Sayfalar

10 Şubat 2011 Perşembe

KEÇİ PEYNİRLİ TART


Keçi peynirli tart tarifi
Tuzlu tart tarifi


Fi tarihinde bir yemek programından yazmıştım bu tarifi ama uygulamaya fırsatım olmamıştı. Dün kolları sıvadım, bir gayret uğraşıp yaptım ama inanın fazlasıyla değdi. İster beş çayında ister sabah kahvaltısında ikram edin, çok beğenileceğinden emin olabilirsiniz. Bir kere; tam tabiriyle 'kıyır kıyır' bir hamur, ağızda dağılıyor. Üstelik keçi peyniri çok lezzetli ve az yağlı bir beyaz peynir türüdür. Halis keçi peyniri uygun fiyata genellikle köy pazarlarında bulunabiliyor ama şehirde de büyük şarküteri ve mandıralarda keçi sütüyle karışık yapılmış beyaz peynir bulabiliyoruz. Hatta artık hipermarketlerde de markalı olarak bulunabiliyor. Ben karışık olanından kullandım. Hiçbirini bulamazsanız elbette dilediğiniz sert bir beyaz peynir kullanabilirsiniz. Kolay gelsin ve afiyet olsun.

Malzemeler:
**********************

Hamuru için:
--------------
*3 yemek kaşığı tereyağı
*1 yemek kaşığı yoğurt
*1 çay bardağı sıvı yağ
*1 yumurta akı (sarısını üzeri için ayırın)
*1 tepeleme çay kaşığı karbonat veya kabartma tozu
*Aldığı kadar un
*1 fiske tuz

Üzeri için:
---------------------
*250 gr.rendelenmiş keçi peyniri veya herhangi bir sert beyaz peynir
*1/2 demet dereotu ve/veya maydanoz
*Pul biber
*1 yumurta sarısı
*Tuz koymuyoruz, peynirin tuzu yeterli oluyor.
*1 fincan siyah zeytin (dilimlenmiş)
*İsterseniz 2 adet domates

Yapılışı:
******************
*Tereyağını eritin, biraz soğutun.
*Yoğurt, sıvıyağ, yumurta akı, karbonat ve tuzu da ekleyin.
*İçine yavaş yavaş un koyup sertçe bir hamur yoğurun.
*Kulak memesi efsanesini burada lütfen unutun, bu bir tart hamuru çünkü..Hamuru beş-on dakika üzeri örtülü olarak dinlendirin.
*Bu arada üst malzemesini hazırlamak için bütün malzemeyi -yumurta sarısı dahil- bir kapta karıştırın.
*Hamurunuzun üçte ikisinden biraz fazlasını tabanı için ayırın, kalanını üzerini süslemede kullanacaksınız. *Taban hamurunu bir merdane veya oklava yardımıyla 23-24 cm.kadar açın (gerekirse unlayın) 26-28 cm çapında bir tart kalıbı, yoksa bu büyüklükte herhangi bir fırın kabını yağlayın.
*Hamuru kalıbın dibine yayın ve artık bu aşamada elinizle bastıra bastıra genişletin.
*Kenarlarını biraz yükseltin. Dibine çatalla birkaç delik açın, hamurunuzun şişip kabarmasını engelleyecektir. *İç malzemeyi hamurun üzerine yayın.
*Kalan hamuru 6 veya 8 eşit parçaya ayırın ve herbirini parmak kalınlığında yuvarlayarak uzun çubuklar oluşturun.
*Bunlarla tıpkı fotoğraftaki gibi iç malzeme üzerine kafes yapın.
*175 derecede önceden ısıtılmış fırında kafeslerin rengi kızarana kadar pişirin.
*Üçgen dilimleyerek servis yapın.








18 yorum:

  1. Sen de tam kalbimizden vuruyorsun ama abla ya! :)
    Keçi peynirini severim ben.Bu tartı da ham diye yerim.Ellerine sağlık..
    Muhabbet ve selametle

    YanıtlaSil
  2. Pepelam; afiyet bal olsun..Sağol canım benim, sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. Canım o ne görüntü öyle. Ellerine sağlık, afiyetle..

    YanıtlaSil
  4. Sağol Nilgüncüm, teveccühün. Sevgiler..

    YanıtlaSil
  5. Gerçekten görüntü muhteşem, keşke birbirimize yakın otursaydık belki bana fikir verir o marifetli ellerinizle bir kek yapardınız:))

    YanıtlaSil
  6. En sevdiğim peynirlerden biridir keçi peyniri birde ezineyi çok severim.

    Güzel olmaz olurmu,böyle güzel görünen bir tart...
    Ellerine sağlık ablacım.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. Canım Fadişim; keşke yakın otursak..Senin o güzel enerjinle ben değil kek, en güzel mamalarımı sen ve Denizcik için yapardım..Sağol bitanem..

    Melihacım; ben de ezinenin 'koyun' olanına bayılırım ama çok yağlı olduğu için az yiyebiliyorum maalesef. Sağol canım benim..

    YanıtlaSil
  8. Keçi peyniri diğer peynirlere göre çok daha sağlıklıymış ...
    Nefis görünüyor canım
    domateslerde üzerine çok yakışmış nefis görünüyor ellerine sağlık.........
    Hayırlı cumalar dilerim.....

    YanıtlaSil
  9. çok güzel görünüyor keçi peynirini severim salatalarada güzel oluyor
    ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  10. Yıldızcım, Handecim; keçi peyniri yağının azlığından dolayı daha sağlıklı, üstelik lezzetten ödün vermeden..Sağolun canlarım..

    YanıtlaSil
  11. Muhteşem görünüyor :)
    Bu haftasonu oğluma (tabii ki eşime de) bunu yapmayı deneyeceğim :)
    Umarım sakarlığımla bunu becerbilirim.
    Teşekkürler ;)

    YanıtlaSil
  12. keçi peyniri benim için çok kötü bir tat, sağlıklı ya belki o yüzdendir:))ama çok güzel görünüyor, kafesler harika olmuş, ellerinize sağlık. hayırlı cumalar dilerim sevgiler.

    YanıtlaSil
  13. Canım benim bayılırım bu tarz tatrtlaraa ellerine sağlık öpüyorum.

    YanıtlaSil
  14. of of of nefis olmuş ellerine sağlık serapcım.ben keçi peynirini yiyemiyorum ama inek peyniri ile deneyeceğim.sevgiler.

    YanıtlaSil
  15. evde lor var acaaba lor ile yapsam nasıl olur hiç denedin mi lor ile tatlım
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  16. Sılacım, Serpilcim, Deryacım, Bernacım, Sevilcim; hepinize teşekkür ederim, sağolun..

    YanıtlaSil
  17. ablacım İNANILMAZ GÜZEL BİR GÖRÜNTÜ.
    ELLERİNE SAĞLIK.
    SEVGİLER GÖNDERİYORUM.
    HAYIRLI AKŞAMLAR DİLİYORUM

    YanıtlaSil
  18. Alevcim; sağol canım benim..Bu arada dün akşam senin peynirli böreğinden yaptım, şöyle bolca tuttum peynirini de. Su böreği gibi oldu valla. Fikrine sağlık ablacım..

    YanıtlaSil

İKİ DAKİKANIZI AYIRIP FİKRİNİZİ SÖYLER MİSİNİZ ACABA?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...