Sayfalar

26 Kasım 2010 Cuma

LABNESİZ TİRAMİSU


Labnesiz tiramisu tarifi
Labne olmadan tiramisu yapılır mı 
Dr. Oetker Tiramisu Aromalı Gourmet Puding 
Labnesiz tiramisu nasıl yapılır 
Tiramisu tarifi
Kolay tiramisu tarifi 


Bayram için İstanbul'dan kız kardeşim ve eşi geldiler. Ben de onlardan sadece bir gün önce İstanbul'dan döndüğüm için hem evi derleyip toplamaya hem de öyle ayrıntılı lezzetler yaratmaya fazla vaktim olmadı açıkçası. Birkaç çeşit basit meze, salata derken tatlıya sıra geldi. Malzeme çekmecemi karıştırırken yukarıda fotoğrafını gördüğünüz Dr.Oetker'in Tiramisu Aromalı Gourmet Puding'ini buldum. Fakat uzun yoldan yeni dönmüş ve dolabı tamtakır olan bendenizde labne peynir ne gezer? Öyle olunca hemen bir tiramisu keki tarifi bulup işe koyuldum.. Sonuç süper oldu. Bakalım labnesiz tiramisu nasıl oluyormuş.. Afiyet olsun..

Malzemeler:
*****************

Keki için:
-----------------
*4 yumurta
*3,5 kahve fincanı un
*4 kahve fincanı şeker
*1/2 kahve fincanı kakao
*1 paket kabartma tozu
*1 paket vanilya

Islatmak için:
--------------------
*1,5 su bardağı ılık su
*1 tatlı kaşığı nescafe
*2 tatlı kaşığı şeker

Puding için:
--------------------
*1 paket Dr.Oetker Tiramisu Aromalı Gourmet Puding
*2 su bardağı süt (üzerindeki tarifte 500 ml. yazar ama biz 400 ml. yani 2 su bardağı kullanıyoruz, biraz kıvamlı yapıyoruz)

Üzerine serpmek için:
-------------------------------
*Kakao (puding paketinin içinden çıkıyor zaten)

Yapılışı:
************
*Kek için yumurtalar ve şekeri iyice çırpın. 
*Diğer kek malzemesini ekleyip çırpmaya devam edin. 
*Hamur hazır olduğunda kare veya yuvarlak borcama dökün ve önceden ısıtılmış 160 derece fırında 20-25 dakika kadar pişirin. 
*Kek pişerken su-şeker-nescafe üçlüsünü karıştırıp hazır bekletin ve kek çıkar çıkmaz bu karışımla keki güzelce ıslatın. 
*Pudingi 400 ml. sütle (2 su bardağı) pişirip 10 dakika kadar mikserle çırpın
*Islak kekin üzerine yayıp soğutun. Servis edeceğiniz zaman kakao serpip dilimleyin.  






8 yorum:

  1. bence nefis olmuş.ellerine sağlık canım.ayrıca bu puding çeşidini daha önce görmemiştim.sayende öğrenmiş oldum.sağol.afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
  2. Bernacım, hızına hayranım:)) Ben market gezmeye bayılırım. Vaktim var ve acelem yoksa uzuun uzun gezerim. Öyle olunca keşif çok oluyor. Sağol, sevgiler canım.

    YanıtlaSil
  3. bende market keşifleri konusunda üzerime yok sanırıdım.annem her yeni çıkanı bulursun der ama bu kez olmadı.gerçi bizim buralara herşey geç gelir.bu arada seni mimiledim.sayfama gelllll.

    YanıtlaSil
  4. Pratiksin valla.Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  5. lezzetli somunlar, serap26 Kasım 2010 23:40

    Bernacım, buradam da ayrıca teşekkür ederim, çok naziksin sağol kardeşim..

    YanıtlaSil
  6. lezzetli somunlar, serap26 Kasım 2010 23:42

    Petekçim, sağol..Buna pratiklik mi yoksa 'imkansızlık' stratejisi mi denir bilmiyorum artık:)) Sevgiler canım..

    YanıtlaSil
  7. çok güzel görünüyor,labnenin eksikliği hiç hissedilmemiştir bence :) eline sağlık.

    YanıtlaSil
  8. İnan ki hiç hissedilmiyor Unicorn..Labneli hali başka birşey oluyor zaten. Bu çok lezzetli ve çok farklı birşey oldu. Tavsiye ederim. Sağol canım. Sevgiler..

    YanıtlaSil

İKİ DAKİKANIZI AYIRIP FİKRİNİZİ SÖYLER MİSİNİZ ACABA?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...