Sayfalar

30 Haziran 2010 Çarşamba

ÜZÜMLÜ KEKUN'LU KEK

Üzümlü kek tarifi
Kekunlu kek tarifi
Üzümlü kekunlu kek tarifi


Bir aya yakındır erzak çekmecemi her ne için açsam, orada yatıp duran hazır kekun gözüme çarpıyordu. Ha bugün ha yarın derken, bugün nihayet kekunu mutlu sona ulaştırdım. İçine üzüm eklenmiş olanını canım çekince, hemen koyuldum işe. Ters yüz edilmiş halindeki hafif yanık dip, dikkatinizi çekmiştir: İçinin biraz daha pişmesi gerekiyordu ama üzeri çok kızardı korkusuyla bir alt rafa alınca dibi böyle oldu maalesef.. Olsun.. Ben özellikle tatlı yiyeceklerin yanığına bayıldığım için hiç sorun etmedim:) Sünger gibi oldu. Afiyet olsun..

Malzemeler:
************

*1 paket sade kekun  (marka önemli değil, 450 gr. olsun yeter)
*1,5 su bardağı süt
*1,5 su bardağı şeker
*4 adet yumurta
*1 adet limon veya portakal kabuğu rendesi (veya 1 paket vanilya)
*Yarım çay bardağı sıvıyağ veya 150 gr.eritilmiş margarin (ben sıvıyağ kullandım)
*1 çay bardağı kuru üzüm

Yapılışı:
************
*Şeker ve yumurtaları köpük köpük olana dek çırpın.
*Üzüm hariç tüm malzemeyi ekleyip çırpmaya devam edin.
*En son olarak,una buladığınız kuru üzümleri ekleyip çatalla hafifçe karıştırın ve yağlanmış kek kalıbına dökün.
*Önceden 175 dereceye ısıtılmış fırında 35-40 dakika veya kürdan testini geçene kadar pişirin.
*Kabında biraz ılınana kadar bekletin, ters çevirip çıkarın ve dilimleyerek servis yapın.

5 yorum:

  1. Kek nefis gözüküyor,elinize sağlık...

    YanıtlaSil
  2. lezzetli somunlar,serap5 Temmuz 2010 09:24

    Canan Hanımcığım,o sizin güzel gören gözünüzün eseridir..Sağolun..Ama yardımcımın çocuklarına göndermeye karar vermiştim ben onu içinden bir dilim alıp,iki günde dibine darı ekmişler sağolsunlar,çok beğenilmiş yani..Yapana,yiyene afiyet olsun..

    YanıtlaSil
  3. Bu nasıl bi görüntüdür böyle, nefis görünüyor ama ben olsam bende bitiriridm yani, ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  4. Bu nasıl bir kektir böyle, nefis görünüyor, ben olsam bende bitriridim. Ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  5. lezzetli somunlar serap6 Temmuz 2010 11:21

    Afetçiğim,çok sağol..Gözünden kaçırmamışsın hiç bakıyorum..Yeni gözlüklerden olmasın sakın?!!..:))Sevgiler..

    YanıtlaSil

İKİ DAKİKANIZI AYIRIP FİKRİNİZİ SÖYLER MİSİNİZ ACABA?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...