Sayfalar

16 Temmuz 2010 Cuma

ŞÜKRETMEYİ BİLİYOR MUSUNUZ?



Bebeklik ve ilk çocukluk çağlarımda anlaşılamayan fakat altı yaşımdayken netleşen ve birlikte yaşamaya çok alışık olduğum bir doğumsal aort darlığım vardı benim. 36 yaşıma kadar -yani bilerek- tam otuz yıl birlikte yaşadık biz onunla. Beni üzmedi sağolsun. Hatta normal doğum bile yaptırdı, o derece.. Fakat heyhat.. Meslek bankacılık,  biricik evlat da doğuştan kalp hastası ve başından iki ameliyat geçmiş olunca
(0-4 yaş arası) daha fazla dayanamadı garip, bankadan ayrılışımın ikinci ayında ve bankadaki arkadaşlarımı ziyaretimden çıkışımda şubenin önünde yakaladı beni;  nefessiz bıraktı caddenin ortasında.. Nefesi zorla bir iğne deliğinden alıyorum, vermesi kolay fakat yine iğne deliği.. Böyle birkaç dakika cebelleştim gelen geçenlerin şaşkın bakışları arasında.. İşin ilginci, insanlar olayların üstlerine kalmasından nasıl korkmuşlarsa artık, bakıp bakıp geçiyorlar. Ben orada kireç kuyusundan çıkmış misali can çekişiyorum, sadece bakıyorlar. Yol inşaatında kullanılan künklerden birine çöktüm, şuursuzca öne eğilip göğsümün üzerine elimle bastırarak masaj yapmaya başladım. Herhalde yarım dakika kadar sonra birden nefes alabilmeye başladım. İşte bu Tanrı'nın mucizesi. Çünkü aort krizi normalde alır götürürmüş, çoğu futbolcuya sahada yaptığı gibi.. Ama ben dönebildim. Hemen iki genç yakaladım geçenlerden. Zar zor anlattım olanı, kollarıma girip beni arabama kadar taşıdılar. İyi olduğumdan emin olunca gittiler. Ben önce ellerimi direksiyona dimdik uzattım, baktım gayet iyi çalışıyorlar. Ayaklarımı pedallara uzattım, onlarda da bir felç durumu yok ! Hemen sağa çekip, ikinci vitesten yukarı çıkmadan en yakın hastaneye attım kendimi.. 'Bir taksi tutsaydın ya' dediğinizi duyar gibiyim, çok duydum zira.. Ama inanın insanın öyle bir travmadan sonra aklı tam çalışmıyor. Öbür tarafa bakıp gelmişsiniz, düşünsenize !! Neyse, tetkikler, tahliller derken acil ameliyat kararı çıktı. Ben bu sonuca hazırdım zaten, sadece biraz erken yakaladı beni. Doktorum 45 yaş gibi planlıyordu. Ne yapalım,oldu bitti. Kapakçık yenilendi, rahmetli Sakıp Sabancı'ya da takılan Saint Jude marka kapak takıldı. Şimdi çok iyiyim, binlerce kere şükür.

Bunları size niye mi anlattım? Baktım ki tarih 16 Temmuz..Tam dokuz yıl önce bu saatlerde yemek yemeyi kesmiş, sabahki ameliyat için geri sayıyordum.17 Temmuz sabahı işlem tamamdı.. Sizinle paylaştım, çünkü biz insanoğlu olarak hep şikayet etmeye, hep istemeye şartlanmışız, şükretmeyi bilmiyoruz maalesef. Belki biraz faydam olur diye düşündüm. Açık kalp ameliyatı olmuşuz, ne olacak. Tedavisi mümkün..Olmasa elbet iyi olur ama hastalık da sağlık da bizler için. Yapacağımız şey, tedavisi mümkün hastalıklar için sabırlı olmak, tedaviye rağmen ümit vaadetmeyenler için de yakınlarımıza, sevdiklerimize dört elle sarılıp dua etmek. Tanrı hepinize sağlık, mutluluk ve huzur dolu günler versin, en önemlisi çocuk hastalığı ve kaybıyla ıslah etmesin.. Sevgiler..



14 yorum:

  1. Allah sana da oğluna da sağlıklı.uzun bir ömür versin.
    İkinizin de kalbi rektifiyeli şimdi.100.000 km daha sorun olmaz!!!!sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Sağol canım benim..Bugün itibariyle aranıza tekrar hoşgeldiğimi hisseder gibiyim..Hatta şu saatlerde bakım görüyordum..100.000 km daha idare etse iyi olur zira böyle bir bakım daha kaldırmaz bu bünye..Sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. Canım benim, allah seni sevenlerine bağışlasın. Geçti gitti inşallah. Sağlıklı, mutlu ve uzun bir ömrünüz olsun, senin de oğluşunun da.
    Çenebaz

    YanıtlaSil
  4. Sağol Çenebaz'ım..Sizlerin,sevdiklerimin desteği olmasa,bu kada kolay halledemezdim.İyi ki varsınız..

    YanıtlaSil
  5. Tekrar geçmiş olsun diyorum Serap cım. Allah seni bizlere bağışladı, öpüyorum seni çok çok

    YanıtlaSil
  6. Sağolasın Ayşenurcuğum..Bu arada geçen hafta Çarşamba günü Urla'nın içinde Ulus gözüyle yakaladı seni..Baktım ki haklı..Arabadaydın,sen görmedin bizi sanırım..Hayat tadı çıkarılmk içindir.Gez arkadaşım..Sevgiler..

    YanıtlaSil
  7. Canım ya, inanki kendi rahatsızlığımdan etrafımı görmeiyorum, çok üzüldüm şimdi, bir kaç gündür boyunluk takıtığımdan bilgisayara tam eğilip bakamıyorum bile, ben ondan önceki yani bu yazını görmedim çünkü iki gün açamadım düğün vardı diye hatta yazımda belirttim, son paylaşımları bile daha önceden planladım, ben genelde kumanda panelinden takip ederim, ama ne söylesek mazaret değil tabi, çok çok geçmiş olsun. Hem sevindim hem üzüldüm, sevindim şu anda iyi olmana, üzüldüm o yıllar önce anlattığın olaya, Allah seni evladına ve sevdiklerine bağışlasın, umraım evladın da sağlık sıhhattedir. Sağlık haberlerini bekliyorum yine, sevgiyle sağlıcakla kal canım, herşey bizim için...

    YanıtlaSil
  8. Canım Afetçiğim,benim naçizane sitemim görüp de birşey demeyenlereydi,görmeyene ne denebilir ki..Biliyorum senin de sıkıntıların olduğunu,ama sen de biliyorsun ki çocuğumuzun en ufak bir sıkıntısı bizimkinin yanında dev gibi kalıyor.Onlar iyiyse biz de iyiyiz..Çok sağol,sana da geçmiş olsun..

    YanıtlaSil
  9. Çok geçmiş olsun. Yaşama yeniden merhaba demişsin ve çok uzun soluklu olmasını dilerim eşiniz ve oğlunuzla güzel zamanlar. İzmir'den TÜLİN :)

    YanıtlaSil
  10. Çok sağol Tülinciğim,çok naziksin.Şükürler olsun daha görecek günümüz varmış.Tanrı herkese sağlık içinde bir yaşam nasip etsin,sağol..

    YanıtlaSil
  11. bizi bizler yapan problemlere karşı ayakta duruş şeklimiz diye düşünüyorum. yani hastalık bana bunu öğretti. geçmiş bitmiş, sağlıklı günler dilerim

    YanıtlaSil
  12. Benim anlatmaya çalıştığım tam da buydu İpekçiğim,sen de oğlundan biliyorsun.Çocuklarımızın yaşadığı sıkıntılar, bizi kişisel sağlık problemlerimizle ilgili çok daha dayanıklı hale getiriyor.'O bununla başettiyse,ben daha fazla etmek zorundayım' dedirtiyor.Kolaylıklar ablacığım,sevgiler..

    YanıtlaSil
  13. merhaba sizi ilk ziyaretim yazınızdan etkilendim şu an iyi olmanıza sevindim çocuğunuza ve size kır çiçekleri güzelliğinde günler dilerim sağlıklı günler hep sizinle olsun sevgiler

    YanıtlaSil
  14. Sevgili Mikrotem, hoşgeldin. Sağolasın, çok şükür iyiyiz şimdi hatta inanmayacaksın ama oğlum kendini o kadar 'sağlıklı' görüyor ki sigara bile içiyor..O derece yani !!! Naapalım, onlar kendilerini, bizim onları düşündüğümüz kadar düşünmüyor maalesef. Sağlık olsun. Sevgiyle kal, yine beklerim.

    YanıtlaSil

İKİ DAKİKANIZI AYIRIP FİKRİNİZİ SÖYLER MİSİNİZ ACABA?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...