Sayfalar

17 Mart 2011 Perşembe

KEŞKÜL

Keşkül tarifi 
Keşkül nasıl yapılır 


Evvelki sene diyetisyene gittiğimde, akşamüstü tüketmem gereken ara öğün için 100 ml.süt ve 1 dilim ekmek önermiş; bunu tercih etmezsem yarım porsiyon sütlü tatlı tüketerek de aynı kalori ve gıda grubunu almış olacağımı söylemişti. Bu nedenle yaklaşık 2 yıldır -canım illa ki tatlı isterse- evde kendim yapıyorum ve tercihimi de yalancı tavuk göğsü, sakızlı muhallebi veya keşkülden yana kullanıyorum. Sütlacı da severim ama  sütlaç içindeki pirinçten dolayı maalesef daha kalorili bir tatlı, bu nedenle onu biraz seyrek tüketiyorum. Afiyet olsun..

Malzemeler:
********************

*250 gr.tuzsuz badem
*1 litre süt
*250 gr.toz şeker
*1 su bardağı su
*100 gr.pirinç unu
*100 gr.nişasta
*İstenirse hindistan cevizi rendesi veya dövülmüş badem - antep fıstığı

Yapılışı:
*******************
*Bademleri sıcak suda ıslatıp biraz bekletin.
*Kabuklarını çıkarıp rondodan geçirin veya havanda iyice dövün.
*Sütü bir tencereye alıp kaynatın ve içine dövdüğünüz bademle şekeri ekleyin.
*Başka bir kapta nişasta ve pirinç ununu suyla karıştırın.
*Kaynayan süte ekleyin ve tahta kaşkla 20-25 dakika kadar karıştırarak pişirin.
*Koyulaşan keşkülü kaselere bölüştürün; üzerlerini dövülmüş badem-antep fıstığı veya isteğe bağlı olarak hindistancevizi rendesiyle süsleyin.







11 yorum:

  1. ELLERİNE SAĞLIK BEN HİÇ YAPMADIM AMA DENERİM EMİNİM EN KISA ZAMANDA. GEÇEN GÜNKÜ HARF SÜRÇMESİ İÇİN TEKRAR ÖZÜR DİLERİM. ELLERİNE SAĞLIK....

    YanıtlaSil
  2. Aman haa Ececim, asıl ben sözkonusu ettiğim için özür dilerim. Benim o kadar hoşuma gitti ki blogumun adını Lezzetli Somonlar olarak düşünmek, hem kahkahayla güldüm, hem de oraya esprili bir dille yazdım. Ben böyle şeyleri asla sorun etmem ablacım, insanız..Dilimiz de sürçer, elimiz de sürçer. Tamamen bir şakaydı, özre hiç gerek yok. Ben seni çok sevdim, bunu böylece bilesin tatlım. Sağolasın..

    YanıtlaSil
  3. Canım bayılırım keşküle daha doğrusu tüm tatlılara:))ellerine sağlık öpüyorum.

    YanıtlaSil
  4. Kaşık,kaşık yemek vardı şimdi bu keşkülü..
    Ablacım ellerine sağlık.
    Öpüyorum.

    YanıtlaSil
  5. Immm nefis görünüyor. Bir tarif daha edindim sayende, teşekkürler

    YanıtlaSil
  6. Eşimin en sevdiği tatlı ama evde hiç yapmadım doğrusu. Canımız istediğinde özsüte giderdik ama evde yapılanın lezzeti eminim daha güzeldir. Yapacağım, yapmalıyım:)

    YanıtlaSil
  7. her üç tatlıyıda severim :))keşkül çok güzel olmuş ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  8. Ellerine sağlık canım benim.Keşkülü çoookk severim ve eminim bu tariflede nefis olmuştur

    YanıtlaSil
  9. Deryacım, Melihacım, Defnecim, Fadişçim, Handecim, Aylincim; hepinize çok teşekkür ederim..

    YanıtlaSil
  10. Uzun zamandir yapmamistim. Üstelik en sevdigim tatlilarin basinda gelir.
    Dün burda görünce hemen yaptim. Afiyet oldu tüm hane halkina:)
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  11. Oooohh, afiyetler olsun Süntercim. Senin de ellerine sağlık..Sevgiler..

    YanıtlaSil

İKİ DAKİKANIZI AYIRIP FİKRİNİZİ SÖYLER MİSİNİZ ACABA?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...