Sayfalar

16 Mart 2011 Çarşamba

İSLİM KEBABI


İslim kebabı tarifi
Köfteli patlıcan kebabı tarifi
İslim kebabı nasıl yapılır


Pazartesi günü aniden başlayan mide bulantısı ve halsizlik üzerine alnıma yapıştırılan 'domuz gribi' yaftasından, aşılı olduğumdan olsa gerek, bugün itibariyle biraz sıyrıldım, gözüm biraz açıldı şükürler olsun. Yine aranızdayım ve muhteşem sebzemiz patlıcandan, resim gibi bir yemek tarifiyle döndüm: İslim kebabı..Bazen Avcı Kebabı da deniyor ama bilinen adı bu :) Yapımı biraz vakit alabilen ama esasen çok kolay bir yemek.. Emek vermeden hiçbir şey güzel olmuyor, değil mi ama.. O halde hadi kolları sıvayın, patlıcanın tam zamanı gelmeye başlamışken bu lezzet fırsatını kaçırmayın derim. Afiyet olsun..

Malzemeler:
********************

*6 adet kemer patlıcan
*150 gr. kadar kıyma
*1 adet küçük kuru soğan
*Köfte için istediğiniz baharatlar
*Tuz
*1-2 dilim bayat ekmek içi
*4-5 adet domates
*2 adet yeşil biber
*Patlıcanları yağda kızartmak istiyorsanız kızartmak için sıvı yağ
*Veya benim gibi yağsız tavada kızartacaksanız, sadece domates sosuna koymak için 2-3 yemek kaşığı sıvı yağ
*Kürdan

Yapılışı:
********************
*Rendelenmiş soğan, ıslatılıp sıkılmış ekmek içi ve baharatlarla köfte hamurunu hazırlayın.
*Patlıcanları alacalı soyup boydan boya 3-4 dilime ayırın.
*Tuzlu suda acısı çıkana kadar bekletin.
*Patlıcanları yağda veya yağsız tavada önlü arkalı kızartın.
*Her iki adet dilime bir köfte düşecek sayıda top köfte yapın ve hafifçe ezin.
*Köfteleri de yağsız tavada önlü arkalı biraz kızartın.
*Domateslerin birini ve yeşil biberleri köfte sayısı kadar dilimleyin.
*İki dilim patlıcanı artı işareti şeklinde üst üste koyun.
*Tam ortasına köfteyi koyup patlıcanın dört ucunu teker teker köftenin üstüne kapatın.
*Ucuna bir dilim biber ve bir dilim domates geçirdiğiniz kürdanı, patlıcanın birleşim noktasına batırın.
*Fırın tepsisine hepsini bu şekilde dizin.
*Kalan domatesleri rendeleyin.
*Patlıcanları yağda kızarttıysanız yağsız olarak; yağsız kızarttıysanız 2-3 kaşık sıvıyağ ekleyerek köfteli patlıcanların üzerine bu domates rendesini dökün.
*220-230 derece fırında üstleri kızarana kadar pişirin.
*Sıcak servis edin.



19 yorum:

  1. Canım ben bu harika yemeğin ismini İslim Kebabı olaraka bilirim ve çok severim ellerine sağlık öpüyorum.

    YanıtlaSil
  2. Geçmiş olsun sevgili Serap, çabuk iyileşmene sevindim. Sevgiyle...

    YanıtlaSil
  3. canım çok geçmiş olsun.
    ellerine sağlık hem sever hem yaparım patlıcan baştacımdır:)))
    bende adını islim kebabı olarak biliyorum demekki bir adı da bu.
    sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Deryacım; Ali-Veli ne farkeder değil mi? Lezzet yerinde olduktan sonra hepimize afiyet olsun..Sağol canım benim..

    YanıtlaSil
  5. Leylak Dalım; çok sağol canım..

    Haticecim; biz burda biraz da fikir alışverişi yapmıyor muyuz? Ben de sizlerden İslim Kebabı da dendiğini öğrenmiş oldum. Ne güzel. Sağol canım..

    YanıtlaSil
  6. Çok geçmiş olsun arkadaşım ben hala tam atlatamadım hımmmm bu görüntüye ne denebilir ki ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  7. Canım; uzun zamandır gelemedim kusuruma bakma, yemeğin çok lezzetli görünüyor ellerine sağlık,bloguma bıraktığın içten yorumlara gönülden teşekkürlerrr..Sevgimle öptüm......

    YanıtlaSil
  8. Zehracım; yakında "blog aleminin en güzel yorum bırakan hatunu" ödülünü alacağım bu gidişle:)) Beğendiğine sevindim, sen de ziyaretin için sağol canım..

    YanıtlaSil
  9. Gülercim; sana da geçmişler olsun canım. İnatçı bir grip türü, Allah uzak tutsun. Sağolasın..

    YanıtlaSil
  10. Geçmiş olsun, inşallah daha iyisinizdir şimdi. Avcı kebabı da pek güzel görünüyor. Patlıcanın her türlü yemeğini severim. Kurusu, yaşı farketmez benim için:)

    YanıtlaSil
  11. aa!!ablacım çok geçmiş olsun.kıyamam ben sana.iyi olmana sevindim.allah şifasını eksik etmesin inşallah.

    ellerine sağlık aynı zamanda.
    yine maharetini konuşturmuşsun maşallah.
    nefis görünüyor.sevgilerimle

    YanıtlaSil
  12. Serap'cım bende yatılı misafirden elimi laptopa süremedim bile geçmiş olsun canım. Tel nosunu alırken başına sıfır koymadan telefonuma kaydetmişim düzelttim. Arayacağım mutlaka görüşelim. Yemeğin gerçekten resim gibi olmuş çok da severim (neyi sevmiyorum ki)2 yıldır tombik bir kadın olup çıktım. Emeklerine sağlık arkadaşım..

    YanıtlaSil
  13. Ablacııım çok geçmiş olsun.Daha iyi olmana sevindim.
    Çok sevdiğim bir yemek biraz üşenirim yapmaya ama gerçekten çok severek yerim.
    Ellerine sağlık.

    Öpüyorum.

    YanıtlaSil
  14. ablacığım ellerine sağlık afiyet bal şeker olsun :) ve geçmiş olsun ablacım kendine dikkat et sevgiler...

    YanıtlaSil
  15. Fadişçim, Alevcim, Melihacım, Burcucum; hepiniz çok sağolun canlarım.

    Nilgüncüm; içimde seninle çok iyi anlaşabileceğimize dair çok kuvvetli bir hissiyatım vardı. Bugün sen aradıktan sonra daha da kuvvetlendi. Seni tecrübelerinle bazen ablamın yerine, yarenliğinle bazen çok yakın bir arkadaş olarak yanımda hissetmek çok iyi gelecek, buna eminim. Çok sağol ilgin için. Sevgiler, görüşmek üzere canım..

    YanıtlaSil
  16. ellerine sağlık çok güzel görünüyor..

    YanıtlaSil
  17. Sevgili Siyah Süt; çok sağol..

    YanıtlaSil
  18. Çok geçmişler olsun canım ......
    Şimdi iyi olduğuna sevindim...
    Yemeğin nefis ben bunu islim kebebı olarak biliyordum neyse canım sonuç mükemmel bir lezzet ellerine sağlık tabi bu lezzeti pilav tamamlar.....

    YanıtlaSil
  19. Sağol Yıldızcım..Şimdi iyiyim şükürler olsun.. Evet bizim aile böyle isimlendirmiş herhalde, herkes islim kebabı diye biliyor tevekkeli değil..

    YanıtlaSil

İKİ DAKİKANIZI AYIRIP FİKRİNİZİ SÖYLER MİSİNİZ ACABA?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...