Sayfalar

13 Eylül 2014 Cumartesi

BULAŞIK MAKİNESİNDE TURŞU YAPIMI !!!!

Bulaşık makinesinde turşu nasıl yapılır
Bulaşık makinesinde turşu tarifi
Bulaşık makinesinde turşu 


Bulaşık makinesinde turşu başlığını görünce "yok artık" dediğinizi duyar gibiyim.. Bir kısmınızın da "ben bunu duymuştum" veya "bunu ben de yapıyorum" dediğini tabii.. Ben geçen hafta Facebook'ta adını katiyen hatırlamadığım, dahası ilk kez duyduğum bir blogdan öğrendim. İlk duyduğumda ben de kulaklarıma inanamadım. Eşim duymuş olduğunu söyledi ama nasıl olduğu konusunda hiçbir fikri yokmuş. Bu "aşırı orijinal" :)) fikre kayıtsız kalamadım tabii ve hemen denedim. Sonuç: Süperrr.. 
Afiyet olsun.. 

Malzemeler:
********************
*Lahana dışında herhangi bir malzeme (taze fasulye, kornişon, biber, havuç, vs..) çünkü lahana sülfür içerir ve bu nedenle aşırı gazlı bir sebzedir. Normal turşu yöntemleriyle yapılırken, bir yandan her gün kapağı açılır, gazı kaçırtılır ve suyu azar azar yenilenir, kısacası bu yöntemle olmaz) 
*Bildiğiniz ölçülerle kalın tuz ve sirke
*Benim ölçülerim ise 800 ml.lik klasik boy kavanoza 1 çorba kaşığı kalın tuz ve 5 çorba kaşığı sirke. Bir büyük boy kavanoz için iki katı ölçü yapabilirsiniz.
*Dilerseniz aralara sarımsak, maydanoz sapı veya kereviz sapı 
*Kavanozu doldurmak için su 

Yapılışı:
************************
*Malzemelerinizi yıkayın. İster bütün, ister doğrayarak, ister tek çeşit, ister karışık olarak kavanozlara ağzına bir doldurun.
*Üzerinden yavaşça tuzunu ve sirkesini ekleyin.


*Ağızlarına temiz sıfır kapakları sıkıca kapatın ve hepsibitene kadar işlemi tekrarlayın.


*Boş bulaşık makinenizin içine kavanozları sıralayın (alt sepet-üst sepet farketmez) 
*Bulaşık makinenizi en uzun ve en sıcak programında çalıştırın.
*Programın sonunda oldukları yerde soğutun ve çıkarın.
*Aynı gün bir kavanozu denemek için açın ve tadın. Tadından büyük ihtimalle memnun kalacaksınız ama biraz daha çekse daha iyi olur diye düşünüyorsanız, birkaç gün sonra tüketebilirsiniz.
*Bu yöntemle turşularınız hem pastörize olur hem de vakumlanarak konserve haline gelir. Yani uzun süre kapağını açmadan saklayabilirsiniz.  

13 yorum:

  1. Hemen ertesi gun yenılıyor olması pratikmiş.Elleeıne saglık,ılgınc bır tursu.

    YanıtlaSil
  2. Gerçekten çok ilginçmiş, ben daha önce hiç duymamıştım :) Elinize sağlık ablacım.

    YanıtlaSil
  3. Eline sağlık Serap'cığım,ben de geçenlerde okudum turşu yapıldığını önceden de ıspanak gibi sebzelerin çok kolay yıkandığını okumuştum ama denemedim.Sen oldu diyorsan tamamdır :)

    YanıtlaSil
  4. gerçekten ilk okuduğumda ben de şaşırdım hadi canım dedim ve gereksiz gördüm ama belli mi olur gün gelir denerim fakat şimdi değil dedim :)))
    afiyetle

    YanıtlaSil
  5. Daha neler duyacagiz bakalim :)

    YanıtlaSil
  6. bana da çok ilginç geldi. en azından 1-2 kavanoz yapıp denemek gerek.

    YanıtlaSil
  7. bensiz olur mu ,kesin denemek lazım

    YanıtlaSil
  8. ellerinize sağlık. çok çok güzel. agfiyetle yiyin. maden sodası şişelerinde konserve yapıyorlardı fakat turşu görmemiştim.

    YanıtlaSil
  9. Ellerine saglik Serapcim fikir harika deneyecegim. Sevgiler

    YanıtlaSil
  10. oldukça ilginç, mantıklı ve denemeye değer...

    YanıtlaSil
  11. İnan çok şaşırdım ve hemen denemek istedim güzel bir uygulama Serapcığım peki taze fasulyeleri öncesi az haşlıyoruz değil mi?

    YanıtlaSil
  12. çok pratikmiş gerçekten, peki hiç su koymuyor muyuz?

    YanıtlaSil
  13. Deneyeceğim Teşekkürler
    menekserengi.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil

İKİ DAKİKANIZI AYIRIP FİKRİNİZİ SÖYLER MİSİNİZ ACABA?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...