Sayfalar

2 Ağustos 2010 Pazartesi

KEPEKLİ DİYET BİSKÜVİ




Kepekli diyet bisküvi tarifi
Diyet bisküvi tarifi
Kepekli bisküvi tarifi 


Hazır ısınmışken,hemen ikinci diyet tarifimi vereyim size. Bu tariflerin ikisini de yeni ürettim, o nedenle not aldım yaparken neyi ne kadar eklediğimi. Bu bisküvi, bir önceki tarifime göre daha da az tatlı.Yani içine tatlı bir şey neredeyse hiç konmamış gibi. Ama biliyorsunuz Beypazarı Kurusu diye birşey var ve o da böyle tadı olmayan bir kurabiye. Onun tek farkı bol tereyağlı olması. Zaten diyet yapıyorsanız veya en azından dikkat ediyorsanız, onu yemeyin, hiç iyi olmaz ! Bu bisküviler oldukça hafif. Çay veya herhangi bir taze meyve suyuyla tüketilebilecek türden. İki-üç tanesi çok rahat bir ara öğün yerine geçebilir. Afiyet olsun.

Malzemeler:
*************

*2 yumurta
*Yarım küçük çay bardağı sıvıyağ (ben fındık yağı kullandım)
*1 su bardağı hazır elma suyu (Dimes, Cappy, Aroma, Pınar, Tamek olabilir) veya taze sıkılmış portakal suyu
*'Biraz tatlı olsun' diyenler için yarım küçük çay bardağı esmer toz şeker veya pekmez
*5 su bardağı (+/-) kepekli un
*Yarım paket kabartma tozu
*Üzerine serpmek için tarçın 

Yapılışı:
**********
*Un hariç tüm malzemeyi karıştırın.
*Unun ilk 4 bardağını ekleyip yoğurun.
*Son bardağı yavaş yavaş ekleyin.
*Sert bir hamur elde ettiyseniz sorun yok. Biraz daha ihtiyaç varsa (şeker eklediyseniz olabilir) belki bir yarım bardak daha kepekli un yetecektir.
*Hamuru ilk kaba haline getirince unlanmış tezgahın üzerine alın ve orada biraz yoğurup pürüzsüz kıvama getirin. Birkaç parçaya ayırırsanız merdaneyle açılması daha kolay olur.
*Merdaneyle yarım-bir santim arası kalınlıkta açın.
*İstediğiniz kalıplarla kesip yağlanmış veya pişirme kağıdı serilmiş tepsiye sıralayın.
*Üzerlerine eleyerek veya bir tuzluktan dökerek tarçın serpin. 
*Önceden ısıtılmış 200 derecelik fırında üzerleri kızarana kadar pişirin.
*Çıktıktan bir süre sonra sertleşip bisküvi kıvamına geleceklerdir, o zaman servis tabağına alabilirsiniz.
*Tatlandırmak isterseniz tarçınla birlikte birazcık pudra şekeri de serpebilirsiniz.



9 yorum:

  1. mutlaka denemeliyim gerçek bir diyet bisküi ellerinize sağlık nefis

    YanıtlaSil
  2. diyet bisküvi olmasına rağmen gayet lezzetli duruyorlar.elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  3. Ben de kendime aradabir diyet kurabiye yapıyorum.Ama bunları da deneyeceğim.Ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  4. Sevgili Umutlu Hayat,eğer muhteşem lezzetlere hastalık boyutunda bir bağımlılığın yoksa,bu mütevazi lezzet diyetine yardımcı olacaktır,sağol..Sevgiler..

    YanıtlaSil
  5. Sevgili Unicorn,bu gerçekten çok sade,çok mütevazi bir lezzet.Kilo problemi yoksa yapmasanız da olur ama varsa,işte o zaman hafif atıştırmalık için ideal.Sağolun..

    YanıtlaSil
  6. Petekçiğim,senin yaptıklarının da çok güzel olduğuna eminim ama değişik tat denemek açısından bunları da yapabilirsin tabii..Sevgiler,selamlar..

    YanıtlaSil
  7. diyette olanlara ne güzel alternatifler sunmuşsunuz. ellerinize sağlık. iyi günler dilerim. sevgiler.

    YanıtlaSil
  8. Sağol Serpilciğim,ben ameliyattan bu yana 9 yıldır kilo kontrolü konusunda aportta olduğum için,bu tip atıştırmalıklar bana hep cazip geldi,aslında tadı neredeyse sıfır şeker gibi ama dedim ya taze meyve suyuyla veya az pudra şekeri serperek sevebilirsin.Sevgiler..

    YanıtlaSil
  9. Uzun zamandır bu kadar şeffaf beni anneme anneanneme götüren bir site görmemiştm.. Yemek tarifi ancak bu kadar doğal anlatılabilir.. Bu siteye girdiğimde kendimi mutfağımda gibi hissediyorum.Emeğinize hayat görüşünüze sağlık Serap Ablacığım..

    YanıtlaSil

İKİ DAKİKANIZI AYIRIP FİKRİNİZİ SÖYLER MİSİNİZ ACABA?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...