Sayfalar

8 Aralık 2010 Çarşamba

KARIŞIK BÖREK

Karışık börek tarifi 
Sebzeli börek tarifi
Sebzeli börek nasıl yapılır 


Geçen gün - sık sık yaptığım üzere - dipfrizimi karıştırırken yarım yarım kesip hazır etmiş olduğum yufkalar buldum (beş adet yarım) Bahçede kendiliğinden bitmiş arsız pazılar, buzdolabında peynir, kış mevsiminin kare aslarından havuç ve pırasa da olunca hafta sonu sabah kahvaltısı için ne yapılır? Tabii ki börek. Hemen giriştim ve yarım saati biraz geçe nefis kokular fırından süzülmeye başladı. Kış sebzelerinden kabak ve ıspanak da bu iş için çok uygun ama şanslarına küssünler, onlar yoktu..Siz kabaklısını benim yerime de yapın olmazsa..Afiyet olsun.. 

Malzemeler:
****************

(Ben kendi kullandığım miktarları yazıyorum, siz arttırabilirsiniz)

*2,5 adet yufka
*1 adet havuç
*5-6 yaprak pazı (ıspanak da olabilir)
*2-3 adet pırasa
*150-200 gr. beyaz peynir veya lor
*Yarım su bardağı sıvıyağ-su karışımı
*Tuz-baharat

Üzeri için:
---------------
*1 yumurta sarısı

Yapılışı:
************
*Derince bir kabın içine yıkadığınız pazı yapraklarını ve pırasaları ince ince kıyın. 
*Havucu rendeleyin. Peyniri de ezin veya rendeleyin. Bu aşamada isterseniz baharat ekleyebilirsiniz. 
*Yarım yufkayı tezgaha -yuvarlak kenarı sizden yana- serin. 
*Üzerine 1 yemek kaşığı sıvıyağ-su karışımı gezdirin, kaşığın sırtıyla yaydırın. 
*Üzerine harcın- göz kararı- beşte birini serpiştirin ve yuvarlak kenarından başlayarak rulo yapın ve ister yuvarlak, ister üç şeritli uzun şekil vererek tepsiye yerleştirin. 
*Hepsin sırayla aynı işlemi uygulayın. 
*Üzerlerine yumurta sarısını sürüp 200 dereceli fırında kızarana kadar pişirin. Dilimleyerek servis edin.    


  

12 yorum:

  1. Ellerine sağlık Serap'cığım.(SEnin eklediklerini gece okumayacağım artık.Canım bişeyler yemek istiyor bu saatte.:))

    YanıtlaSil
  2. Anlıyorum, haklısın..Bana da aynı şey oluyor bazen. En iyi çözüm yulaf ezmesi ve süt. Ben bayılıyorum. Hem tok tutuyor, hem de şekeri düşürücü etkisi var..Sevgiler canım..

    YanıtlaSil
  3. ohhh valla mis gibi nefis olmuş.ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  4. Merhaba, blogunuzu yeni kesfettim. Henuz 22 yasindayim. Yazilariniz, tarifleriniz ve ictenliginiz cok hosuma gitti. Artik takipcinizim.

    YanıtlaSil
  5. tatlım ellerine sağlık gerçekten nefis bir börek olmuş afiyet bal olsun

    YanıtlaSil
  6. Bahçeden toplanmış tazecik sebzelerle ne lezzetli olmuştur o börek. Sabah sabah o böreğin kokusuyla uyanmak isterdim doğrusu, ellerinize sağlık olsun.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. Özellikle bahçeden taze toplanan otlarınla börek dahada nefis olmuştur canım.
    Sizlere afiyetler olsun.
    ellerine sağlık........

    YanıtlaSil
  8. Ellerınıze saglık emınım cok nefıs olmuşlardır .Sevgıler..

    YanıtlaSil
  9. Haticecim, sağol..

    22 yaşındaki Aslıcım, hoşgeldin, çok mutlu oldum..

    Sevilcim, sağol canım..

    Aslıcım, gerçekten de bahçeden toplanınca başka oluyor, sağol..

    Yıldızcım, sağol..Aslı'ya da dediğim gibi taze otlarla nefis oluyor..

    Özaycım, sağol canım, sevgiler..

    YanıtlaSil
  10. Bloğun çok güzel en kısa zamanda daha detaylı uğrayacağım Seni izlemeye aldım ve güzel yorumlarda buluşmak üzere sevgiler bıraktım..esenkal.

    YanıtlaSil

İKİ DAKİKANIZI AYIRIP FİKRİNİZİ SÖYLER MİSİNİZ ACABA?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...