Sayfalar

18 Kasım 2010 Perşembe

YOĞRULMAYAN KEPEKLİ EKMEK (Makinede)

Yoğrulmayan kepekli ekmek tarifi
Yoğrulmayan ekmek tarifi
Makinede yoğrulmayan ekmek nasıl yapılır


Daha önce yoğrulmayan makine ekmeğini beyaz unla yapıp burada anlatmıştım. Lezzeti ve gözeneklerinin güzelliğini 'kokusu ve dokusu harika bir ekmek' diyerek tanımlamıştım hatta. Bu kez kepekli unla denedim. Kepek, mayalanmayı engelleyen bir unsurdur, bu nedenle biraz daha sıkı dokulu oldu.  Ama gördüğünüz gibi yine de yeteri kadar gözeneği var. Kokusu gayet cezbedici her zamanki gibi. Bu, bir nevi ekşi mayalama sayılabileceği için, diğer makine ekmekleri gibi bayatlayıp pıtır pıtır dökülmüyor kolay kolay. Denemeye değer yani. Afiyet olsun..

Malzemeler:
************

*350 ml. su
*500 gr. Söke Kepekli Un
*1 çay kaşığı tuz (makinenin kendi ölçeğinin küçük tarafı)
*1/4 çay kaşığı instant maya (  "           "          "        "   )
*İsterseniz keten tohumu, vs. ekleyebilirsiniz.

Yapılışı:
************
*Makinenizin haznesine su, un, tuz ve mayayı koyun ve herhangi bir ekmek programında 2 dakika kadar sadece malzemeler karışana dek çalıştırın.
*Malzemeler birbirine iyice karıştığında programı durdurun ve hazneyi çıkarıp ağzına bir bone geçirin.
*Evin ılık bir yerinde 12 saat kadar bekletin. Bu süre sonunda hamur epey kabarmış olacaktır.
*Hazneyi tekrar makineye yerleştirip aynı programda bir kez daha sadece hamur sönüp kenarlardan ayrılana dek 1 dakika kadar çalıştırın.
*Boneyi ağzına geçirip ılık bir yere alın ve 2 saat daha bekletin.
*Bu sürenin sonunda makinenize hazneyi yerleştirerek sadece pişirmek için bulunan pişirme veya fırınlama programını çalıştırın.
*1 saatlik programın sonunda ekmek gözünüze beyaz gözüktüyse programı 15-20 dakika daha çalıştırıp az daha pişirebilirsiniz.
*Pişen ekmeğinizi çıkarıp tel ızgara üzerinde soğutun.








3 yorum:

  1. yi pazarlar canım, öncelikle geçmiş bayramını kutluyorum.

    Evde ki tadilatlar bayram telaşı derken biraz gecikmiş kutlamayla merhaba demek istedim. Sizleri epey dir ziyaret edemedim, bundan sonra da kayınvalide olma, söz nişan telaşımız var, arada ihmalkarlığım olursa şimdiden affola diyorum. Sevgiyle sağlıcakla kalın, güzel günler güzel bloglar sizinle olsun:)

    YanıtlaSil
  2. lezzetli somunlar, serap21 Kasım 2010 05:14

    Afetçiğim, bu 'çok erken' kayınvalide olma telaşını şimdiden kutluyor, mutluluklar diliyorum. Senin de bayramın kutlu olsun canım benim, sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. Günaydın size bayram mesajı yazmıştım ama baktım gelmemiş. Herhalde gönderemedim. Ekmeğe gelince ellerinize sağlık, pişerkenki kokusuna dayanamıyorum sonra da kilo kontrolü elden gidiyor. Kolay gelsin, sağlıkla kalın..

    YanıtlaSil

İKİ DAKİKANIZI AYIRIP FİKRİNİZİ SÖYLER MİSİNİZ ACABA?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...