Sayfalar

16 Kasım 2010 Salı

KURU MEYVELİ YULAFLI KUKİ

Kuru meyveli yulaflı kuki tarifi
Kuru meyveli yulaflı kurabiye tarifi
Yulaflı diyet kurabiye tarifi


Geçen gün sağlıklı ara öğünümüzün kalmadığını farkettim. Canım da acayip şekilde yulaflı birşeyler çekiyordu. Fakat elimdeki yulaflı kurabiye tariflerinin hepsi tereyağlı, şekerli kısacası bol kaloriliydi. Kısa bir internet araştırmasından sonra Uzm. Dyt. Dilara KOÇAK' a ait bir tarif buldum. Doğru kaynağa ulaşınca hemen uyguladım. Sonuç inanılmaz. Malzemelere bakınca sakın burun kıvırmayın. Bana inanın, nefis oluyor. Bir ara öğünde bunlardan iki taneyi süt eşliğinde mideye indirdiniz mi, epey bi tok tutacaktır, emin olun. Hem de içiniz rahat olacaktır. Ha, kilolarıyla problemi olmayanlardansanız ne mutlu size, dilediğiniz kremalı pastayı iştahla yiyebilirsiniz demek ki..Afiyetler olsun hepinize..

Malzemeler:
************

*2 adet yumurta
*1,5 muhallebi kasesi yulaf ezmesi
*1 kase yaban mersini, kuru üzüm, kuru kayısı, kuru erik karışımı (ben elimde sadece kuru üzüm olduğu için onu kullandım)
*1 paket vanilya (şart değil)
*1 çay bardağı light yoğurt (light yoksa yağlı yoğurt da olur)
*Yarım çay bardağı zeytinyağı
*Yarım paket kabartma tozu
*2 çay bardağı kepekli un (veya 1,5 çay bardağı tam buğday unu)
*Eğer diyabet hastası değilseniz yarım çay bardağı esmer toz şeker (yoksa normal toz şeker)

Yapılışı:
**********
*Bütün malzemeyi yoğurun. Cıvık sayılabilecek bir hamur olacaktır. 
*Varsa pişirme kağıdı serdiğiniz, yoksa yağladığınız fırın tepsisine hamurdan yemek kaşığıyla alıp koyun ve üstüne bastırarak yaydırın. 
*Önceden 170 dereceye ayarladığınız fırında yaklaşık 20 dakika veya üzerleri kızarana kadar pişirin. 
*Tepside soğutup spatula yardımıyla çıkarın ve servis edin. 

  


4 yorum:

  1. Tam benlik galiba kurabiyen.Deneyeyim en kısa zamanda.İyi bayramlar canım.

    YanıtlaSil
  2. Kesinlikle Petekçim, çünkü gebelik şekerine yakalanan bir hanım için verilmiş bir tarifti bu. Yeterli meyve olursa içinde, şekere bile gerek yok. Afiyet olsun şimdiden. Senin de bayramın kutlu olsun canım.

    YanıtlaSil
  3. Kurban bayramınızı kutlar, güzel bir bayram geçirmenizi dilerim.

    YanıtlaSil
  4. lezzetli somunlar, serap17 Kasım 2010 01:26

    Sevgili Handan ve Minti, hoşgeldiniz..Temennileriniz için çok teşekkür ediyor, ben de sizin kurban bayramınızı gönülden kutluyorum. Sevgiler..

    YanıtlaSil

İKİ DAKİKANIZI AYIRIP FİKRİNİZİ SÖYLER MİSİNİZ ACABA?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...