Sayfalar

1 Kasım 2011 Salı

ISPANAKLI - PEYNİRLİ KEK

Ispanaklı peynirili kek tarifi
Ispanaklı tuzlu kek tarifi


Hazır ıspanak mevsimi gelmişken ve yine 'her ihtimale karşı' bir kalıp az yağlı peynir dipfrizde yakalanmışken ! böyle bir şey yapmak kaçınılmaz oldu. Ve akşamüstü çayının yanına veya yufkanızın bulunmadığı acil durumlarda misafiriniz için hazırlayabileceğiniz son derece pratik bir tuzlu kekle geldim ben de..Pratik, çünkü ıspanağı öyle haşlamanız veya kavurmanız gerekmiyor. Direkt, çiğden..Sadece incecik kıyarak..Üstelik light bir tarif..Afiyet olsun..

Malzemeler:
**************************


*3 demet ıspanak
*2 yumurta
*1 kabartma tozu
*300 gr. kadar az yağlı beyaz peynir
*5 tepeleme yemek kaşığı çavdar unu (tam buğday, kepekli veya beyaz un da kullanabilirsiniz)
*1 adet soğan
*1 su bardağı az yağlı yoğurt
*Yarım su bardağı zeytinyağı
*Tuz - karabiber - pul biber

Yapılışı:
************************
*Karıştırma kabınızın içinde önce peynirinizi ezin veya rendeleyin.
*Soğanı yemelik doğrayın.
*Ispanakları da yıkayıp çok ince kıyın.
*Ardından diğer tüm malzemeleri ekleyip bir kaşık veya çatal yardımıyla güzelce karıştırın.
*Yağlanmış kare borcama üzerini bastırarak yayın.
*Önceden ısıtmanıza gerek olmayan 175-180 derece fırında üzeri iyice kızarana kadar pişirin.
*Çıkardığınızda biraz ılınmasını ve çekmesini bekleyin, öyle dilimleyin. Aksi takdirde çok cıvık olur ve rahat kesilmez.



15 yorum:

  1. Ellerine sağlık ablacım bunun bir benzerini annem ve anneannem ısırgan otuyla yapardı yanınada bir kasa sarmısaklı yoğurt koyarlardı parça parça koparıp sosa banardık. eski günleri hatırlattın bana. ellerine kollarına sağlık....

    YanıtlaSil
  2. oooh.ellerine sağlık.nasıl güzeldir kimbilir.

    YanıtlaSil
  3. Çok sağlıklı tarifinizi mutfak defterime yazıyorum. ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  4. Tuzlu ve sebzeli keke bayılırım ben sizinkini de deneyeceğim ellerinize sağlık. Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  5. ellerine sağlık canım benim. kabakla yaptığımız tarif sanırım. ıspanaklada deneyeyim bakalım sen beğendiysen tamamdır. öptüm

    YanıtlaSil
  6. Çok severim ıspanaklı tarifleri,ellerine sağlık canım..
    Nefis gözüküyor..
    Afiyet şifa olsun..
    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  7. Çok nefissss görünüyor.Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  8. Ellerine sağlık,değişik bir lezzet ve tarif,kuzucuklar için de ayrı bir alternatif.
    güzel bir gün diliyorum.

    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  9. merhabalar, tuzlu keklere bayılırım, pırasalı denemiştim ama ıspanaklı hiç yapmadım. denemek lazım, ellerinize sağlık. blog toplantılarınızıda takip ediyorum:) inşallah izmire gelince bende katılacağım güzel bir gün dilerim sevgiler.

    YanıtlaSil
  10. Ececim, Petekçim, Hülyscım, Tombul Tariflerim, Haticecim, Zelihacım, Saadetçim, Aycancım, Sevgicim, Serpilcim, Nigarcım; hepinize çoooooook teşekkür ederim, sağolun.

    Haticecim; doğrudur, kabaklı tarifin değişik bir uyarlaması olabilir. Geriye dönüp bakmadım ama gerçekten benziyor olabilir:)) Tarifler üç aşağı-beş yukarı birbirinden esinleniliyor zaten..

    Serpilcim; Mayıs'ta kısmetse bizim bahçede toplanmayı düşünüyoruz, tarihi kesinleşince bildiririm ve katılmandan çok mutlu olurum canım..Selamlar..

    YanıtlaSil
  11. Serapcım nasılsın canım, özledim o ntatlı sesinide, yorumlarını da seni de, biliyorum çok kabahatlıyım ama biliyorsun rahatsızlığım uzun sürdü, sonrada oğlanın kayıt taşınma telaşı derken yeni yeni sahalara dönüyorum. Tariflerine paylaştıklarına fırsat buldukça gelicem bakıcam okuycam, içime sindire sindire takip edicem.

    Ispanağın her türlüsüne hastayım, bizim evde eksik olmaz, ya böreği ya yumurtalısı. Ellerine sağlık canım çok değişik ve yapılması gerekilen bir tarif, öpüyorum o tatlı yanaklarında. Birgün ziyaretine gelicem inşallah.

    YanıtlaSil
  12. Benim küçüklüğümde babaannem CIRPMA yapardı. Ispanaktan. Gecen yıl bu aylarda halama misafirliğe gittiğimizde tesadüfen oda yapmıştı ve benim ıspanaksevmez kızım Ayçi bayılmıştı o ıspanak çırpmasına.
    Geçen gün pazarda ıspanak görünce hadi bizde alalım deneyelim dedik ve denedik.
    Oldu olmasına da hatta baya bi lezzetliydı de ama CIRPMA olmadı başka bir şey oldu..
    Şimdi senin bu tarifini görünce "ahanda bu" dedim meğer ben Çırpma yapayım derken senin tarifini yapmışım:))

    YanıtlaSil
  13. Afetçim; ben de biz de he..Sesini buradan da olsa duymak çok güzel..Her zaman evime de bloguma da beklerim, çok mutlu olurum. İyi olduğuna çok sevindim..Sevgiler canım..

    Süntercim; desene çırpma tarifini itinayla kendime uyarlamışım:)))) Senin bu haliyle yaptığını da beğenmişsinizdir umarım..Sevgiler canım..

    YanıtlaSil

İKİ DAKİKANIZI AYIRIP FİKRİNİZİ SÖYLER MİSİNİZ ACABA?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...