Sayfalar

31 Mart 2012 Cumartesi

KOLAY TİRAMİSU

Tiramisu tarifi
Tiramisu nasıl yapılır 
Pratik tiramisu tarifi
Dr.Oetker Tiramisu Yap 


Kolay tiramisu yapmak için en iyi yöntem Dr.Oetker Tiramisu kullanmakmış, öğrendim :))

Erzak ve malzeme dolabı çoğu zaman tehlikeli bir yerdir, en azından benim için bu böyle:) Orayı çok başka bir amaçla açıp, alakasız bir malzemeyi kapmış ve tezgah başına geçmiş olarak buluveriyorum kendimi bazen.. Hayır, şimdi tam yaza giriyorken tatlı yapmanın ve yemenin ne alemi var, değil mi? Ama yoook, tatlı deyince biz kadınlar için akan sular gerçekten duruyor:)

Düşünsenize; blogger toplantılarınızdan birinde evinize şu yukarıdaki malzeme girmiş, şu üstündeki fotoğraf gözünüze düşmüş, evde boynu bükük bekleyen koca bir paket de kedidili bisküvi varken..siz olsanız durur musunuz? Yaa, ben de duramadım işte ve yaptım gördüğünüz gibi:) Pek de güzel oldu, üstelik labne peynirim yokmuş, ne gam..Gerekmiyor ki..

Tabii vaktiniz ve dahi labne peyniriniz varsa, bildiğiniz usulüyle muhallebisini pişirip, labnesini ekleyip yapın mümkünse. Ama bu paket sanırım cankurtaran amaçlı stokta bulunmalı diye düşünüyorum. Tercih sizin.. Afiyet olsun..


Malzemeler:
***************
Kreması için:
------------------
*1 paket Dr.Oetker Tiramisu yap
*500 ml. dolapta soğutulmuş süt

Aralarına:
--------------
*200 gr. kedidili bisküvi

Islatmak için:
---------------------
*1 su bardağı ılık süt
*1 yemek kaşığı granül kahve
*2 yemek kaşığı şeker

Üzeri için:
-------------------
*1-2 yemek kaşığı kakao

Yapılışı:
************
*Ilık sütün içinde kahve ve şekeri eritin ve kedidillerini batırıp ıslatmak üzere kenarda bekletin. 
*Tiramisu Yap'ı 500 ml. soğuk sütle önce düşük, sonra yüksek devirde 3 dakika kadar çırpın.
*Kedi dillerinin yarısını süte iyice batırıp 22x22 cm. kare kaba tek sıra halinde dizin. Kremanın yarısını üzerlerine dökün ve yayın.
*Kalan kedi dillerini de kahveli sütle ıslatıp kremanın üzerine sıralayın ve kalan kremayı en üste döküp yaydırın. Dolapta iyice soğutun ve kremanın donmasını sağlayın (yeteri kadar donmadan keserseniz, ikinci ve sonrasındaki fotoğraftakiler gibi olur, yani yayılır:))
*Servis edeceğiniz zaman üzerine kakao eleyip dilimleyerek servis edin.

20 yorum:

  1. Ellerinize sağlık Serap hanım , ben de yapmıştım geçenlerde, labne de eklemiştim çok güzeldi, acil durumlar için gerçekten çokk pratik ..

    YanıtlaSil
  2. Tülaycım; ben de hem yaptım hem de "labne eklense daha da süper olur herhalde" diye düşünmeden edemedim doğrusu:) Gerçekten çok cankurtaranmış. Dr. Oetker'e tekrar teşekkür ederz..Sağol canım..

    YanıtlaSil
  3. Eline sağlık ablacım bu paketten bende de var daha sırasını bekliyor en kısa zamande deneyeceğim sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  4. İnan bende dayanamam Serapcım ohh afiyet olsun canım, arada böyle kaçamakları diyetisyenler bile veriyor..
    Ellerine sağlık arkadaşım..
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  5. Ellerine sağlık. Çok güzel olmuş. Ben henüz hazır olanını denemedim.Mutlu hafta sonları:)

    YanıtlaSil
  6. Özgencim; bence ilk fırsatta yap ve dene, çok başarılı sonuç veriyor. Sağol ablacım..

    Feraycım; arada kaçamak yapmayan insan eminim yoktur, varsa da o insan değil robottur herhalde:)))))) Sağol canım arkadaşım, desteğin için en çok da:)

    YanıtlaSil
  7. olsada yesem.ellerine sağlık canım.çok güzel olmuş.sevgiler.

    YanıtlaSil
  8. ellerine sağlık canım benim. tatkı böyle haifi olunca ben de severim :)

    YanıtlaSil
  9. Tatlı oldu mu akan sular durur nefis olmuş ah olsa da yesem ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  10. benim içinde öyle:) tatlı olsunda pratik ve nefis .. sevgilerimle

    YanıtlaSil
  11. Bizim evde küçük çocuk olmadığından ben bu tür ürünlere asla karşı değilim çalışanların baş tacı yahu:))Tatlarıda güzel kim ne dersin ellerine sağlık canummmmm


    not:tv programına çıkamıyorum ben :) stresin biri bin para :)

    YanıtlaSil
  12. Benim paket de bekliyor hala.. Yapıldıktan sonra, hemen tüketilmesi gerek bu güzelin. Yoksa ev sahibi için buzdolabında bekleyen büyük bir tuzak :)
    İlk misafire yapılacak..
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  13. Dr. Oetker'in bu Tiramisu paketi benim kurtarıcım. Evde kedi dili ve tiramisu yap'ı mutlaka bulunduruyorum. Aniden bir misafir geldiğinde 5 dakikada yapıyorum. Çay olana kadar donduruyorum ve hazır. Gerçekten pratik bir tatlı. Ellerine sağlık canım. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  14. Pembe Kekiğim; dolabında bir tane bulunsun bence, ne zaman çat kapı olur bilemeyiz değil mi?

    Sevdacım, Haticecim, Handancım, Yemek bir aşk, Fadişçim; çok sağolun:)

    Aylincim; tatlısız olmaz ama değil mi tatlım:))))))

    Esmacım; tabii ki misafire yap. Ben de kaomşu tabaklara koymak üzere yaptım zira:))

    Elifçim; gerçekten de 5 dakikalık bir olay.. Sağol canım..

    YanıtlaSil
  15. Çok pratik gerçekten market raflarında görür de bir türlü almak aklıma gelmez:))) Dolapta kedi dilleri duruyor ilk market alışverişimde alıyor ve hemmmmen yapıyorum:))))
    Ellerinize sağlık..
    Sevgiler:))))

    YanıtlaSil
  16. Çok pratik gerçekten market raflarında görür de bir türlü almak aklıma gelmez:))) Dolapta kedi dilleri duruyor ilk market alışverişimde alıyor ve hemmmmen yapıyorum:))))
    Ellerinize sağlık..
    Sevgiler:))))

    YanıtlaSil
  17. Fatoşçum; teşekkürler, şimdiden afiyetler olsun:)

    YanıtlaSil
  18. Elinize sağlık, bir gece öncesinden yapsak nasıl olur acaba kiii ??? çok mu yumuşar ??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arkadaşım; hayır tam tersine bir gün önceden yapmanızda fayda var. Çünkü ilk gün bisküviler kıtır oluyor, ertesi güne kıvamını alıyor. Çok hafif oluyor, tavsiye ederim :) Sağolun..

      Sil

İKİ DAKİKANIZI AYIRIP FİKRİNİZİ SÖYLER MİSİNİZ ACABA?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...