Sayfalar

25 Ocak 2011 Salı

PATATESLİ TULUMLU EKMEKÇİKLER

Patatesli ekmek tarifi
Patatesli tulumlu ekmek tarifi
Tulum peynirli ekmek tarifi


Oğlumun arkadaşları bize kalmaya geleceği zaman; onlara, hem damaklarına hitap edecek hem de gece boyunca sık sık mutfağa indiklerinde atıştırabilecekleri besleyici ve doyurucu yiyecekler hazırlamaya çalışırım, zira biraraya gelince sabah 07.00 sularında yatıyorlar !! üstelik onlar genç, tam beslenecekleri zaman !!) Bir keresinde kahvaltılık niyetine onlara patatesli ve tulum peynirli mini ekmekçikler yaptım. Ekmekçikler puf puf kabardıkları gibi, içerikleri dolayısıyla epey lezzetli de oldular. Artık içini sandviç gibi mi doldurursunuz yoksa yanında tavşan kanı bir bardak çayla sade mi tüketirsiniz, sizin bileceğiniz iş. Tarif benden, yapması sizden. Afiyet olsun..

Malzemeler:
*********************

*3 orta boy patates
*2 yumurta (birinin tamamı içine; diğerinin beyazı içine, sarısı üstlerine)
*1/2 su bardağı sıvıyağ
*1/2 su bardağı yoğurt
*2 tatlı kaşığı toz (instant) maya
*1,5 tatlı kaşığı tuz
*150 - 200 gr.kadar tulum peyniri
*5 - 6 su bardağı kadar un

Yapılışı:
******************
*Patatesleri iyice haşlayın, pürüzsüz ezin.
*İçine yumurtalardan birinin tamamını, diğerinin sadece beyazını kırın.
*Sıvıyağı, yoğurdu, tuzu, mayayı ve tulum peyniri rendesini koyup karıştırın.
*En son olarak ununu yavaş yavaş ekleyerek yoğurun.
*Hamurunuz kulak memesinden biraz daha sertçe olmalıdır. Aksi takdirde pişerken çok yayılır.
*Yoğurma işi bitince ağzına bone veya streç geçirip ılık bir yerde dinlenmeye bırakın.
*Mayalandığında biraz daha yoğurup gazını kaçırtın.
*İri yumurta büyüklüğünde parçalar koparıp yuvarlayın ve tepsiye aralıklı olarak dizin.
*Biraz daha tepsi mayasına bırakın.
*Kabardıklarında üzerlerine kenara ayırdığınız ikinci yumurtanın sarısını fırça yardımıyla dikkatlice ve bastırmadan sürün (Bastırırsanız sönebilirler)
*200 dereceye önceden ayarlanmış fırına verin.
*Üzerleri kızardığında fırını 150 dereceye indirip 10 dakika kadar daha - içlerinin pişmesi için- fırında tutun. *Çıkarıp ılık olarak tüketin.(Ekmek çok sıcakken hem hamur olur hem de bu sebeple mide ve tüm sindirim sistemine zarar verir. Biraz çekmesini beklemek her açıdan iyidir)






21 yorum:

  1. ABLAMMM,
    KOŞA KOŞA GELDİM SAN:))
    OFFF YORULDUM DA ÜSTELİK:))
    SERAP ABLACIM KAYINVALİDEM BİZE GELMİŞTİ ZATEN YANIMDA OLDUĞUNDAN ÖZELLİKLE SORUVERDİM KENDİSİNE.
    "PİŞİYOR KIZIM,KISIK ATEŞTE YAVAŞ PİŞİRMELİ,PATLICANIN KABUKLARINI SOYUP MİNİK MİNİK DOĞRAMALI VE HAMURUNU DA MUHAKKAK MAYALI YAPMALI" DEDİ.

    ABLA BEN BU BÖREĞİ ÇOK SEVDİĞİMDEN VE ELDE AÇMAYI BİLMEDİĞİMDEN BİR KERE YUFLKAYLA DENEDİM İÇİ ÇİĞ KALDI.ÇÜNKÜ ASLI YUFKA ÇABUCAK PİŞİYOR,PATLICAN DİRİ KALIYOR.
    BİR KERE DE BEN BU MALZEMELERİN HEPSİNİ TAVAYA KOYUP DOMATESİN SUYUYLA BİRLİKTE BİR GÜZEL PİŞİRDİM YEMEK GİBİ SONRA HAZIR YUFKANIN ARASINA KOYDUM.BU KEZ DE HİÇ LEZZETLİ OLMADI.
    ANLAYACAĞIN ORJİNALİ ANLATTIĞIM ŞEKİLDE PİŞİRMEK.BEN PİŞİREMİYORUM AMA SEN AÇARSIN BİLİRİM.BANA DA KAYINVALİDEM AÇIYOR İŞTE...

    MAYALI HAMUR HAZIR YUFKA GİBİ HEMENCECİK PİŞMEDİĞİ İÇİN MİNİK DOĞRANMIŞ PATLICANLAR DA PİŞİVERİYOR HEMEN.AMA KABUKLARI MUTLAKA SOYMALI.
    BU ARADA SENİN EKMEKÇİKLER NE LEZİZ OLMUŞ BÖYLE.
    VALLA SENİN OĞULCUĞUN BÖYLE NEFİS ŞEYLER YİYE YİYE U-A DEV ADAM OLACAK SÖYLİYİM:))
    ŞAKA Bİ YANA AFİYET OLSUN ONA DA.SELAMLARIMI SYLE ABLASINDAN.
    SEVGİLER.HADİ BEN KAÇIYORUM.
    MALUM YOL UZAK ANCAK VARIRIM MİNTİNİNMUTFAĞINA:))))))))))))

    YanıtlaSil
  2. Alevimmm..Canım kardeşim benim..Sağol hemen ilgilendiğin ve bilgilendirdiğin için. Tamam canım, sağol..Ekmekçiklerim için yorumuna ayrıca teşekkür ederim..

    YanıtlaSil
  3. ellerine sağlık ablacığım :)) bana yazmıssın ya benım kzı kardeş ses tellerinden nodul aldıracak yegenım de bademcık amelıyatı aslında ufak lar senınkıne gore ama narkoz olunca ınsan tedırgın oluyor sevgiler :))

    YanıtlaSil
  4. ellerinize sağlık, kolay bir tarif bende haftasonu yapayım. sonra sızınle paylasırım. haftasonu soguk olacakmıs, cayla ıyı gıder.
    sevgıler

    YanıtlaSil
  5. Burcucum, estağfurullah. Her ameliyat, küçük bile olsa, bir risk taşır. Allah her ikisinin de yardımcısı olsun, geçmişler olsun..

    YanıtlaSil
  6. Zeynepçim, bugüne kadar ekmek tarifimi deneyen birine rastlamadım, çok sevinirim ve çok memnun olurum. Sağol, sevgiler canım..

    YanıtlaSil
  7. canım benim bu tarifi daha önce bir başka arkadaşın blogundan(not defterimden,yelpazesu.blogspot) not almıştım şimdi seninkiyle karşılaştırdım senin dikkat notlarınıda ekledim yarın sabah deneyeceğim inş. güzel yapabilirim
    yarın gece oturduğumda gelir yazarım sevgiler öpüyorum

    YanıtlaSil
  8. harika
    pratik
    lezzetli
    besleyici
    ve
    eğlenceli.ellerinize sağlık
    hafta sonu deneyeyim.sevgiler.

    YanıtlaSil
  9. Haticecim, Nihancım; Zeynep'le birlikte deneyicilerim 3'e çıktı, ne mutlu..Şimdiden kolay gelsin, sonuç yorumlarını bekliyorum..Sağolun, sevgiler..

    YanıtlaSil
  10. Sıcacık çayın yanında olucaktı şimdi.
    Özellikle oğlum bayılır bunlara..
    Ellerine sağlık
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  11. Melihacım, çok teşekkürler ablacım..Sen de benim gibi 'gece kuşu' musun bu akşam?:)) Sevgiler..

    YanıtlaSil
  12. Serap'cım günaydın
    Hiç kimseleri ziyaret edemiyorum, Bu gün 9 gün oldu gripten sürünüyorum. Galiba iyileşiyorum derken, dün gece ateşten ve öksürükten yine sabahladım. Tarifini bende sık yaparım, dediğin gibi çocukların arkadaşları gelince sürekli atıştıracak bişiler istiyorlar iyi oluyor. Ellerine sağlık arkadaşım. Sağlıkla buluşmak dileği ile..

    YanıtlaSil
  13. Senin oğlanda çok şanslı durmadan güzel mamalar hazırlayan bir annesi var:)
    ellerine sağlık ablacım.
    sevgiler.

    YanıtlaSil
  14. Nilgüncüm; çok geçmiş olsun arkadaşım. Lütfen iyileş artık, sağol. Sevgiler..

    Yeşimcim; sağol da inşallah şanslı olduklarının farkındadırlar..Sevgiler ablacım..

    YanıtlaSil
  15. Canım tulum peynirine bayılırım ekmekçikler harika ellerine sağlık öpüyorum.

    YanıtlaSil
  16. çok lezzetli olduğuna eminim .yiyenlere afiyet..

    YanıtlaSil
  17. Deryacım, çok sağol canım..

    Sevgili Tarif Rehberi, çok sağol..

    YanıtlaSil
  18. ellerine sağlık.nefis olmuşlar arkadaşım.

    YanıtlaSil
  19. harika bir lezzet ellerinize sağlık.Sevgiler...

    YanıtlaSil
  20. Ahsen Haticecim; sağol canım..

    YanıtlaSil
  21. Lezzet Sarayım; çok sağol canım..

    YanıtlaSil

İKİ DAKİKANIZI AYIRIP FİKRİNİZİ SÖYLER MİSİNİZ ACABA?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...