Sayfalar

8 Ekim 2013 Salı

ÖN MAYALI TAM BUĞDAY EKMEĞİ

Ön mayalı ekmek nasıl yapılır
Ön maya nasıl yapılır
Ön mayalı ekmek tarifi
Ön mayalı tam buğday ekmeği tarifi
Tam buğday ekmeği nasıl yapılır 


Ön mayalı tam buğday ekmeği, tarifini dört yıl önce kendi denemelerim sonucu oluşturduğum ve oluştururken de not aldığım güzel bir tarif. Tekrar yapma fırsatı buldum evvelki gün. Malum; mütemadiyen ekşi maya ekmeği yapmaya ve yemeye fena alıştık birkaç senedir, başka model ekmek yapmaz olduk :) Bunun gibi yapıp yapıp da çok kötü fotoğrafladığım ya da fotoğraflayamadığım tariflerim var, onları da sırasıyla yapıp burada sunacağım size. Gelelim bu ekmeğin tarifine. Şöyle biraz kızartıp üzerine tereyağı da sürerseniz tadından yenmez inanın.. Afiyet olsun..


Malzemeler:
*************************

*3/4 su bardağı.ön maya (daha önce tarif etmiştik) veya aynı miktarda ekşi maya
*2,5 su bardağı.ılık su
*2 tatlı kaşığı instant maya
*2 yemek kaşığı keten tohumu
*2 yemek kaşığı yulaf ezmesi
*2 yemek kaşığı mısır veya soya unu
*2 yemek kaşığı pekmez veya 1 tatlı kaşığı toz şeker
*2 yemek kaşığı zeytinyağı
*2 yemek kaşığı saf kepek
*1-2 tatlı kaşığı tuz (isteğe bağlı)
*300 gr.tam buğday unu veya yarı yarıya tam buğday / çavdar unu
*400 gr beyaz un
*Not: Ben bu kez 500 gr. tam buğday, 200 gr. beyaz un kullandım.


Yapılışı:
*******************
*Bütün malzemeyi yoğurma kabında yoğurun. Biraz yumuşak bir hamur olacak ama tezgaha almayacağınız için toparlamanız gerekmeyecek, merak etmeyin.
*Yoğurduktan sonra ağzını streçle kapatıp ılık bir yerde mayalanmaya bırakın.
*Hamur yeterince kabardığında (yaklaşık 2 katı) yoğurma kabından çıkarmadan tekrar yoğurun (gazının kaçması için)
*İyice pürüzsüzleştiğinde istediğiniz şekli vererek pişireceğiniz tepsiye yerleştirin.
*İkinci mayalanma için (tepsi mayası) yine ılık bir yerde bekletin (ben 50 dereceye ayarlanmış fırında mayalandırıyorum)
*Mayalanma işlemi tamamlandığında fırını 200 dereceye ayarlayıp üzeri kızarana kadar pişirin.
*Üzeri kızardığında 175 dereceye indirip, içinin pişmesi için 20-25 dk.daha pişirin.
*Tel ızgara üzerinde soğutun.



6 yorum:

  1. Çok lezzetli görünüyor ellerinize sağlık Serap hanım, ön mayalı ekmek hiç yapmamıştım ilk fırsatta yapacağım , sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tülaycım; ekşi mayalı ekmeği becermiş insanın ön mayalıyı yapması çocuk oyuncağıdır inan :) Sağol canım..

      Sil
  2. ayyy içim gitti :)) ellerine sağlık yanımdaymış gibi içimi çektim kokusu misler gibi gelsin diye:)) sevgiler canım benim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım Haticecim; ekmek yiyemediğini biliyorum diyetin gereği, o yüzden üzgünüm :)) Sağol hayatım..

      Sil
  3. mmmmm ekşi mayalı ekmeği seviyorum, kendim yapmasam da sağolsun annemden alıyorum çoğu zaman:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eeee oralarda fabrikasyon ekmek yemek ayıp olur herhalde Fadişçim :)

      Sil

İKİ DAKİKANIZI AYIRIP FİKRİNİZİ SÖYLER MİSİNİZ ACABA?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...