Sayfalar

23 Mayıs 2011 Pazartesi

DİYET MUHALLEBİ


Diyet muhallebi tarifi
Light muhallebi tarifi


Geçen yıl bir sabah, 'DOKTORUM'  programında dahiliye uzmanı, endokrinolog Dr. Ayça Kaya, bu muhallebi tarifini verir vermez kafaya koymuştum en kısa zamanda uygulayıp tatmayı. Hatta bir iki gün içinde çıkıp yaban mersinini bile almıştım aktardan. Ama kısmet olmamıştı. Geçen gün yeni bir parti yaban mersini aldığımda denedim. Size bir şey söyleyeyim mi: Eğer dengeli beslenmeye özen gösteriyorsanız, moda deyimiyle diyetteyseniz veya -inşallah değildir ama- diyabetliyseniz bu muhallebi illa ki size göre. Şeker yerine kuru meyveyle tatlandırılan ve beyaz un yerine yulaf ezmesi kullanılan bir muhallebi bu. Hatta Dr. Osman Müftüoğlu' nun son zamanlarda ısrarla üstünde durduğu gibi, glisemik yükü yani şeker içeriği oldukça düşük bir tatlı. Benim 'zor beğenen' eşim bile bayıldı. Bugün misafirlerimden biri de, tip 2 diyabet rahatsızlığı olduğu için, anlattığım bu muhallebiyi oldukça merak etmişti. Bu vesileyle hemen yayınlamış olayım. Şifa ve afiyet olsun..

Malzemeler:
*************************
*1 litre yağsız veya yarım yağlı süt
*1 su bardağı yulaf ezmesi
*Yarım su bardağı kurutulmuş yaban mersini
*25 adet kuru kayısı

Yapılışı:
*******************
*Öncelikle yaban mersini ve kuru kayısıyı bir tencereye alıp üzerine çıkacak kadar az suda biraz yumuşayıncaya dek haşlayın ve kara suyunu süzün.
*Sütü başka bir tencereye alın, içine yulaf ezmesini ve haşlanmış kuru meyveleri ekleyin.
*Karıştırarak suluca bir muhallebi kıvamına gelene dek pişirin (ikinci fotoğrafta başlangıç aşamasını görüyorsunuz)
*Piştikten sonra el blender' ı yardımıyla ezin.
*Renkli muhallebinizi kuplara boşaltın.
*Soğuk olarak ve dilerseniz süsleyerek servis yapın.







12 yorum:

  1. süper bir şey olmuş ablacım bana hitap etmese de ellerine sağlık:)))
    sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Dediğim gibi Baharcım; Allah hiç böyle şeylere ihtiyaç duyurmasın. Zira duyurursa maazallah, öyle bir hitap eder ki:((((( Sağolasın, sevgiler ablacım..

    YanıtlaSil
  3. doğru söylüyorsun Serap ablacım. diyabetiklik çok zor.yakınlarımdan biliyorum....

    YanıtlaSil
  4. Çok beğendim, ilk fırsatta da deneyeceğim. Diyette olmam nedeniyle bana, şeker hastası olması nedeniyle anne ve babama iyi gelecek. Sevgiler

    YanıtlaSil
  5. nefis ellerine sağlık serapcım.

    YanıtlaSil
  6. Serapcım diyabet olmasakta sağlıklı bir tatlı olmuş üstelik doğal ellerine sağlık canım sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. Bazıları muhallebiyi hasta tatlısı diye sevmez ben oldum bittim bayılırım bu da çok değişik ve gerçekten hafif ve zararsız bir tatlı olmuş ellerine sağlık Serapçım

    YanıtlaSil
  8. Lezzet Sarayım; Allah saklasın ablacım..Sağolasın..

    Aylincim; tadı az gelirse, üzerine çok az pudra şekeri eleyebilirsin, su muhallebisi gibi olur hem:)) Sağol canım..

    Bernacım, Minecim, Gülercim; çok sağolun hepiniz..

    YanıtlaSil
  9. serapcım ne güzel bir tarif bu. deneyeceğim hafif tatlılar bana göre(normalde tatlıyla aram yok)
    yalnız bir şeye takıldım. meyveleri haşlayıp suyunu dökersek vitamin ve özelliklerini kaybetmiyormu?
    ________
    canım yarın gündüz bir işin olmazsa kemereltında kızlarağasında kahve içeceğiz:)
    istanbuldan sevgili serpil aksungurlu gelmiş İzmire bugün aradılar tamam dedim 24-salı -13.30 da.
    öpüyorum

    YanıtlaSil
  10. Bence çok güzel kendim içinde şeker hastası olan kayınperderim içinde yapabilirim, hemen not edeyim bunu, ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  11. ben çok begendim tarifi.hemen deneyecegim.ellerine saglık.

    YanıtlaSil
  12. Haticecim; çok az suda haşlıyorsun. O kadar kayıptan zarar gelmez sanırım..Sağol canım..Programla ilgili bloguna geliyorum:((

    Fadişçim, Eylemcim; deneyecek olmanıza sevindim..Sağolun, sevgiler..

    YanıtlaSil

İKİ DAKİKANIZI AYIRIP FİKRİNİZİ SÖYLER MİSİNİZ ACABA?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...