Sayfalar

24 Ağustos 2011 Çarşamba

PATATESLİ TAVUK

Patatesli tavuk tarifi 
Tavuklu patates tarifi
Patatesli tavıuk yemeği 


İşte benim tembel günlerimin cankurtaranlarından biri daha..Sizde de olur mu? Vaktiniz dardır, acele birşey uydurmanız gerekiyordur. Veya vaktiniz vardır, lakin gönül dardır ve hiçbir şey yapmak istemiyorsunuzdur. Şöyle pratik birşey uydurmak icap eder. Buyrun birlikte uyduralım o zaman..Afiyet olsun..

Malzemeler (en az miktarlar verilmiştir)
*****************************************

*1 adet tavuk göğüs veya 2 adet but eti
*3-4 adet patates
*Domates - domates suyu veya sulandırılmış salça
*1 adet biber
*İstenirse 1 adet soğan (ben kullanmadım)  
*Tuz-baharat
*1 yemek kaşığı sıvıyağ
*Tercih ediyorsanız 1 adet kuru soğan

Yapılışı:
*************************
*Tavuk etlerini küp küp kesin. 
*Patatesi küp doğrayıp suya koyun. 
*Kullanacaksanız soğanı piyazlık doğrayın. 
*Biberi dilimleyin. 
*Sıvıyağda önce soğanları soteleyin. 
*Biberleri ekleyip çevirin. 
*Etleri de atıp kavurmaya devam edin. 
*Etler suyunu salıp çektiğinde domatesi küp doğrayarak ekleyin veya domates suyu/sulandırılmış salçayı koyun. 
*Tuzunu-baharatını da en son katıp birlikte biraz daha pişirin. 
*Dilediğiniz garnitürle veya sade olarak sıcak servis edin..  







16 yorum:

  1. Olmazmı canım çalışan bayanların sanırım hepsinin başına geliyordur:))
    Ellerine sağlık öpüyorum...

    YanıtlaSil
  2. Bazen değil çok zaman pratik tariflere ihtiyacım var Serapcığım ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  3. Minecim; zamanında çalışma hayatım olmasaydı da sizleri bu kadar iyi anlayabilir miydim bilmiyorum ama gerçekten de insanın böyle atmasyonlara acayip ihtiyacı oluyor bazen..Sağol arkadaşım, sevgiyle kal..

    YanıtlaSil
  4. ellerine sağlık hayat kurtaran ikili bunlar:)) öpüyorum canım benim

    YanıtlaSil
  5. Bu gün tam da böyle bir günümdeyim, tavuk da var dolapta, patates de dur bunu yapayım ben de aklıma getirdiğin için sağol:)

    YanıtlaSil
  6. benim de en sevdiğim şeydir tavuk.. hem basit, hem hızlı hemde gösterişli yemekler çıkabiliyor ortaya..çalışan kadınların en iyi dostu..yaşasın tavukk..

    YanıtlaSil
  7. haftada 2-3 yapıyorum tavuk seviyoruz:)ellerine sağlık serap ablacım sevgiler

    YanıtlaSil
  8. Ben tavuğu çok seviyorum ve her yemeğede yakıştırıyorum.
    Son 2 aydır köy tavuğu alıyorum ve inanılmaz bir lezzet ablacımm..

    Ellerine sağlık
    Yumuşacık patateslerinden alıyorum bir tanecik..

    YanıtlaSil
  9. Haticecim; çok haklısın, sağol canım..

    Özlemcim; haydi kolay gelsin, sevgiler..

    Sevgicim; hatta 'yaşasın patates' demek istiyorum izninle:)) Sağol..

    Baharcım; biz de pek severiz..Sevgiler canım..

    Melihacım; seninki daha iyiymiş..Köy tavuğu ne demek ! Süper..Afiyetler olsun canım..

    YanıtlaSil
  10. Böyle uydurma yemeğe can kurban :)
    Bende de oluyor o halden,hele şu günlerde hiç geçmiyor :)
    Sağlık olsun deyip,geçiştirmekteyim..:)
    Ellerine sağlık canım..
    Hayırlı kandiller diliyorum..
    Muhabbetle...

    YanıtlaSil
  11. Sağol Zelihacım; sana da hayırlı kandiller..

    YanıtlaSil
  12. Kandilin mübarek olsun ablacım..
    Öpüyorum.

    YanıtlaSil
  13. Sağol Melihacım..Senin de kutlu olsun..

    YanıtlaSil
  14. ♥ Muhteşem ♥ Kızım çok sever bu yemeği.Eline sağlık arkadaşım.

    YanıtlaSil
  15. Sevgili Red Riding Hood; hoşgeldin..Güzel yorumun için teşekkür ederim, kızının beğeneceğini umuyorum..Sevgiler..

    YanıtlaSil

İKİ DAKİKANIZI AYIRIP FİKRİNİZİ SÖYLER MİSİNİZ ACABA?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...