Sayfalar

24 Mayıs 2011 Salı

SEMİZOTU SALATASI

Semizotu salatası tarifi 


Yaz akşamlarımızın favorisidir semizotu salatası. Manavda, markette bitince bahçedeki yabanilerine saldırırız, o derece..Bu salatanın aynısını ıspanak veya pazıyla da çiğ olarak yapıyorum ben kış aylarında ama semizotunun çiğ nefaseti bambaşka doğrusu. Eh artık pazarlarda bolca da bulabildiğimize göre, çok basit ve nefis bir yemek eşlikçisine buyrun..Afiyet olsun..

Malzemeler:
*************************

*1 bağ semizotu
*1 adet kuru soğan (mümkünse kırmızı)
*2 adet iri domates
*1 adet limon
*2 yemek kaşığı zeytinyağı
*Tuz
*2 tatlı kaşığı sumak
*İstenirse 2 dilim beyaz peynir

Yapılışı:
*******************
*Semizotunu yıkayıp yaprak yaprak temizleyin (taze saplarını da doğrayabilirsiniz) ve çukur bir salata kabına alın.
*Kırmızı soğanı piyazlık,domatesi de küp küp doğradıktan sonra,sıvı malzemeyi,tuzu ve sumağı ekleyin.
*İsterseniz beyaz peyniri de minik küpler halinde üzerine doğrayın fakat peynir,semizotu lezzetini bastırıyor,buna hazırlıklı olun yani tercihinizden emin olun.
*Hepsini hafifçe harmanlyıp servise hazır edin.
  







11 yorum:

  1. Canım semizotu salatasını her haliyle çok severim ellerine sağlık öpüyorum.

    YanıtlaSil
  2. Evet canım benim içinde en güzel salata malzemesidir.
    Ellerine sağlık nefis görünüyor..
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Deryacım; çok sağol canım..

    Feraycım; yoğurtlusu da ne güzel olur dimi:) Sağol canım..

    YanıtlaSil
  4. ellerine sağlık yaz ayların favorim hele zaman zaman kendiliğinden çıkan doğalını buldummu süper oluyor.
    sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Haticecim; zaten benim de 'bahçedeki yabaniler' dediğim, tam da o doğal olanlar. Nefis olur..Sağol canım..

    YanıtlaSil
  6. Bu gün öğle yemeği için yanıma ne aldım bil bakalım, semiz otu. Ben de semiz otunu yoğurtla birlikte çiğ tüketeceğim yanında da yulaf ezmesi kullanarak yaptığım köftelerim var, malum diyetteyim. Semiz otunun bol omega 3 zengini olduğunu biliyor musunuz?:)

    YanıtlaSil
  7. bayılırım bayılırım bayılırım.
    nar ekşisi muhteşem yakışır.
    böreği cacığı salatası asla affetmem

    YanıtlaSil
  8. tatlım yaz geldi artık bende bol bol semizotu yapıp yemeye başlarım artık
    Salatan nefis olmuş afiyet bal olsun
    sevgilerimle
    http://birdemliksohbet.com

    YanıtlaSil
  9. Fadişçim; Omega 3 ve en önemlisi de (senin için henüz olmasa da benim için öyle:)) doğal östrojen zengini olduğunu biliyorum. Şifa dolu kısacası. Afiyetler olsun canım..

    Küçük Mucizem, Sevilcim; çok sağolun canlarım..

    YanıtlaSil
  10. Ellerine sağlık ben de yoğurtlusunu sık yaparım Serapçım

    YanıtlaSil
  11. Gülercim; en az bunun kadar süzme yoğurtlusuna da bayılırım..Sağol canım..

    YanıtlaSil

İKİ DAKİKANIZI AYIRIP FİKRİNİZİ SÖYLER MİSİNİZ ACABA?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...