Sayfalar

29 Kasım 2010 Pazartesi

GARNİTÜRLÜ ENGİNAR ÇANAĞI

Garnitürlü enginar çanağı tarifi
Enginar çanağında garnitür tarifi 
Çanak enginar yemeği tarifi
Dip enginar yemeği tarifi 


İstanbul'dan kardeşimin geleceği günkü sofradan bir de zeytinyağlı tarifi vereyim size. Muhtemelen çoğunuz  bundan yapıyorsunuzdur ama benim niyetim küçük nüansları yakalamaya fırsat yaratmak. 'Yok aslında birbirimizden farkımız, ama biz Osmanlı Bankası'yız..' diyen reklam gibi tıpkı..Birimiz 'a'  malzemesi koyuyoruzdur da diğerimiz 'b' malzemesiyle fark yaratıyoruzdur, kimbilir? Yoksa -hep söylüyorum- ben mükemmel yemekler yaptığım için blog yazmıyorum (yok öyle bir şey) , sadece paylaşmak için yazıyorum. Eminim çoğumuzun niyeti bu. Afiyet olsun efendim.

Malzemeler:
**************

*8 adet temizlenmiş dip enginar
*1 adet kuru soğan
*1'er adet havuç, patates veya bir küçük kutu hazır garnitür  
*1 su bardağı kadar tane dondurulmuş bezelye 
*Zeytinyağı
*Tuz, karabiber
*Dereotu
*Yarım limonun suyu
*Su


Yapılışı:
***********
*Soğanı yemeklik kıyıp zeytinyağında soteleyin. 
*İçine, soyulup küp küp doğranmış patates ve havucu, ardından da bezelyeleri ekleyin. 
*Tuzunu karabiberini katıp hepsini biraz çevirin. 
*Bütün haldeki enginar diplerini, limon suyunu ve ince kıydığınız dereotunu da tencereye koyun ve biraz üzerlerine çıkacak kadar su ekleyin. 
*Kapağını kapatın, kaynamaya başlayınca altını kısın.
*Suyunu çektikçe az az sıcak su ekleyebilirsiniz.  
*Enginarların piştiğini tespit ettiğinizde diğer tüm malzeme de pişmiş demektir. 
*Biraz soğuyunca enginarları tabağa alıp diğer taneli malzemeden  kaşık kaşık içlerine doldurun. 
*Kalan malzeme olursa onu da tabağın sağına soluna garnitür olarak serpiştirin. 
*Biraz taze dereotu serpiştirerek servis edebilirsiniz. 




14 yorum:

  1. ellerine sağlık canım enfes olmuş.çokta severim.

    YanıtlaSil
  2. Çok sağol Bernacım, ben de bayılırım. Umut'a sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. Serapcığım bizde de çok seviliyor bu tarz enginar ellerine sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Mineciğim, hem zeytinyağlı ve hafih, hem de estetik oluyor, ben de bayılıyorum o yüzden..Sağol arkadaşım, sevgiler..

    YanıtlaSil
  5. Serap Hanım'ım, elinize sağlık. Giriş yazınıza katılıyorum. Aslında birbirimizden farkımız yok :)

    YanıtlaSil
  6. Çok samimi düşüncemdir, inanabilirsin Ayşencim; zira yaratıcılığın sınırı yoktur, yaşla-başla alakası ise hiç yoktur:)) Sağolasın, tekrar teşekkürler..

    YanıtlaSil
  7. çok çok güzel tabağı alasım geldi:)))))

    YanıtlaSil
  8. Sağol Feriha Ablacım, sana feda olsun..Sevgiler..

    YanıtlaSil
  9. Enginar zamanı bolca dondurucuya atarım, evimizin etli veya zeytinyağlı olsun vazgeçilmez yemeklerindendir ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  10. Ellerıne saglık canım cok nefıs gorunuyor.Sevgıler..

    YanıtlaSil
  11. Mııım harika görünüyor, ellerinize sağlık.Enginarın her türlüsünü severim.Fotoğraflarda çok güzel çıkmış. Makineniniz markasını öğrenmem mümkün mü acaba?

    YanıtlaSil
  12. Ne de güzel olur değil mi Nilgüncüğüm..Sağolasın, sevgiler..

    YanıtlaSil
  13. Sevgili Fadiş, öncelikle teşekkür ederim. Makinem Sony Cybershot..Yüksek hassasiyet ayarında flaşsız çekim yapıyorum, hem parlamıyor hem de detaylar net çıkıyor. Sevgiler canım..

    YanıtlaSil
  14. Sağol hemşerim, teşekkür ederim..

    YanıtlaSil

İKİ DAKİKANIZI AYIRIP FİKRİNİZİ SÖYLER MİSİNİZ ACABA?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...