Sayfalar

2 Mayıs 2011 Pazartesi

PİRİNÇ PATLAKLI TATLI EKMEK

Pirinç patlaklı ekmek tarifi
Makinede tatlı ekmek tarifi
Tatlı ekmek tarifi


Bir süredir stoklarımda duran, açılmış ama hepsi kullanılmamış kakaolu pirinç patlaklarıyla aslında kurabiye tarifi oluşturmayı düşünüyordum. Hatta halen düşünüyorum:) Ama bugün evde temizlik vardı ve makinede bir ekmek, en çabuk oluşturulabilecek tarifti benim için. Nitekim öyle de oldu. Tamamen spontan gelişen bir ekmek çıktı ortaya ve başta evin beyi :) olmak üzere herkesten tam not aldı..Hiç çökme olmadı mesela. Ben ise lezzetinin güzelliği yanında en çok dokusunu beğendim. Aşağıdaki fotoğrafta görebilirsiniz.

Tarife geçmeden önce belirtmek isterim ki bu, tatlı bir ekmek. Ama 'tatlı' tadı çok kararında, yani öyle bal-şeker değil. Sadece, tuzlu olmadığı çok anlaşılıyor. Mesela reçel veya bal, hatta çokokrem eşliğinde servis edebilirsiniz. Veya diyetteyseniz çayın yanında tek başına da tüketebilirsiniz.

Bir de içindeki pirinç patlağı dolayısıyla
kakao lezzetine sahip. Ama eğer pirinç patlağınız yoksa, kakao kullanabilirsiniz; tabii bu durumda da süt miktarını 350 ml.den 330 ml.ye indirmeniz ve pekmez miktarını çeyrek ila yarım çay bardağı civarında arttırmanız gerekir. Çünkü pirinç patlağı nişasta içerikli katkısından dolayı biraz daha fazla sıvı istiyordu ve benim kullandığım pekmez az olmasına rağmen pirinç patlağının eklediği bir şeker tadı vardı. Oysa kakao daha da acılaştıracağı için ilave tat vermeniz gerekir. Aksi takdirde çok nötr bir tadı olur ki sevmeyebilirsiniz. 

Ayrıca pirinç patlaklarının ekmeğin içinde tane tane görüneceğini düşünürseniz yanılırsınız. Eriyip oldukça küçülüyorlar ama bu durum ekmeğe renk ve lezzet vermeye yarıyor. Öyleyse buyrun, afiyet olsun..

Malzemeler:
********************
*350 ml. süt
*500 gr. beyaz un
*1/2 çay bardağı pekmez (kahvehanelerde kullanılan minik çay bardağı veya aida bardak kullanmayın, klasik orta boy çay bardağı kullanın)
*1 çay bardağı kakaolu pirinç patlağı
*1 yemek kaşığı çiçek/mısır/fındık yağı (zeytinyağının, tatlı lezzetini bozabileceğini gözönünde bulundurun)
*1 tepeleme tatlı kaşığı instant maya

Yapılışı:
************
*Sıvı malzeme öncelikli olmak üzere tüm malzemeyi makinenizin haznesine koyun ve temel ekmek programına kurun.
*Program bitiminde ekmeği hazneden çıkarın ve tel ızgara / nihale üzerinde soğutun.
*Bu ekmeği de dilerseniz elde yoğurarak fırında yapabilirsiniz..








15 yorum:

  1. ne hoş bir tarif bu böyle.. ama benim aklımda hala ekşi hamur yapıp yaşatmak var sonsuza kadar elinize sağlık

    memolininannesi

    YanıtlaSil
  2. Memolinin Annesi; çok sağol, mutlu ettin beni..Tarif garantili. Sadece daha tatlı istersen, pekmezi arttırabilirsin, o kadar..Ekşi mayayı şimdi köy usulü denedim. İlk fırsatta ekmeğe çevirip yazacağım. Tutarsa, yaşatmak için çaba gösterme sorunumuz artık olmayacak:)) Sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. çok güzel görünüyor ,ellerine sağlık .
    hem bu lezzetli ekmekleri yiyip hemde zayıf kalabilmenin yollarınıda isteriz bir tanem:)))
    öpüyorum sofran bereketli olsun daima sevgiler canım benim

    YanıtlaSil
  4. İlk defa duyuyorum, görüyorum, çok güzel:) Yaratıcı fikirlerine bayılıyorum canım, hem de öyle güzel oluyorlar ki, etrafındaki herkesi şişmanlatmıyorsun değil mi?

    YanıtlaSil
  5. Haticecim; biraz irade, biraz da bilinç olduğunda biraz idare edilebilir sanırım. Ben öyle yapıyorum. Tabii bünyesel birtakım engeller yoksa bu mümkün. Varsa, bir doktor yardımı şart..Uygulama kararlılığı olursa, püf noktalarını verebilirim bir gün:) Sevgiler arkadaşım benim..

    YanıtlaSil
  6. Fadişçim; en azından çok yakınımdakilere kendimdeki bilgileri aktarabildiğim ölçüde, onları da kendim gibi makul kiloda tutmayı başarabiliyorum. Eşime geçen yıl 5-6 kilo verdirdim. Şimdi koruyor. İsteyince ve dediğim gibi bünyesel bir engel yoksa olabiliyor canım benim. Çok sağol, iyi çalışmalar..

    YanıtlaSil
  7. Canım kek lezzetinde bir ekmek olmuş.Bu mis gibi
    ekmekler pişerken eve yayılan kokuya bayılıyorum
    ellerine sağlık öpüyorum.

    YanıtlaSil
  8. Deryam; gerçekten de az şekerli bir kek havası var..Kokuyu da sorma gitsin:) Sağol canım..

    YanıtlaSil
  9. Ekşi mayalı ekmekten sonra bunu da deneyeyim. Ekmek alanında takıldım peşine gidiyorum. Ellerine sağlık Serap'cım...

    YanıtlaSil
  10. NİLGÜNCÜM; İYİ GÜZEL DE, BEN SENİN PEŞİNE HANGİ ALANDA TAKILAYIM SEÇEMEDİM:)) YİNE DE TEVECCÜHÜN, SAĞOL CANIM..

    YanıtlaSil
  11. Serapçım uğurum ol o zaman inşallah sen iste dilim ne ki sana özel yaparım canım arkadaşım ellerine sağlık pirinç patlaklı ekmek fikri de blogunun adına yakışır bir lezzetli somun görünümünde ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  12. Gülercim; birisinin hele senin uğurun olmak ne büyük onur, inşallah..Sağol hayatım, ekmeğin de tamamı senin olsun..:))

    YanıtlaSil
  13. Canım çok sağol ben de yürüyüşlere başladım benim tek eksiğim buydu gerçi birkaç gündür gidemedim son çıktığımda ayağımı zorlamışım(akıllanmıyacam ben:)) )
    şükür bugün daha iyiyim yarın yine devam yürüyüşe
    ben eşimle gece çıkıyorum 23.00 gibi gündüzün tozu toprağı olmuyor eğzos kokuları dağılmış oluyor yazın da serin olduğundan böyle tercih ediyorum . ikide bir şu ayağımıda zorlamasam çok iyi olacak:))))
    sevgiler

    YanıtlaSil
  14. Haticecim; yürüyüşe başladıysan, bir de her tabağından 1-2 kaşık eksiltirsen, yine bile faydası olacaktır eminim. Kolay gelsin hayatım, ama ayağına ve tümüyle kendine dikkat et. Biz önemliyiz, sakın unutma..

    YanıtlaSil
  15. Çok güzell ellerinize sağlık.... ben de ekmek meraklısıyım.... değişik tariflere bayılırım...(Selma'nın Organik Mutfağı)sevgiler....

    YanıtlaSil

İKİ DAKİKANIZI AYIRIP FİKRİNİZİ SÖYLER MİSİNİZ ACABA?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...