Sayfalar

4 Ağustos 2010 Çarşamba

SEBZELİ KREP

Sebzeli krep tarifi 
Sebzeli krep nasıl yapılır 
Krep tarifi 
Krep nasıl yapılır 


Pazar sabahı ev ahalisi 'ekmek-peynir-zeytin' üçlüsüne kazan kaldırıp değişik birşeyler talep edince ortaya bu lezzet çıktı. Geçen ay Çeşme'de kaldığımız butik otelin sahibesi buna benzer birşey yapmıştı, hepimiz de bayılmıştık. Esinlendim sizin anlayacağınız. Bana özgü bir kompozisyon değil yani. Krep oğlumun bayıldığı bir şeydir, sık sık yaparım, içine kıyma koyduğum da olmuştur ama böylesini denememiştim. Biz beğendik, denerseniz size de afiyet olsun..

Malzemeler:
*************

Krep için:
---------------
*1 su bardağı süt
*1 su bardağı un
*3 yumurta
*1 yemek kaşığı zeytinyağı
*1 fiske tuz
*Fındık büyüklüğünde margarin veya tereyağı (tavayı yağlamak için)

İç malzemesi:
-------------------
*1 adet kırmızı kapya biber
*2 adet iri domates
*2 adet yeşil biber
*2 yemek kaşığı zeytinyağı
*Varsa birkaç dilim salam
*Yarım su bardağı kaşar peyniri rendesi

Yapılışı:
**********
Krep:
-----------
*Cam veya porselen bir çukur kaba yumurtaları kırın.
*Unu ekleyip çatalla iyice çırparak yumurtalara yedirin.
*Sütü azar azar ekleyerek çırpmaya devam edin.
*Sıvı yağı ve 1 fiske tuzu katıp hamuru hazırlayın.
*Yağsız tavayı kızdırın, içine fındık büyüklüğünde katı yağ koyup eritin ve tavaya yaydırın.
*Hamurdan 1 büyük çorba kepçesi alıp tavaya dökün ve hızla her yerine yaydırın (orta boy veya mini boy tava kullanın, hamurun biraz kalın olması gerekiyor)
*Alt üst edip her iki tarafını pişirin, krepleri bu şekilde bitirip bir tabakta biriktirin.

İç yapımı:
--------------
*Malzemelerin hepsini baştan doğrayıp hazır ederseniz işiniz çok kolay olacaktır.
*Biberleri ince ince doğrayıp sıvı yağda biraz çevirin.
*Hemen ardından ince kıyılmış salamları ve küp doğranmış domatesi ekleyin.
*Domatesleri fazla öldürmeden altını kapatın.
*Hemen kaşar peynirini ekleyin ve karıştırın.
*Her bir krepin içine malzemeyi bölüştürün.
*İçleri hafif görünecek şekilde ikiye katlayıp sıcak sıcak servis edin.
*İç malzemesini çeşitlendirmek tamamen sizin zevkinize ve damak tadınıza kalmış.. 




16 yorum:

  1. Harika bir esinti olmuş:)
    Ellerine,gönlünüze sağlık..

    YanıtlaSil
  2. Çok nefis görünüyor bu tarifi yazıyorum eline sağlık canım...

    YanıtlaSil
  3. Bu yorum sana özel yayınlama istersen yorum yazdıktan sonra kelime doğrulamayı kaldırırsan iyi olur. Çünkü yorum gönderen çok kişi geriye dönüp bakmıyor halbuki kelime doğrulama çıkıyor ve fark etmeden kapatıyor yorumda gitmiyor ..Bende yaşamıştım banada söylemişlerdi. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Şu krepi tuturmak çok önemli aslında, marifet onda ama bu kreplerin marifeti ve yapanı belli:) ellerine sağlık canım. Bu arada umarım sağlığın yerindedir, sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Ellerine sağlık krep her şekilde çok lezzetli oluyor.Bu haliylede gerçekten kahvaltı masasına çok yakışmıştır eminim

    YanıtlaSil
  6. Lezzetli somunlar,serap5 Ağustos 2010 11:14

    Sevgili Cafe Pepela,çok teşekkür ederim.Krep hem besleyici hem de doyurucu bir yiyecektir.Sevgiler..

    YanıtlaSil
  7. Afetçiğim,şımartıyorsun beni..Sağol..Çok zor olmadığını bildiğini tahmin ediyorum zira..Kalp sağlığım iyi çok şükür,tadilatlardan biraz yorgun düştüm sadece..Sevgiler canım..

    YanıtlaSil
  8. Aylinciğim,gerçekten de hoş oldu,sağol güzel görüşlerin için.Sevgiler..

    YanıtlaSil
  9. Hayırlı Ramazanlar, Allah mubarek gecelerimizi nurla huzurla doldursun. Bedenimize sabır, ruhumuza iman gücü versin, sevgiyle sağlıcakla kalın...

    YanıtlaSil
  10. Benim hemşerim nerelerde, ramazandan dolayı inzivayamı çekildi acaba? umarım sağlık sıhhat yerindedir, sevgiler...

    YanıtlaSil
  11. Afetçiğim,yokluğumu hissetmen çok hoş doğrusu..İyiyim çok şükür ama İstanbul'dayım,Ramazan maalesef bana gelemiyor düzenli ilaç kullanımından dolayı..Ama herkese hayırlı olsun.En kısa zamanda aranızda olmak umuduyla..Sevgiler..

    YanıtlaSil
  12. Merhabalar,gönülden bir selam verme niyetiyle ziyaretinize geldim naçizane,lakin epeydir kayıt girmemişsiniz,umarım herşey yolundadır..
    Derinden muhabbetle.

    YanıtlaSil
  13. Evet sevgili Cafe Pepela, epeydir giremedim. Zira laptop'ım çok eskidiği için kayıt girsem bile resim ekleyemiyorum, teknik olarak izin vermiyor. O nedenle sabırla yenisini bekliyorum. Önümüzdeki günlerde edineceğim kısmetse ve derhal bekleyen tariflerimi gireceğim. Yokluğumu hisseden tüm dostlara buradan selam olsun. Sağolun..

    YanıtlaSil
  14. merhabalar arkadaşım,ellerine sağlık,bloğumda ramazan lezzetleri etkinliği var.seni de davet ediyorum.5 eylüle kadar istediğinde lezzetli tariflerinle katılabilirsin.sevgiler.

    YanıtlaSil
  15. İnşallah arkadaşım,kısmet olursa göndermeye çalışırım.Sağol,senin de ellerine sağlık..

    YanıtlaSil

İKİ DAKİKANIZI AYIRIP FİKRİNİZİ SÖYLER MİSİNİZ ACABA?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...