Sayfalar

6 Mayıs 2011 Cuma

MISIR EKMEĞİ ( Makinede)

Mısır ekmeği tarifi
Makinede mısır ekmeği tarifi 
Ekmek makinesinde mısır ekmeği nasıl yapılır 


Gerek internette, gerekse yemek kitaplarında bir dolu mısır ekmeği tarifi bulabilirsiniz. Kimi mayalıdır, kimi kabartma tozlu. Kimi yumurtalı, kimi yoğurtlu veya sütlü. Ama bunların hiçbiri Karadenizliler' in yaptığı şu gerçek, katıksız mısır ekmeği gibi olmuyor maalesef. Hani doğru dürüst kabarmayan, içi tıkız, ham çökelek gibi insanın boğazına duran ama mis gibi de mısır kokanından..Hiç ümitlenmeyin, benimki de öyle değil:)) Ama ahdim var, o ekmekten bir gün mutlaka yapacağım. İpucu mu? Yan komşum, Samsun' lu..Ondan en kısa zamanda öğreneceğim ve burada paylaşacağım sizinle. Benim yaptığım da doku olarak hakikisine çok yakın. İlave malzemeli, lakin lezzetli.. Tarif, SEVERIN' in ekmek kitabından..Afiyet olsun..

Malzemeler: (kaşık ölçüleri ekmek makinesinin kaşığıyla)
**************************************************

*230 ml. su
*100 ml. süt
*1,5 yemek kaşığı mısırözü yağı
*2 yemek kaşığı tozşeker
*1 çay kaşığı tuz
*375 gr. beyaz un (buğday unu)
*160 gr. mısır unu
*1,5 çay kaşığı toz maya

Yapılışı:
******************
*Sıvı malzeme öncelikli olmak üzere tüm malzemeyi makinenin haznesine koyun ve hızlı ekmek programına kurun.
*Program bittiğinde ekmeği makineden çıkarıp tel ızgara üzerinde soğutun.
*Mısır ekmeği kesme aşamasında kolayca dağılıp kırılabilir, bu normaldir. En iyi sonucu almak için soğumasını bekleyip tırtıklı ve keskin bir bıçakla kesin.
*Mısır unu kabarmadığı için genellikle buğday unuyla karıştırılarak pişirilir. Sebebi, buğday ununda bol miktarda bulunan ve mayalanmaya yardımcı olan gluten enziminin mısır ununda çok az bulunmasıdır. Bu enzim, ekmeğin mayalanmasını kolaylaştırır ve esnek doku kazandırır.









12 yorum:

  1. Asortikçim; çok sağol. Güzeldi gerçekten:)) (çabuk bitti yani !)

    YanıtlaSil
  2. Misir ekmegini ilk kez samsunda yemistim ve bailmistim eminim seninkiside cok güzel olmustur...

    Ayrica gerilere giderek okudum tüm paylastiklarini. Ikinci yarismanin videosunu marak ediyordum ama olmamis ekleyememissin.. senin ikinci yarismada kazanamamis olman önemli degil elbet ama ben senin o rahatligina ve kelimeleri hic duraksamadan bilmene hayran kaldim. Büyük bir basariydi seni tekrardan tebrik ediyorum Serapcim. Ayrica seni TV den izlemekde ayri bir keyifti:))

    YanıtlaSil
  3. Süntercim; 204 KB büyüklüğünde bir video o ve katiyen küçültemedim. Öyle olunca da bilgisayar izin vermiyor paylaşmama, ne facebook' ta ne de blogda. Keza e-mail olarak da..Maalesef, ama bir çare düşüneceğiz elbet..Çok sağol hayatım, sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. Serap hanımcım ellerine salık sanki kokusu geldi burnuma .Bayılırım mısır ekmeğine
    sevgiler güzel hafta sonları.

    YanıtlaSil
  5. Fatmacım; çok sağol..Ne güzel kokar hem de :)) Sevgiler..

    YanıtlaSil
  6. ellerine sağlık canım benim öpüyorum

    YanıtlaSil
  7. Nefis olmuş canım ellerine sağlık afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
  8. Haticecim, Handancım; çok sağolun..

    YanıtlaSil
  9. Anneler günün kutlu olsun.sevgiler.

    YanıtlaSil
  10. O keki kargo ile yollarmısınız.çok beğendim.

    YanıtlaSil

İKİ DAKİKANIZI AYIRIP FİKRİNİZİ SÖYLER MİSİNİZ ACABA?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...