Sayfalar

5 Mayıs 2011 Perşembe

SEBZELİ BÖREK

Sebzeli börek tarifi
Sebzeli börek nasıl yapılır
Çocuğunuza sebze yedirmenin yolları


İstanbul' a son gidişimde de tıpkı daha öncekilerde olduğu gibi 'dipfriz menüsü' nün en tepesine böreği oturttuk Ulus' la..

İçeriği şişirilmiş bir kaloriyle doldurulmadıysa eğer, börek çeşitlerinin gençler ve çocuklar için ideal öğünler olduğunu düşünüyorum. Cidden.. Mesela okuldan gelmiş ve acilen birşeyler atıştırmak istiyor. Ve dolabı açtığında - o dolapta anne elinden çıkmış bir tencere yemeği illa ki vardır ama- dişine uygun birşey yoksa ya çikolataya, gofrete saldırıyor yada dizinizin dibinde değilse eğer hemen internet üzerinden bir fast food adresine uğrayıp hazır birşeyler söyleyiveriyor. İşte tam da bu yüzden oğluma, benden uzakta okuduğu için, özellikle börek çeşitlerinden yapıp dipfrizine atmaya özen gösteriyorum. Bu, aynı zamanda onun için de kurtarıcı oluyor. Yanına bir ayranla hele, değmeyin gitsin.

Bu kez sebzeliyi tercih ettik. Kabak-havuç-pırasa üçlüsüyle ve peynir katkısıyla çok lezzetli bir börek çeşidi oldu. Afiyet olsun..

Malzemeler:
********************

*1 adet iri boy kabak
*1 adet iri boy havuç
*4-5 sap pırasa
*250 gr. kadar beyaz peynir
*3 adet yufka
*Tuz-baharat

Yufkaları ıslatmak için:
-------------------------
*Sulandırılmış yoğurt-sıvıyağ-yumurta karışımı


Yapılışı:
*****************
*İnce kıydığınız pırasaları, rendelediğiniz havuç ve kabağı biraz sıvıyağda kavurun.
*Suyunu çektiğinde tuzunu ve baharatını ekleyip soğumaya bırakın (hiçbir börek içini sıcak olarak kullanmayın, yufkalarınız hırpalanır, dahası hamurlaşır)
*Soğuyunca içine ezilmiş veya rendelenmiş beyaz peyniri de katıp içinizi hazır edin.
*Yuvarlak fırın tepsinizi yağlayın, dibine ilk yufkanızı düzgünce serin, fazlalıklarını kenardan taşırıp yana yayın. *İçine sıvı malzemeden sürün, ikinci yufkayı buruşturarak yayın.
*İç malzemenin yarısını serpiştirin, üçüncü yufkayı yine buruşturarak yayın.
*Sıvı malzemeden biraz üstü için ayırıp kalanıyla yine ıslatma yapın.
*İç harcın kalanını da serpiştirin ve kenarlardaki yufka eteklerini böreğin üstüne düzgünce toplayın.
*Kalan sıvı harcı üste sürdükten sonra dilimleyin ve 200 derecelik fırında üzeri güzelce kızarana kadar pişirin.









13 yorum:

  1. çok leziz ve sağlıklısından olmuş ellerine sağlık serap ablacım:)öpüyorum seni

    YanıtlaSil
  2. Baharcım; sağol ablacım..Delikanlıma da afiyet olsun tabii:))

    YanıtlaSil
  3. Serap ablacım ellerine sağlık, ne güzel düşünmüşsün, anne eli değmiş yemekler gibisi var mı? :)

    YanıtlaSil
  4. Müberracım; yok gerçekten. Allahtan yavrularımız bunun gayet farkında ve takdir ediyorlar, bu da annelerin tüm yorgunluğunu alıyor:) Sağol ablacım..

    YanıtlaSil
  5. Serapcığım anne eli değmiş lezzetlerin hali başka oluyor ellerine sağlık canım sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. Hem de nasıl Minecim:) Sağol canım..

    YanıtlaSil
  7. Sevil Anagül5 Mayıs 2011 14:31

    Ellerine sağlık. Süper olmuştur bence. Malzemeler benim kalemim:))

    YanıtlaSil
  8. Ablacım haklısın abur cubur yiyeceklerine böyle evde yapılmış börekler çok daha sağlıklı..
    Ellerine sağlık.
    Öpüyorum.

    YanıtlaSil
  9. Ablacım kesinlikle sana katılıyorum bende her daim evde bir şeyler bulundururum börek gibi özellikle öğlen yemeğinde börekte sebzeli olunca çok sağlıklı ve bence dahada lezzetli.Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  10. Yine ve yine harika bir görüntü. Diyetime devam deyip, listeme ekliyorum tarifi. 4 kg vermişim burdan da duyurayım efendim:)

    YanıtlaSil
  11. enfes olmuş serapcım ellerine sağlık.bir annenin yaptığı börekten daha güzel ne olabilirki.

    YanıtlaSil
  12. Ben özellikle kendim için sebzeli böreği yapıyorum. Yapmak isteyen herkese de tavsiye ediyorum. Ellerine sağlık arkadaşım..

    YanıtlaSil
  13. Biz Berran Hanım'ın sebzeli köyünün kavalcılarıyız :) Sevil ablacım..Bayılırız hepimiz..Sağol..

    Melihacım, Yeşimcim, Bernacım, Nilgüncüm; çok teşekkür ederim hepinize..

    Fadişçim; sana da teşekkür ediyorum, ama ayrıca tebrik de ediyorum. Tiroid problemi olan bir insanın kilo verebilmesi, diğerlerine göre çok daha takdire şayan bir durum..Kolay gelsin canım..

    YanıtlaSil

İKİ DAKİKANIZI AYIRIP FİKRİNİZİ SÖYLER MİSİNİZ ACABA?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...