Sayfalar

13 Mart 2011 Pazar

KEPEKLİ EKMEK

Kepekli ekmek tarifi
Elde kepekli ekmek yapımı
Kepekli ekmek nasıl yapılır


Yine bir ekmek tarifim var ve bu ekmek benim denemelerim sonucu ortaya çıktı. Elde veya ekmek makinesinde yapılabiliyor .Sağlıklı beslenenmek isteyen veya diyet yapanlara uygun bir tariftir. Hazır diyet mevsimi gelmişken, bir hizmetimiz olsun dedim:)) Afiyet olsun.

Malzemeler:
*********************

*400 gr.SÖKE kepekli un
*200 gr.beyaz un
*50 gr.buğday ruşeymi (yoksa 50 gr.mısır unu olabilir)
*1 yemek kaşığı zeytinyağı
*1 yemek kaşığı pekmez
*2 çay kaşığı tuz
*3 çay kaşığı instant maya
*2 yemek kaşığı keten tohumu
*500 ml.su

Yapılışı:
****************
*Bütün malzemeyi ekmek makinesinin haznesine koyup temel ekmek programını çalıştırın.
*Program bittiğinde çıkarıp ızgara teli üzerinde soğutun.
*Eğer benim gibi elde yapacaksanız; hamur malzemelerini yoğurup ılık bir yerde mayalanana kadar bekletin. *Kabardığında unlanmış tezgaha alıp yoğurarak gazını kaçırın.
*Şekil verip istediğiniz kalıba koyun ve tepsi mayası için, ağzını örtüp ılık bir yere tekrar bırakın. *Kabardığında 200 dereceye ayarlanmış fırına - üzerine keskin bıçakla bastırmadan çizikler atarak- verin. *Üzeri kızardığında 150 dereceye indirip 20-25 dakika kadar içinin pişmesini bekleyin.
*Fırından çıkarınca biraz terletip kalıbından çıkarın ve tel ızgara üzerinde soğutun.

Püf noktası:
**********
Makinede yaptığınız ekmeği biraz soğutmadan dilimlemeyin. Çok süngersi bir yapıya sahip olduğundan ezilip kırılabilir, üstelik sıcakken hamur olur. Fırından ilk çıktığında kulak verin, ses duyarsınız; yani hala pişmeye devam ediyordur. Bu nedenle biraz soğuyup kendisini çekmesini beklemelisiniz. Fırında yaptığınız ekmek için de sıcakken kesmeme prensibi geçerlidir ama en azından ekmek makinesinde yapılan kadar kötü sonuç vermez.






15 yorum:

  1. Nefis nefis ..köy ekmeği gibi görünüyor ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  2. Sağol Serpilcim..Kendim gibi 'Speedy Gonzales'ler görmek beni çok mutlu ediyor..Sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. ellerine sağlık ne güzel ekmekler yapıyorsun ablacığım :) bizim buralarda ekmek malzemesı bulmak çok zor oluyor her çeşit market olmadığı için ama bayılıyorum yaptıklarını kıskanıyorum vallahi çok sağlıklı ve çeşit çeşit afiyet olsun sevgiler :)

    YanıtlaSil
  4. EVEET EKMEK USTASISIN İŞTE:))
    SERAPCIM ELİNE SAĞLIK,BANA GÖZLEMEYİ YEMİYORSUN DEĞİL Mİ DİYE SORMUŞSUN YA; ONU 2 YIL ÖNCE YAPMIŞTIM(KENDİMİ AKLIYAYIM DEĞİL Mİ?:))))
    SELAMLAR SEVGİLER

    YanıtlaSil
  5. Canım bayılıyorum senin ekmeklerine çeşit çeşit ellerine sağlık süper öpüyorum.

    YanıtlaSil
  6. HİÇ EKMEK DENEMEM OLMADI AÇIKCASI BÖYLE GÖRDÜKÇE İŞTAHIM KABARIYOR DENEMEK İSTİYORUM..
    SEVGİLERİMLE...

    YanıtlaSil
  7. Burcucum, Feriha Ablacım, Deryacım, Candancım; hepiniz çok sağolun, yüreklerinize sağlık. Sevgiler..

    YanıtlaSil
  8. Benim için diyet zamanı geldi geçti bile ama emzirdiğim için yapamıyorumda...
    En azından ekmeği böyle kepekli yemeliyim.
    Çok güzel görünüyor.
    Ellerine sağlık
    Öpüyorum.

    YanıtlaSil
  9. serap hanım ellerinize sağlık bende çoğu zaman kendi ekmeğimi kendim yaparım.

    YanıtlaSil
  10. bu tarifi bende bir deneyeceğim canım ellerine sağlık kucak dolusu sevgiler ve bol bereketli bir hafta diliyorum

    YanıtlaSil
  11. Serapçım ellerine sağlık canım çok güzel görünüyor bir de kokusunu alabilseydim

    YanıtlaSil
  12. Ellerine sağlık, ben de makina da genelde çavdar yulaf yada kepek yapıyorum. Serap'cım tel nonu alıp hemen sildim. Dün çok yoğundum arayamadım bu gün mutlaka arayacağım. Görüşmek üzere..

    YanıtlaSil
  13. Melihacım, Baharcım, Haticecim, Paşasofram, Gülercim, Nilgüncüm; hepiniz çok sağolun..

    YanıtlaSil
  14. Serap'cım tel nosunu yanlış vermişsin galiba sabah beri arıyorum numara yanlış diyor. Haberin olsun..

    YanıtlaSil
  15. Canım; 0533 640 71 63 bi kontrol et bakalım..

    YanıtlaSil

İKİ DAKİKANIZI AYIRIP FİKRİNİZİ SÖYLER MİSİNİZ ACABA?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...