Sayfalar

24 Ocak 2011 Pazartesi

PORTAKALLI KURABİYE



Portakallı kurabiye tarifi
Portakallı kurabiye nasıl yapılır


Bir sabah  program yaptığı kanalda Elif Korkmazel'i izlerken almıştım bu tarifi geçen yıllarda. Ekranda nefis görünüyorlardı. Yaptım hemen. Öncelikle komşularımın henüz iade edemediğim tabaklarını doldurdum onlarla. Bir kısmını eşimin yanına bankaya koydum ara öğünlerinde yesin diye (o zaman henüz emekli değildi) Eh ben de tattım biraz. Beslenme programı uyguluyorken de böyle lezzetlerden tamamen uzak kalınmıyor. Peki ne yapılıyor, hemen bilgi vereyim size: 1 adet orta boy tatlı ev kurabiyesi yenilirse eğer, günlük haktan 1 dilim ekmek ve 1 tatlı kaşığı yağ eksiltiliyor. Herşeyin dozunda olanı zararsızdır, unutmayın. Afiyet olsun..

Malzemeler:
*********************

*1 yumurta (sarısı içine, beyazı üstüne)
*1,5 çay bardağı şeker
*1 kabartma tozu
*1 çay bardağı portakal suyu ve sıktığınız portakalların kabuk rendeleri
*3 yemek kaşığı tereyağı (eritilecek)
*Aldığı kadar un

Yapılışı:
*******************
*Un ve yumurta akı hariç tüm malzemeyi karıştırın.
*Unu yavaş yavaş ekleyerek sert olmayan bir hamur yapın.
*Hamurdan iri ceviz büyüklüğünde toplar koparıp yuvarlayın ve üstlerini yumurta akına bulayarak tepsiye aralıklı olarak dizin.
*Önceden 175 dereceye ayarlanmış fırında üzerleri makul miktarda kızarana kadar pişirin.
*Soğuyunca tepsiden alıp servis yapın.









15 yorum:

  1. çok severiiimmmm
    ellere sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Şimdi olsa,kahvemi içerken en az iki tane yerdim:D

    YanıtlaSil
  3. Nihancım, Şeymacım; sağolun, buyrun birer tane?:))

    YanıtlaSil
  4. Çok severim portakallı kurabiyeyi çok.. ellerinize sağlık.. demek eşinizle aynı meslekteniz.. zor zanaat :)

    YanıtlaSil
  5. mis gibi portakal kokulu bir kurabiyeyi şu saatte bile yiyebilirim. ellerinize sağlık, iyi geceler dilerim sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. Seçilcim, sadece eşimle değil benimle de aynı meslektensin. Ben de emekliyim, 10 yıldır evdeyim..Haklısın, hem de çok zor zanaat:)) Sağol, sevgiler..

    YanıtlaSil
  7. Serpilcim, çok teşekkür ederim canım, sevgiler, selamlar..

    YanıtlaSil
  8. şu portakal içine girdiği zman nasıldagüzel koku verir ellerine sağlık Serapçım

    YanıtlaSil
  9. Sabah saatlerinde okudugum bu yazıyı okumasa mıydım diye düşünmedim değil. Kahvaltı da yaptım ama çayın yanında iyi giderdi bu kurabiyeler...
    Bir porsiyoncuk alabilir miyim lütfen...

    YanıtlaSil
  10. Gülercim; çok teşekkür ederim canım..

    Sevgili Buğday Tanesi; aşkolsun, buyur hepsi senin olsun:)) Sağol, sevgiler..

    YanıtlaSil
  11. bayılırım portakallı kurabiyelere nefis olmuş canım.ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  12. Çok hoş görünüyor eline sağlık Serap ablacım.

    YanıtlaSil
  13. Bernacım, Müberracım; çok teşekkür ederim, sağol..

    YanıtlaSil
  14. Annemin en meşhur kurabiyesiydi çocukluğumda.
    ellerine sağlık ablacım.
    sevgiler.

    YanıtlaSil
  15. Yeşimcim, ne güzel buram buram kokuyor değil mi..Sağol canım, sevgiler..

    YanıtlaSil

İKİ DAKİKANIZI AYIRIP FİKRİNİZİ SÖYLER MİSİNİZ ACABA?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...