Sayfalar

9 Eylül 2010 Perşembe

YAĞSIZ TAVADA MÜCVER


Yağsız mücver tarifi
Yağsız tavada mücver tarifi 
Yağda kızartılmayan mücver tarifi 


Artık beni öğrendiniz. Her lezzete 'light' bir dokunuş yapmadan geçemediğimi biliyorsunuz. Takdir edenleriniz olabildiği gibi, 'öööf, bu da yağda kızarmadan olur mu canım?' diyenlerinizin de olacağını tahmin edebiliyorum. Ama ben böyle yaşamaktan inanın mutluyum. Çok yağlı, kızartılmış, aşırı kremalı, aşırı yağlı etli, aşırı şeker-şuruplu  şeyleri yediğimde mutlu olmuyorum. O nedenle kusuruma bakmayıp, tariflerle +/- istediğiniz gibi oynamanızı salık veriyorum. Mücver çok sevdiğim, hatta çerez gibi tükettiğim bir lezzet ama 'kızartma yemeye yemeye midem kızartmasını kaldırmıyor' desem hiç abartmış olmam. Böylesini denemediyseniz deneyin. Beğenmezseniz bir daha yapmazsınız olur biter..Afiyet olsun..

Malzemeler:
***************

*5-6 adet yemeklik taze kabak
*1 adet iri kuru soğan
*2 adet yumurta
*1 çorba kaşığı zeytinyağı
*Varsa birkaç dal taze soğan
*Yarım demet dereotu
*Tuz,karabiber,kırmızı pul biber
*Aldığı kadar beyaz un veya kepekli un

Yapılışı:
*************
*Kabakları yıkayıp ama soymadan, soğanı da soyarak derin bir kaba incecik rendeleyin. 
*Yumurtaları içine kırın. 
*Zeytinyağını, varsa incecik kıyılmış taze soğanı, kıyılmış dereotu ve tuzu-baharatı ekleyin. 
*Oluşan sıvı karışıma, boza kıvamından biraz daha sert hale gelene kadar beyaz un veya tercihinize göre kepekli un ekleyin. 
*Kıvamını bulduğunda büyükçe bir yağsız tavayı (teflon) çok az zeytinyağını kağıt havluyla zeminine yaydırarak sadece yağlayın. 
*Tavayı kızdırın ve suya batırıp çıkardığınız çorba kaşığıyla mücver karışımından bir tepeleme kaşık alıp tavanın bir kenarına koyun, kaşığın sırtıyla bastırıarak yaydırın ve tava dolana kadar hızla bu işlemi tekrarlayın. 
*Bir tarafları piştiğinde tahta spatül ile kaldırıp bakabileceğiniz hale geleceklerdir. 
*Kızardığında arkalarını da çevirip pişirin. 
*Pişenleri servis tabağına alıp karışımı böylece bitirin. 
*İster herhangi bir içecekle, ister sade / sarmısaklı yoğurtla servis edin. 
*Dolapta bir-iki gün saklayabilirsiniz. Yağda kızarmadığı için soğuk da çok rahat tüketebilirsiniz.  



12 yorum:

  1. ellerine sağlık :)kepekli un favorimdir:) uzun zamandır normal un kullanmıyorum.hiç bir şekilde eksikliğini de hissetmiyorum :)

    YanıtlaSil
  2. Budur...Helal olsun arkadaşım. Beyaz un hiç şart değil..Olmazsa olmaz hiç değil. Ben de pek çok tarifimde kullanıyorum. Sağol desteğin için..

    YanıtlaSil
  3. Serap Hanim, harikalar yaratiyorsunuz, takipcinizim :)Nevin

    YanıtlaSil
  4. Nevin Hanımcığım, bloğumu şereflendirdiniz, sağolun. Ne mutlu sağlıklı beslenmeye önem verenlere biraz yol gösterebiliyorsam. Çok teşekkür eder, yine beklerim..

    YanıtlaSil
  5. siz benim mumla aradıgım insanlardan birisiniz,yalnız olmadıgıma seviniyorum.sık sık ziyaret edicem sizi.ellerinize saglık

    YanıtlaSil
  6. lezzetli somunlar, serap4 Kasım 2010 02:06

    Elifçiğim, beni bir mum yardımıyla bulabildiğine göre çok da zor ulaşılabilir biri değilmişim demek ki:)) Canım benim, ben kilo kontrolüyle fazlaca haşır neşir biri olarak herşeyden kalori tasarrufu yapmaya çalışıyorum. O nedenle beni izlemeye devam et..Hoşgeldin, Sevgiler..

    YanıtlaSil
  7. Şuan diyet döneminde olduğum için bu tarif çok yerinde oldu ellerinize sağlık...Gamze

    YanıtlaSil
  8. Sevgili Gamze; sanırım bu nedenle bile olsa doğru adrestesin:) Hoşgeldin, kategorilerde bulamasan bile, arama çubuğuma diyet tarifler veya diyet yemekler diye yazarak da birkaç light tarifime ulaşabilirsin.. Sağol..

    YanıtlaSil
  9. tarifinizi taze soğan/maydanoz/fazladan 1 yumurta/biraz haşhaş eklemeleri ile denedim ve harika oldu. Yanındaki sarımsaklı yoğurda da hardal ekledim. Mutlu ve hafif bir yemek daha yemiş olduk :) teşekkürler!

    YanıtlaSil
  10. Tarifinizi taze soğan/maydanoz/biraz haşhaş ve fazladan 1 yumurta değişklikleri ile denedim, gerçekten çok güzel oldu. Sarımsaklı yoğurduna hardal da koyunca, bir mutlu ve hafif akşam yemeği daha yarattım sayenizde! çok teşekkürler!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elifçim; daha önce de ziyaretime gelmiş ve beni çok mutlu etmiştin. Tarifte de zaten yazmışım "tarifle +/- oynayın diye :) Çok mutlu oldum denemene, beğenmene, daha da önemlisi buraya gelme zahmetine katlanıp geri bildirim yapmana.. Çok sağol, afiyet olsun..

      Sil
    2. Ben un yerine yulaf kepeği kullandım.Mükemmel oldu...

      Sil

İKİ DAKİKANIZI AYIRIP FİKRİNİZİ SÖYLER MİSİNİZ ACABA?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...