize sağlık

    YanıtlaSil
  7. Ellerine sağlık canım benim.
    Aman dertlerinizi atmayın hamura gülüm dertli ekmek olur sonra:))))

    dertleri sıkıntıları omuzdan arka atıp dönüp bakmayın bile:)))) öpüyorum

    YanıtlaSil
  8. Ablacım o halde ilk olarak benim yoğurmam gerekiyor bu hamuru..:)))
    Ben epeydir ekmek yemedim nerdeyse tadını bile unutacağım..
    Artık diyet bitti ama korkuyorum galiba azda olsa almaktan..
    Çok güzel görünüyor canım benim..
    Çok öpüyorum.

    YanıtlaSil
  9. Ekmeğe görür görmez bayıldım.Ellerinize sağlık.Nefis görünüyorlar.

    YanıtlaSil
  10. Suzancım, Ihlamurcum, Aycancım; çok teşekkür ederim, sağolun..

    Haticecim; ekmeği iyice yoğurursan içinde dert falan kalamıyor ama yine de en etkili yöntem o omuz arkasına atmaktır. Onu ben de sık yaparım:)) Sağol canım benim..

    Melihacım; öykünün stresle ilgili kısmı - bahsedilmemekle birlikte:) - tamamen sana atfedilmiştir canım benim..Haydi ekmek yoğurmaya:)))))) Sağol..

    YanıtlaSil
  11. Harika görünüyor, ellerine sağlık. Benim bu aralar pek mutfakla ilişkim yok ama çabalıyorum:)

    YanıtlaSil
  12. Merhabalar, ne zamandır uğrayamadım, kusuruma bakmayın, ekmekler çok güzel ve lezzetli görünüyor,ellerinize sağlık, sevgilerrrr...

    YanıtlaSil
  13. Fadişçim; kolay gelsin canım, yoğunsun belli ki:)) Sağol..

    Zehracım; hiç önemli değil..Bazen ben de hiç gelemiyorum. Can sağlığı olsun..Sağol, sevgiler..

    YanıtlaSil
  14. Hah işte aynı görüşteyiz. Ben de terapi niyetine mayalı hamur yoğuruyorum bir de çamaşır ütülüyorum. Sevgiler benden sana :)

    YanıtlaSil
  15. Mecbur olmasam, ütü hiç yapmayabilirim Aylincim, ama dediğin gibi özellikle mayalı hamur yoğurmak acayip iyi gelen bir terapi. Onun o kabarışını, fırında biraz daha kabarışını izlemek bile yetiyor sonrasında..Sağol canım benim..Benden de sana sevgiler:))

    YanıtlaSil
  16. Ya Serapcım sen böyle ekmek yoğurmak psikoloji rahatlama falan diyeyince kendiminde çok ekmek yaptığımdan aklıma acaba ben de psikolojik bi şeyler varda ben farkında olmadan ondan mı ekmek yoğurup duruyorum acaba :))diye düşünmekten edemiyorum
    bak şimdi canım nasılda ekmek yapmak istedi :))
    Ya bi de uzun başlıklar atıyorum :))
    Neyse ekmek şahane ellerine sağlık mutfakla uğraşmak gerçekten iyi geliyor insana ....

    YanıtlaSil
  17. Bi şeylerden kaçmak için de oraya sığınıyor olabilirsin Yıldızcım, neden olmasın? :)))) Sağol canım benim.. Sevgiler..

    YanıtlaSil
  18. gayet besleyici ve neffisss. ellerine sağlık.

    Kahve Dükkanı'ndan sevgiler...

    YanıtlaSil
  19. Leylacım; çok sağol canım..Sevgiler..

    YanıtlaSil

İKİ DAKİKANIZI AYIRIP FİKRİNİZİ SÖYLER MİSİNİZ ACABA?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...