Sayfalar

6 Temmuz 2010 Salı

NİLÜFERLER VE KOİ'LER



Doğaya ve hayvanlara bayılırım ama ilginçtir ki bahçe ve çiçek bakımıyla pek ilgim yok, anlamam yani.. Meraklı da değilim, belki de evde bir ilgilenen (eşim) var zaten diye olabilir, bilemiyorum.. Geçen yıl bahçedeki süs havuzuna eşimin diktiği
- artık diktiği mi, ektiği mi yoksa yerleştirdiği mi, eylemin adından bihaberim, düşünün !- nilüferler çiçek açmış. Size açık hallerini yakalayamadım. Akşam saatleriydi, kapanmışlardı ama bu halleriyle bile çok muhteşem duruyorlardı. Dayanamadım, fotoğrafladım. Havuzun içindeki turuncu şeylere gelince: Bir tür Japon balığı olan ama tür olarak oldukça iri duran Koi balıkları bunlar. Havuzun yanına kim yaklaşırsa yaklaşsın, yem vereceğini zannedip hemen yüzeye üşüşüyorlar. Yine ilginçtir, balık hafızasının çok kısa süreli olduğu söylenir ama bu hayvanlar yaklaşan insanın yem vereceğini hatırlıyorlar !! Şaşılacak şey yani.. Evvelki yıla kadar iki adet yaban ördeğimiz vardı bu havuzda ama maalesef bahçesinde zaptedilemeyen bir Husky (Sibirya Kurdu), bahçemizi ziyaret (!) ederek bir gün arayla ikisini de boğdu.. Burada hayvancağızın hiçbir suçu yok, içgüdü bu. Onu bahçede tutmak sahibinin sorumluluğu zira.. Ne yapalım, doğal seleksiyon dedik mecburen. Özlüyoruz kerataları. Onlar da yem kabını salladığımız anda, havuzdan silkelenerek çıkıp koşa koşa önümüze gelir ve yemi beklerlerdi.. İletişim kurardık bir tür yani.. Herşeyiyle bütün bir doğada mutlu mesut yaşamanız dileğiyle, iyi geceler hepinize.. 

4 yorum:

  1. Serapçım, bu nilüferler her mevsim yaşıyor mu? Yani sana geldiğimizde görme şansımız olacak mı? Çok merak ettim valla.

    YanıtlaSil
  2. Aynen ben de meraktayım.Abant dışında bir yerde görmedim nilüfer çiçeği.
    Öptüm ikinizi de

    YanıtlaSil
  3. lezzetli somunlar serap8 Temmuz 2010 04:54

    Çenebazım ve Pie'cığım..Şimdi sordum,taze taze cevaplayayım: Bu mevsimlerde açarmış,uzun süre yşarmış ama kışa doğru yapraklarını da dökermiş..Demek ki önümüzdeki sezonun ya ilk yada son toplantısı bende olacak..Ben de her ikinizi öptüm..

    YanıtlaSil

İKİ DAKİKANIZI AYIRIP FİKRİNİZİ SÖYLER MİSİNİZ ACABA?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...