Sayfalar

23 Mart 2011 Çarşamba

ISPANAK SUFLE

Ispanak sufle tarifi 
Ispanak sufle nasıl yapılır 
Ispanaklı diyet tarifler 


Bu tarifim aslında görüntü olarak daha şişkin oluyor, yani bildiğiniz 1,5 - 2 cm. kalınlığında tuzlu kekler gibi. Ancak öyle kalın olunca içi çiğ kalmış izlenimi veriyor yani fazla yumuşak kalıyor. O nedenle, bu kez ben iki ayrı tepsiye bölüştürüp elimle bastırarak olabildiğince ince iki kek elde ettim. Yemesi daha kolaydı ve gayet iyi pişmişti. Tercih sizin; ister yumuşak kek, ister ince bir omlet havasında..Yalnız kesin olan bir şey var ki; bir porsiyon yediğinizde içinde bütün besin gruplarını bulunduran (protein, karbonhidrat, yağ, sebze) nefis bir diyet tabağı tüketmiş oluyorsunuz, hem de gönül rahatlığıyla:)) Afiyet olsun..

Malzemeler:
**********************

*3 yumurta
*300 gr. kadar ıspanak veya pazı
*1 su bardağı yoğurt
*1 su bardağı rendelenmiş beyaz peynir
*1 çay bardağı zeytinyağı
*1 su bardağı un (ben kepekli kullandım)
*1 soğan (yemeklik doğranacak)
*Dilediğiniz kadar kaşar (üzeri için)
*1 paket kabartma tozu (eğer benim gibi 2 tepsiye bölüştürecekseniz kullanmanıza gerek yok)

Yapılışı:
*******************
*Ispanakları yıkayıp suyunu santrifüjle aldırın veya elinizle iyice sıkın ve çok incecik kıyın, kenarda bekletin. *Bu arada yumurtaları, çok incecik kıydığınız (rendelemeyin) soğanı, yoğurdu, sıvıyağı, ezilmiş beyaz peyniri, unu, kabartma tozunu genişçe bir kaba alın (küçük kap seçmeyin, ıspanakları eklerken sorun yaşarsınız) *Ispanakları yavaşça kabın içine dökün ve elinizle hamur yoğurur gibi karıştırın. Çatal veya kaşık yardımıyla bu işi yapmak isterseniz muhtemelen başaramazsınız çünkü ıspanak çiğden konduğu için oldukça hacimli oluyor ve aletle karıştırmak mümkün olmuyor.
*Elinizle tüm malzemenin birbirine karışmasını sağladıktan sonra kare veya yuvarlak borcama döküp yaydırın ve 180 derecelik fırına verin (önceden ısıtmayın)
*Üzeri iyice kızardığında çıkarıp kaşarı yayın ve tekrar fırına verin.
*Kaşar eriyince çıkarın.
*Ilınıp kendini çekene kadar bekleyin.
*Ilık olarak dilimleyin ve servis edin.









13 yorum:

  1. Haklısın ablacım hem lezzetli,hem çokda faydalı nefisss bir tabak bu...
    Ellerine sağlık.
    Öpüyorum.

    YanıtlaSil
  2. Melihacım; gerçekten de şifa bu, şifa:)) Sağol ablacım, ben de öptüm..

    YanıtlaSil
  3. ellerinize sağlık serap hanım ıspanak herşeye yakışır.

    YanıtlaSil
  4. elınıze saglık sebze yemenın en keyıflı halı olsa gerek....

    YanıtlaSil
  5. Serapçım ellerine sağlık canım bu arada sayfa görüntünü değiştirmişsin güzel olmuş ama sitene çok zor girdim neden bilmiyorum sayfa sürekli kayıyor

    YanıtlaSil
  6. hımmm nefis yarın ıspanak yemeği yapacaktım vazgeçtim bunu yapacağım:)))
    ben aynısını kabaklada yapıyorum (kabağı rendeleyerek).
    ellerine sağlık canım maalesef eskisi gibi gelemiyorum malum blogların sıkıntısı ama açabildiklerimi dolaşıyorum.
    bu arada sayfayı karatmışsın protestomu ediyorsun kapanma olayını:))))
    sevgiler canım benim

    YanıtlaSil
  7. Benim babaannem cocuklugumda yapardi adinada cirpma derdik ona cok benzemis. Cocuklugumun lezzeti. Gece gece canim cekti. En kisa zamanda denenmeliyim.
    Cok sagol serapcim:)

    YanıtlaSil
  8. Ispanağın her çeşidine bayılırım çiğken bile canım ister. Ellerine sağlık Serap'cım sağlık ve sevgi dileği ile..

    YanıtlaSil
  9. Ablacım sayfanı yenilemişsin güle güle kullan:)
    ıspanak yemeği yerine bir alternatif oldu bu tarif benim için ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  10. sağlıklı bir ikramlık olmuş, ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  11. Baharcım, Memolinin Annesi, Gülercim, Haticecim, Süntercim, Nilgüncüm, Yeşimcim, Ada ve Deniz; hepiniz çok sağolun. Sayfamı beğenenlere ayrıca teşekkürler..Sevgiler..

    YanıtlaSil
  12. ellerine sağlık çok güzel görünüyor ilk fırsatta deneyeceğim sevgiler

    YanıtlaSil
  13. Zührecim; çok sağol canım. Sevgiler..

    YanıtlaSil

İKİ DAKİKANIZI AYIRIP FİKRİNİZİ SÖYLER MİSİNİZ ACABA?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...