Sayfalar

26 Ocak 2014 Pazar

MARZİPAN ( BADEM EZMESİ )

Marzipan tarifi
Marzipan yapımı
Badem ezmesi yapımı
Badem ezmesi nasıl yapılır
Badem hamuru yapımı


Marzipan tarifini birkaç güne kadar hazır edeceğimi, geçtiğimiz günlerde Stollen (Yılbaşı Ekmeği) tarifini yazarken söylemiştim ve hemen sözümü tutuyorum. Stollen ekmeğinde marzipan şart değil muhtemelen, zira tarif araştırırken bazılarında olmadığını görmüştüm. Ama hem benim yediğimde, hem de tariflerin önemli bir kısmında aslında bulunduğunu gördüm. Bu bahaneyle bunu da yapmış ve öğrenmiş olurum diye düşündüm :)) Sonuç hiç de acemi işi gibi olmadı, sanırım tarifi veren gayet güzel açıklamış. Sevgili SEMRA YAĞIZ ÜSTÜN'e bu nedenle özellikle teşekkür ediyorum. Ve izninizle tarife geçiyorum. Afiyet olsun.


Malzemeler:
*************************

*225 gr. şeker
*5 yemek kaşığı su
*180 gr. badem unu (un olarak bulamazsanız file badem alarak robotta çekebilirsiniz)
*Birkaç damla limon suyu
*1 yumurta akı (limon suyu ile çırpılıp köpük hale getirilmiş)
*1 paket şekerli vanilin

Yapılışı:
********************
*Öncelikle yumurta akına birkaç damla limon suyunu ekleyin ve kar haline gelene dek mikserle çırpın, beklesin.
*Tencereye suyu ve şekeri alıp ocağa oturtun ve önce şeker eriyene dek karıştırarak, eridikten sonra da 5 dakika daha kendi halinde pişirin.
*Ocaktan alın, badem unu ve vanilyayı ekleyin, mikserle çırpın.
*Çırpılmış yumurta akını da ekleyerek ocağa kısık ateşe oturtun ama en fazla 2 dakika karıştırarak pişirin; ateş yüksekse veya 1-2 dakikadan fazla tutarsanız dibi tutup yanabilir)
*Ocaktan aldığınız badem ezmeniz oldukça yapışkan bir hamur kıvamında olduğundan direkt tezgaha dökmeyin, toparlayamazsınız. Çok sıcak olduğu için streç filme de dökemezsiniz. Bunun yerine fırın poşetini kesip açarak yayın ve üzerine dökün, ıslattığınız kaşığın sırtıyla düzeltin.
*Soğuduğunda poşet yardımıyla kıvırarak sıkıca bir rulo yapın ve artık streç filme sarın, buzdolabına kaldırın.
*Tercihen bir gece bekletin ve iyice donup yeterince sertleştiğinde keskin bir bıçak yardımıyla dilimleyerek servis edin.
*Marzipan dolapta 1 ay, dipfrizde 1 yıl kadar saklanabilmekteymiş, bunu da dip not olarak düşeyim istedim.
*Kahvenizin yanına çok güzel bir eşlikçi olacaktır.

12 yorum:

  1. Ellerine sağlık Serap'cım çok güzel anlatmışsın en kısa sürede deneyeceğim. Bademi çok seviyorum. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Badem gerçekten çok güzel bir şey Pembecim :)) Sağolasın..

      Sil
  2. Ellerine saglik Serapcim ne guzel anlatmissin.Yillar once yapmistim ama unutmusum nefis bir lezzet.Yakin bir zamanda tekrar yapmak isterim.Kucak dolusu sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sağolasın Özgülcüm, bunu senin çoktan yapmış olduğuna gayet eminim zaten :) Sağol canım..

      Sil
  3. çok güzeldi canım benim. ben de en kısa zamanda senin tarifine göre yeniden yapacağım. Sevgiler ....
    Figen Koçak

    YanıtlaSil
  4. Tatmış olduğum için şanslıyım arkadaşım onca yoldan gelip beni de düşünmüş nefisti. Ellerine sağlık bu kadar mı incelikleriyle anlatılır mükemmelsin ne diyeyim:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nilgüncüm; senin beğenip takdir etmen ayrıca önemli benim için, sağol arkadaşım :)

      Sil
  5. Bu güzelliği yapsam bizim evde raf ömrü ne 1 ay olur ne de 1 yıl. Bir günde yer bitiririm:) Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nurten ablacm; çok teşekkür ederim, ne diyeyim :))

      Sil
  6. Öncelikle ellerine yüreğine sağlık ben bunu badem değilde fındık unundan yani un gibi öğütülmüş fındıktan aynı tarifle yapabilirmiyim.sevgiler sağlıklar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben denemedim ama sevgili Neşecik, bunu çok kişiden duydum olabiliyor diye.. Denemeni öneririm, sağolasın :)

      Sil

İKİ DAKİKANIZI AYIRIP FİKRİNİZİ SÖYLER MİSİNİZ ACABA?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...