Sayfalar

12 Mart 2011 Cumartesi

LAVAŞ EKMEĞİ

Lavaş nasıl yapılır
Lavaş tarifi
Lavaş ekmeği nasıl yapılır
Lavaş ekmeği tarifi


Lavaş ekmeğini kebapçılarda, pidecilerde yerdik. Son zamanlarda da büyük marketlerde görür olduk..Ben ev yapımı olarak komşum yapıp verdiğinde tatmıştım. Harikaydı. Birkaç kez O'nun sayesinde ev lavaşı yedikten ve eşim de dillendirdikten sonra öğrenmek farz oldu..Birgün yapacağı zaman çağırdı, gittim ve gördüm. İçine et veya peynir veya her ne isterseniz sarabileceğiniz ve hiçbir zorluğu olmayan bir yufka türüymüş meğer..Buyurun beraber yapalım, afiyet olsun..

Malzemeler:
***********
*500 gr.beyaz un (isteyen kepekli un da kullanabilir)
*310 ml.su
*1 çay kaşığı instant maya
*1 yemek kaşığı sıvı yağ
*1 çay kaşığı tuz


Yapılışı:
*********
*Elde yapıyorsanız suyu, unu, instant mayayı, tuzu ve sıvı yağı güzelce yoğurun, pürüzsüz bir hamur olunca ağzına streç veya bone kapatıp ılık bir yerde mayalanmaya bırakın.
*Makinede yapıyorsanız malzemenin hepsini koyup hamur programına kurun.
*Program bittiğinde veya elle yoğurmada hamur kabardığında hamuru unlanmış tezgaha sıyırıp birkaç kez yuvarlayın ve düzgün bir hale getirin.
*Bu esnada gazı çıkacak ve küçülecektir.
*Hamurdan yumurta büyüklüğünde parçalar koparıp her bir parçayı top yapın ve oklavayla tabak büyüklüğünde açın.
*Yufkadan biraz daha kalın olmalıdırlar.
*Yağsız tavayı ısıtıp üzerleri benek benek olana kadar arkalı önlü pişirin.
*Piştikçe servis tabağına üst üste koyun, böylece birbirlerinin buharıyla yumuşak kalacak, kıtırlaşmayacaklardır.
*Bu aşamada dilerseniz herbirinin üstlerine fırçayla az sıvıyağ sürebilirsiniz.
*İçlerine aklınıza gelebilecek her tür dürüm malzemesini sarabilirsiniz.
*Ben kalanları dipfrize atıyorum ve yine yağsız tavada ısıtarak çözdürüyor ve kullanıyorum, kalırsa tabii:))

24 yorum:

  1. Hımm çok pratik görünüyor, kahvaltıda çok iyi gider, ballı kaymak sürüp ceviz ekleyip yemek:)
    Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Sevgili Pudra Tozu'm, eli hamur tutmuş herkes yapabilir inan. Bence de dene, evdekiler de çok beğenirler..Sevgiler canım..

    YanıtlaSil
  3. Canım benim ellerine sağlık harika görünüyor.

    YanıtlaSil
  4. Deryacım; sağol canım benim..

    YanıtlaSil
  5. ARASINDA ET DÜRÜM VARSA TADI DAHADA GÜZELLEŞİYOR ELLERİNİZE SAĞLIK ARKADALINIZIN VE SİZİN..
    SEVGİLERİMLE..

    YanıtlaSil
  6. Candancım; öyle olduğuna eminim. Çok sağol canım..

    YanıtlaSil
  7. Daha bu aksama dürûm yaptim, ev usülü lavas ile !! Hakikaten insan kendi yaptigi daha nefis oluyor. Ellerine saglik canim!!!

    YanıtlaSil
  8. Ellerinize saglik olsun ablacigim,
    bende az once bunlarin biraz kalin halini yaptim :)
    evde yapilan hersey bir baska oluyor,
    sevgiyle kalin...

    YanıtlaSil
  9. Aylacım, Mihribancım; evde yapılanın hali başka oluyor gerçekten. Çok sağolun..

    YanıtlaSil
  10. Ellerine sağlık ablacım biz bayılırız lavaşa:))

    YanıtlaSil
  11. Düşünüyorum, haftaya artık, malum herkes çalıştığı için topluca uzunnn keyifli kahvaltılar hafta sonlarında oluyor.

    pratik bir tarif sağolun:))

    YanıtlaSil
  12. Serap'cım her gün sanki oyun oynar gibi bloglar bir açılıyor bir kapanıyor. Şu iş artık bir yoluna girse sıktı. Lavaşı bende genelde evde hazırlıyorum hazır aldığımızdan daha güzel oluyor. Emeklerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  13. Ececim, Pudra Tozu'm, çok sağolun. Şimdiden afiyet olsun..

    Nilgüncüm, hiç sorma. Kuzenim de 'giremiyorum' diye yakınıyor. Hayırlısı, ne diyelim..

    YanıtlaSil
  14. Tuttu tuttu sonunda mayam oldu bu gün akşam ekmegi yoğurucam yarına bakalım nasıl kabarıcak bana şans dile nolur....

    YanıtlaSil
  15. Ececim, ekmeği yaparken de benim blogdan 'ekşi maya ekmeği' postuma bakabilirsin..Fotoğrafı ve sonucu bekliyorum. Bol şans canım..

    YanıtlaSil
  16. serap ablacım selamlar nasılsın ablam.ben iyiyim.koşturuyorum.bebeğim alıştı teyzesi.babaannemiz çok iyi bakıyor maşalah gözüm arkada kalmıyor.sitemleri de bitti bana karşı minnoşumun iyiyiz şimdilik.ellerine salık bu arada.sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  17. ellerine sağlık canım bende böyle yapıyorum.yada akıtma dediğimiz şekilde ikisininde dürümü çok lezzetli .
    dünden beri anca girebildim sevgiler

    YanıtlaSil
  18. Alevcim; çok iyiyim şükür ablacım. Sağol..

    Haticecim; senin daha bile güzelini yaptığına eminim. Sağol canım..

    YanıtlaSil
  19. Evde yapılan lavaş harika oluyor gerçekten. Ben ne zaman lavaşa ihtiyaç duysam kendim yaparım:)

    Ellerine sağlık Serapcım...
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  20. Harikasın Tijencim, senden beklerim:)) Sevgiler..

    YanıtlaSil
  21. Süper.Artık lavaşımızı da kendimiz yapacağız...Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  22. Serpilcim; satın almaya hiç gerek yok. Çok kolay. Sağolasın..

    YanıtlaSil
  23. ellerinize sağlık bütün tarifleriniz gibi buda çok güzel
    sevgiler

    YanıtlaSil
  24. Sevgili Mermer Tezgah Yemek Tarifleri; ziyaretin ve güzel yorumun için çok sağol..Her zaman beklerim..

    YanıtlaSil

İKİ DAKİKANIZI AYIRIP FİKRİNİZİ SÖYLER MİSİNİZ ACABA?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...