Sayfalar

16 Ocak 2011 Pazar

PATLICAN PARMAĞI

Patlıcan paçası tarifi
Patlıcan paçası nasıl yapılır
Patlıcan parmağı tarifi
Patlıcan parmağı nasıl yapılır


Bu yemeği geçen yaz tamamen kendi zeytinyağlı zevkime uygun olarak geliştirdim ve ortaya aynı zamanda meze olarak da sunulabilecek bir yemek çıktı. Kayınbiraderim ve kayınvalidemlerin geldiği bir gün yapmıştım bunu. Sofraya görüntü olarak da artısı oldu açıkçası. Ben patlıcan parmağı ismini uygun gördüm ama bazılarınca 'patlıcan paçası' diye de adlandırıldığını öğrendim. Ama  patlıcanın böyle tamamen soyulduğu, alaca bırakılmadığı zeytinyağlısına hiç rastgelmedim. Zeytinyağlıseverlerin beğeneceğini umuyorum. Afiyet olsun..








Malzemeler:
********************

*5-6 adet patlıcan
*2 adet soğan
*2 adet yeşil biber
*3 adet domates
*4 diş sarmısak
*1 çay bardağı zeytinyağı
*2 tatlı kaşığı tuz
*1 tatlı kaşığı tozşeker
*1 çay kaşığı karabiber


Yapılışı:
***************
*Patlıcanları tamamen soyun (alacalı olmayacak).
*Önce boydan boya dörde, sonra ortadan ikiye kesin, böylece her patlıcandan 8 parmak elde edeceksiniz. *Hepsini tuzlu suda biraz bekletin.
*Yayvan bir tencerenin dibine zeytinyağını koyun.
*Üzerine ay ay (piyazlık) doğradığınız soğanları, ikiye - üçe böldüğünüz sarmısakları ve iri iri dilimlediğiniz yeşil biberleri yayın.
*Patlıcan parmaklarını -resimdeki gibi- alt malzemenin üstüne döndürerek sıralayın.
*Üzerine tuzunu, şekerini ve karabiberini serpin.
*En üste, soyup küp küp doğradığınız domatesleri serpiştirin.
*Önce harlı ateşte, sonra kısık ateşte patlıcanlar yumuşayıncaya kadar pişirin, en önemlisi pişirirken karıştırmayın, gerekirse sadece tencereyi sallayın.
*Domatesler yeterince su salmamış ise çok az sıcak su ekleyebilirsiniz.
*Yemek piştiğinde dibinde fazla su olmamalıdır, yani yeterince çekmelidir.









11 yorum:

  1. Serapçım, fi tarihinde tv'de Ercüment Batanay bu yemeğin tarifini vermiş ve adına patlıcan paça demişti. Aynen böyle patlıcanlar tamamen soyuluyordu. Seninkinden tek farkı yemeğe yarım limonun suyunu da eklemişti. Ellerine sağlık, ben de severim bu yemeği, çok hafif oluyor.

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlık canım nefis olmuş.

    YanıtlaSil
  3. Serap'cım evet biz buna silkme diyoruz bende tüm kabuklarını soyarak yapıyorum, yemeğin rengi daha güzel oluyor ellerine sağlık arkadaşım..

    YanıtlaSil
  4. Çenebazım, Nilgüncüm; buradan da anlaşılıyor ki ben bilinen bir yemeği bilmeden yapmışım yani Amerika'yı yeniden keşfetmişim:))) Sağolun, teşekkür ederim canlarım..

    Bernacım sağol canım, döndün mü tatilinden? Sevgiler..

    YanıtlaSil
  5. ben de zaman zaman yaparım şekerin tadını hissetmek yemeğin lezzetini artırıyor:)
    şifa olsun serapcım sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Patlıcan paçası diye biliyorum bende Serapcığım adı ne olursa olsun tadı nefistir ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  7. Serapçım bak ben bilmiyordum patlıcan ve tüm çeşitlerini çok beğenirim bunuda not alayım bir deneyeyim ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  8. Adı önemli değil mühim olan lezzeti:)
    ellerine sağlık ablacım.
    sevgiler.

    YanıtlaSil
  9. Feriha ablacım, Minecim, Haticecim, Yeşimcim; hepiniz sağolun, çok teşekkür ederim. Sevgiler..

    YanıtlaSil
  10. Uyy,şifa ola inşaAllah:)
    Lezzetinden şüphem yok..
    Ellerine sağlık ablacığım!

    YanıtlaSil

İKİ DAKİKANIZI AYIRIP FİKRİNİZİ SÖYLER MİSİNİZ ACABA?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...